Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ICT703 | İÇ MEKANDA SANAL GERÇEKLİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sanal gerçeklik kavramı öğretilecek ve bilgisayar laboratuvarında öğrenciler üç boyutlu etkileşim olanağı sunan bilgisayar uygulamalarını geliştireceklerdir. AutoCAD, 3D Studio MAX, Vray, gibi yazılımlar kullanılacaktır. 3ds max programında sanal sahne modelleme. 3 boyutlu kullanıcı ara birimleri. 3 boyutlu algı. Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojilerini öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Nesrin ŞAHBAZ KARADUMAN Öğr. Gör. Tuğba ÖZDEMİR ERDOĞAN Öğr. Gör. Didem KÖSEDAĞ Öğr. Gör. Selahaddin SEZER Öğr. Gör. Kenan KILIÇ
1 | Sanal gerçeklik kavramı öğrenilerek bilgisayar laboratuvarında öğrenciler üç boyutlu etkileşim olanağı sunan bilgisayar uygulamalarını geliştirir. |
2 | AutoCAD, 3D Studio MAX, Vray, gibi yazılımları kullanır. |
3 | 3ds max programında sanal sahne modeller. |
4 | 3 boyutlu algıyı tanımlar |
5 | Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojilerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Sanal gerçeklik sistemlerinin temelleri, geometrik modelleme, dönüşümler, grafik ve dokunsal imge oluşturma, Uzamsal gösterimler ve dönüşümler, sanal gerçeklik sistemlerinin değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleniş planının açıklanması | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Sanal gerçeklik temel kavramları | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Örnek sanal gerçeklik uygulamaları | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Sanal gerçeklikte arayüz uygulamaları | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Mimaride sanal gerçeklik uygulamaları | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Sanal gerçeklik alan çalışmasının belirlenmesi | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Alan çalışmasının üç boyutlu modelinin hazırlanması | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Alan çalışmasının üç boyutlu modelinin hazırlanması | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | "Texture Baking" tekniği | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | "Texture Baking" I: Aydınlatma ve malzeme | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | "Texture Baking" II: Render | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Sanal gerçeklik geliştirme araçları | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Sanal gerçeklik çalışmasının değerlendirmesi | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Sanal gerçeklik çalışmasının değerlendirmesi | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
Öğretim Elemanı Ders Notları, Diğer Kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |