Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNT001 | SANAT TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Tarihsel süreç içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları tanımayı, anlamayı sağlamaktır.
Dr. Öğr. Nesrin ŞAHBAZ KARADUMAN Öğr. Gör. Tuğba ÖZDEMİR ERDOĞAN Öğr. Gör. Didem KÖSEDAĞ Öğr. Gör. Selahaddin SEZER Öğr. Gör. Kenan KILIÇ
1 | Sanat ve sanat tarihi hakkında genel bilgiyi tanımlayabilir. |
2 | Sanat tarihinin gelişim ve değişiminin tarih öncesi çağlar başlayarak kavrayabilir. |
3 | Geçmişe dayalı gördüğü eserler hakkında yorum yapabilir. |
4 | Farklı dönemlere ait eserler ile ilgili gelişim evrelerini kavrayarak benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilir. |
5 | Dünya sanatı ve mimarlığında tarihi ve kültürel girdileri kullanabilme ve çözümleyebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Paleotik dönem ile 14. yüzyıl zaman aralığında mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi; coğrafi farklılıklar ile sosyokültürel etkileşimlerin görseller, plan vb… eşliğinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin işleyişi ve içeriği hakkında genel bilgi verilmesi. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
2 | Tarih öncesi dönemler ve sanatın başlangıcı | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
3 | Mısır, Mezopotamya, Girit ve Anadolu | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
4 | Yunan, Etrüsk ve Roma sanatı | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
5 | Erken Hıristiyan sanatları | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
6 | Anadolu ve Avrupa'da Bizans | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
7 | Roman ve Gotik | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
8 | Roman ve Gotik | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
9 | Rönesans | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
10 | Rönesans | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
11 | Barok ve Rokoko | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
12 | Romantizm, Realizm, Empresyonizm Ekspresyonizm | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
13 | Uzakdoğu (Hint, Çin ve Japon) sanatları. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
14 | Modern sanat, 20. yüzyılın ilk yarısında Avrupa’da yeni akımlar. | Anlatım ve problem çözme yöntemleri. | Ders notları ve sunumlarının hazırlanması. |
Öğretim elemanı ders notları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yyok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 |