GERİ DÖN

Önlisans Programları


ŞEFAATLİ MESLEK YÜKSEKOKULU - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ - - ÖNLİSANS



Program Tanıtımı

Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörlüğü'nün bünyesinde Yozgat ili Şefaatli ilçesinde Şefaatli Meslek Yüksekokulu'nun kurulması konusunda üniversitemizce yapılan teklif, 12/11/2015 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulunda incelenmiş ve 2547 sayılı kanunun değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, Şefaatli Meslek Yüksekokulu'nun kurulması uygun görülmüştür. Yozgat Bozok Üniversitesi Şefaatli Meslek Yüksekokulu Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı 2018-2019 eğitim öğretim yılında ön lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.

Ön Lisans derecesine sahip olunur.

Ön Lisans

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir.

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı(YKS)'ndan yeterli puanı almış olması gerekir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir.

Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.

Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

Programın amacı, Türkiye’de giderek yaygınlaşan ‘çağrı merkezi’ sektöründe kalifiye eleman ihtiyacının karşılanmasıdır. Program ile gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, etkili konuşma becerisi olan ve diksiyonu düzgün nitelikli iş gücü yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilmektedir.Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı birinci öğretim olarak hizmet veren bir program olup, 20 öğrenci kontenjanına sahiptir.

1 Güncel pazarlama teknikleri ve tüketici davranışlarının temel unsurları konularında uzmanlaşmaları, aynı zamanda eğitim sürecine dahil olanların insan ilişkilerinde başarılı, ekip çalışmalarında uyumlu ve bu tür çalışmaları dinamik bir ortamda koordine edecek yetkinliğe sahip mezunlar yetiştirmek amacıyla kapsamlı ve sürekli iyileştirilen bir öğretim programı sağlamak.
2 Değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, etkili konuşma becerisi olan ve diksiyonu düzgün nitelikli işgücü yetiştirmek.
3 Tüm kamu kurum ve kuruluşlarında/özel firmaların (112 acil çağrı merkezi, bankaların çağrı merkezleri, GSM operatörlerinin çağrı merkezleri, satış ve pazarlama şirketleri, hastaneler vb.) çağrı merkezlerinde çalışabilecek çağrı karşılayıcı/müşteri temsilcisi/çağrı merkezi meslek elemanı olarak görev yapabilecek mezunlar yetiştirmek.
4 Çağrı merkezi sektörünün temel ilkelerine, süreçlerine ve yönetime vakıf insan kaynağı yetiştirmek.
5 Agent ve supervizör olarak başladıkları kariyerlerini başarıları ölçüsünde orta ve üst düzey yönetici olarak görev alabilecek mezunlar vermek.

Programın amacı, Türkiye’de giderek yaygınlaşan ‘çağrı merkezi’ sektöründe kalifiye eleman ihtiyacının karşılanmasıdır. Program ile gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, etkili konuşma becerisi olan ve diksiyonu düzgün nitelikli işgücü yetiştirilmesi hedeflenmektedir.Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı birinci öğretim olarak hizmet veren bir program olup, 20 öğrenci kontenjanına sahiptir.

1 Güncel pazarlama teknikleri ve tüketici davranışlarının temel unsurları konularında uzmanlaşmaları, aynı zamanda eğitim sürecine dahil olanların insan ilişkilerinde başarılı, ekip çalışmalarında uyumlu ve bu tür çalışmaları dinamik bir ortamda koordine edecek yetkinliğe sahip mezunlar yetiştirmek amacıyla kapsamlı ve sürekli iyileştirilen bir öğretim programı sağlamak.
2 Değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, etkili konuşma becerisi olan ve diksiyonu düzgün nitelikli işgücü yetiştirmek.
3 Tüm kamu kurum ve kuruluşlarında/özel firmaların (112 acil çağrı merkezi, bankaların çağrı merkezleri, GSM operatörlerinin çağrı merkezleri, satış ve pazarlama şirketleri, hastaneler vb.) çağrı merkezlerinde çalışabilecek çağrı karşılayıcı/müşteri temsilcisi/çağrı merkezi meslek elemanı olarak görev yapabilecek mezunlar yetiştirmek.
4 Çağrı merkezi sektörünün temel ilkelerine, süreçlerine ve yönetime vakıf insan kaynağı yetiştirmek.
5 Agent ve supervizör olarak başladıkları kariyerlerini başarıları ölçüsünde orta ve üst düzey yönetici olarak görev alabilecek mezunlar vermek.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir.

Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavına girerek, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince uygun görülen lisans programına yerleştirilmeleri halinde lisans programlarında öğrenim görebilirler.Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme, İşletme Bilgi Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Medya ve İletişim, Medya ve İletişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Yönetim Bilişim Sistemleri programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.

Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

Tam Zamanlı

Yozgat Bozok Üniversitesi Şefaatli Meslek Yüksekokulu Yeni Mahalle Kanuni Caddesi No:58 Şefaatli/Yozgat Web adresi: sefaatlimyo@bozok.edu.tr

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programında eğitim öğretim faaliyetleri 3 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 bilgisayar laboratuarı akademik çalışmalarda etkin olarak kullanılmaktadır.


Program Çıktıları

1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2 Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar
3 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
6 Ekip üyesi olarak sorumluluk almaya yatkındır.
7 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları mevcut koşullarda en iyi şekilde yerine getirir.
8 Öğrenmenin ve sorgulamanın yaşam boyu olduğu bilincine sahiptir.
9 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
10 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
11 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini, istek ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12 Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
13 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
16 Küreselleşen dünya ve piyasa koşullarında değişime ve gelişime açıktır.
17 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

[TemelAlanCiktisi]

Program Çıktıları
BİLGİ
BECERİLER
YETKİNLİKLER
Kuramsal Olgusal
Bilişsel Uygulamalı
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1
2
3
1
1
1
2
3
1
2
3
4
5
1
2
3
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Ekip üyesi olarak sorumluluk almaya yatkındır.
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları mevcut koşullarda en iyi şekilde yerine getirir.
Öğrenmenin ve sorgulamanın yaşam boyu olduğu bilincine sahiptir.
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini, istek ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Küreselleşen dünya ve piyasa koşullarında değişime ve gelişime açıktır.
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
CMR111 Türkçe ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-I Zorunlu 3 - - 5
CMR112 Türkçe ÇAĞRI MERKEZLERİ İÇİN SATIŞ TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 5
EGK001 Türkçe ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA Zorunlu 2 - - 3
GIS001 Türkçe GENEL İŞLETME Zorunlu 3 - - 4
HIL001 Türkçe HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Zorunlu 3 - - 4
ISO001 Türkçe İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK Zorunlu 2 - - 3
ODV001 Türkçe ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Zorunlu 2 - - 3
OPR001 Türkçe OFİS PROGRAMLARI Zorunlu 2 1 - 3
Toplam 20 1 0 30
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
CMR121 Türkçe TOPLANTI VE ZAMAN YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 4
CMR122 Türkçe ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-II Zorunlu 3 - - 5
CMR123 Türkçe İKNA PSİKOLOJİSİ VE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 4
CMR124 Türkçe ÇAĞRI MERKEZİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 - - 5
KLV001 Türkçe KLAVYE KULLANIMI Zorunlu 1 2 - 4
KP001 Türkçe KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 - - 2
KRZ001 Türkçe KRİZ VE STRES YÖNETİMİ Zorunlu 2 - - 3
PRB001 Türkçe PROTOKOL BİLGİSİ VE SOSYAL DAVRANIŞ Zorunlu 2 - - 3
Toplam 18 2 0 30
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
AIT001 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I Zorunlu 2 - - 2
ING001 Türkçe İNGİLİZCE I Zorunlu 2 - - 2
MSD001 Türkçe MESLEKİ SEÇMELİ DERS Seçmeli - - - -
STJ001 Türkçe STAJ Zorunlu - 2 - 5
TDL001 Türkçe TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 - - 2
Toplam 6 2 0 11
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ADS001 Türkçe ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS Seçmeli - - - -
AIT002 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II Zorunlu 2 - - 2
ING002 Türkçe İNGİLİZCE II Zorunlu 2 - - 2
MSD002 Türkçe MESLEKİ SEÇMELİ DERS Seçmeli - - - -
SGT001 Türkçe SİBER GÜVENLİĞİN TEMELLERİ Zorunlu 2 - - 2
TDL002 Türkçe TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 - - 2
Toplam 8 0 0 8
MSD001 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ADL701 Türkçe TÜKETİCİ HUKUKU Seçmeli 2 - - 4
BRY112 Türkçe MESLEKİ YAZIŞMALAR Seçmeli 2 1 - 5
BYN001 Türkçe BÜRO YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 5
CIG705 Türkçe SOSYAL PSİKOLOJİ Seçmeli 2 - - 2
CMR701 Türkçe ÇAĞRI MERKEZLERİNDE VAKA İNCELEMESİ Seçmeli 2 - - 2
CMR702 Türkçe MARKA YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 2
CMR703 Türkçe KURUMSAL İLETİŞİM Seçmeli 2 - - 3
CMR704 Türkçe ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ Seçmeli 3 - - 4
CMR706 Türkçe ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ VE İLK YARDIM HİZMETLERİ Seçmeli 2 1 - 5
DAR001 Türkçe DOSYALAMA VE ARŞİVLEME Seçmeli 2 1 - 5
ETC001 Türkçe E-TİCARET Seçmeli 2 - - 3
GEK001 Türkçe GENEL EKONOMİ Seçmeli 3 - - 4
GRS001 Türkçe GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 - - 3
IKY001 Türkçe İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 3
IME001 Türkçe İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM Seçmeli 5 19 - 19
MIY001 Türkçe MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 5
MSE001 Türkçe MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 - - 3
PIL001 Türkçe PAZARLAMA İLKELERİ Seçmeli 3 - - 4
PIT001 Türkçe PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ Seçmeli 2 - - 3
THK001 Türkçe TEMEL HUKUK Seçmeli 2 - - 3
TKY001 Türkçe TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 3
ADS001 - ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ADSÖL-001 Türkçe Malzeme Bılgısı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-002 Türkçe Yönetım Bılışım Sıstemlerı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-003 Türkçe Mımarıde Bıçım, Mekan, Düzen Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-004 Türkçe E-Tıcaret Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-005 Türkçe Yetenek Yönetımı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-006 Türkçe Sunum Teknıklerı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-007 Türkçe Uygarlık Tarıhı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-008 Türkçe Sağlığın Korunması ve Gelıştırılmesı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-009 Türkçe Sanat Etkınlıklerı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-010 Türkçe Ergoterapı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-011 Türkçe Çevre Koruma Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-012 Türkçe Yaşam Koçluğu Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-013 Türkçe Beden Dılı-Sözsüz İletışım Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-014 Türkçe Kıtap Okuma ve Yorumlama Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-015 Türkçe Temel Yoga Pratığı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-016 Türkçe Görgü Kuralları ve Protokol Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-017 Türkçe Yaratıcı Yazma Teknıklerı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-018 Türkçe Gırışımcılık Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-019 Türkçe Stratejık Düşünce Analızı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-020 Türkçe Geleneksel Çocuk Oyunları Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-021 Türkçe Sosyal Sorumluluk Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-022 Türkçe Bıyo malzemeler Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-023 Türkçe Genel Ekonomı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-024 Türkçe Temel Sağlık Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-025 Türkçe Çocuk Edebıyatı ve Medya Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-026 Türkçe Teknolojı Bağımlılığı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-027 Türkçe Temel Mutfak Teknıklerı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-028 Türkçe Kıtap Kültürü Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-029 Türkçe Afet Yönetımı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-030 Türkçe Sağlıklı Yaşam ve Egzersız Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-031 Türkçe Sağlık Hukuku Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-032 Türkçe Beden Eğıtımı ve Spor Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-033 Türkçe Osmanlı Türkçesıne Gırış Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-034 Türkçe Osmanlı Türkçesı Okuma ve Yazma Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-035 Türkçe Küresel Isınma ve Bıyolojık Çeşıtlılık Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-036 Türkçe Sanat Terapısı Eğıtımı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-037 Türkçe Mınyatür Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-038 Türkçe Keçe Sanatı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-039 Türkçe Hat Sanatı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-040 Türkçe Güzel Sanatlar Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-041 Türkçe Tarımda Enerjı ve Sürdürülebılırlık Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-042 Türkçe Küresel İklım Değışıklığı Farkındalığı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-043 Türkçe Genel ve Tarımsal Kooperatıfçılık Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-044 Türkçe Satış ve İkna Teknıklerı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-045 Türkçe Gönüllülük Çalışmaları Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-046 Türkçe Renk ve Aydınlatma Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-047 Türkçe Modern Mımarlık Tarıhı Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-048 Türkçe Egzotık Meyveler Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-049 Türkçe Müzecılık ve Sergıleme Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-050 Türkçe Lıderlık ve Ekıp Çalışması Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-051 Türkçe FİNANSAL OKUR YAZARLIK Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-052 Türkçe SPOR HUKUKU Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-053 Türkçe ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-054 Türkçe MİMAR SİNAN VE ESERLERİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-055 Türkçe TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-056 Türkçe KOMPOZİT MALZEMELER Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-057 Türkçe İNSANSIZ HAVA ARACI FOTOGRAMETRİSİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-058 Türkçe ATEŞLİ SİLAHLAR BİLGİSİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-059 Türkçe YAKIN SAVUNMA TEKNİK VE TAKTİKLERİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-060 Türkçe YEREL YÖNETİMLER Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-061 Türkçe UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE CBS Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-062 Türkçe GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-063 Türkçe SAĞLIK YAŞAM Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-064 Türkçe ORGANİK GÜBRELER Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-065 Türkçe DİJİTAL TARIM Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-066 Türkçe TAŞIT TEKNOLOJİLERİNİN GEÇMİŞİ VE GELECEĞİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-067 Türkçe KARAYOLU TRAFİK BİLGİSİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-068 Türkçe AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-069 Türkçe GÜNCEL EKONOMİK OLAYLAR Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-070 Türkçe AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-071 Türkçe DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-072 Türkçe EVDE PRATİK SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-073 Türkçe BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-074 Türkçe ALTERNATİF TEDAVİ YAKLAŞIMLARI Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-075 Türkçe ARAŞTIRMA PROJESİ YAZIMI Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-076 Türkçe TEMEL MATEMATİK VE SAYISAL MANTIK PROBLEMLERİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-077 Türkçe ÖZEL İLGİ TURİZMİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-078 Türkçe KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-079 Türkçe KOMPOZİT MALZEMELER Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-080 Türkçe AVRUPA BİRLİĞİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-081 Türkçe TEZHİP Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-082 Türkçe TASARIM ANALİZİ Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-083 Türkçe BESLENME, FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK Seçmeli 2 - - 3
ADSÖL-084 Türkçe BİLİŞİM MESLEĞİNİN TEMELLERİ Seçmeli 2 - - 3
MSD002 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ADL701 Türkçe TÜKETİCİ HUKUKU Seçmeli 2 - - 4
BRY112 Türkçe MESLEKİ YAZIŞMALAR Seçmeli 2 1 - 5
BYN001 Türkçe BÜRO YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 5
CIG705 Türkçe SOSYAL PSİKOLOJİ Seçmeli 2 - - 2
CMR701 Türkçe ÇAĞRI MERKEZLERİNDE VAKA İNCELEMESİ Seçmeli 2 - - 2
CMR702 Türkçe MARKA YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 2
CMR703 Türkçe KURUMSAL İLETİŞİM Seçmeli 2 - - 3
CMR704 Türkçe ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ Seçmeli 3 - - 4
CMR706 Türkçe ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİ VE İLK YARDIM HİZMETLERİ Seçmeli 2 1 - 5
DAR001 Türkçe DOSYALAMA VE ARŞİVLEME Seçmeli 2 1 - 5
ETC001 Türkçe E-TİCARET Seçmeli 2 - - 3
GEK001 Türkçe GENEL EKONOMİ Seçmeli 3 - - 4
GRS001 Türkçe GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 - - 3
IKY001 Türkçe İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 3
IME001 Türkçe İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM Seçmeli 5 19 - 19
MIY001 Türkçe MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 5
MSE001 Türkçe MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 - - 3
PIL001 Türkçe PAZARLAMA İLKELERİ Seçmeli 3 - - 4
PIT001 Türkçe PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ Seçmeli 2 - - 3
THK001 Türkçe TEMEL HUKUK Seçmeli 2 - - 3
TKY001 Türkçe TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 3