GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGK001 ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencilerin; düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Dr. Kübra Sağlam Görken


1 Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir.
2 Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artikülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir.
3 Sesini ve beden dilini etkili kullanabilir.
4 İş yaşamında sözlü olarak kendini rahat ve etkili biçimde ifade edebilir.
5 Türkçe dil bilgisini doğru ve etkin kullanabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders, etkili iletişim becerileri, etkili iletişim önündeki engeller, sözsüz iletişim unsurları, soluk ve ses yapısı hakkında anatomik bilgiler gibi konuların yanı sıra fonetik ve diksiyon çalışmaları, nefes denetimi için diyafram çalışması, ses telleri için geliştirme alıştırmaları, Türkçe’deki seslerin doğru artiküle edilebilmesi için alıştırmaları içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı ve Süreci
2 Etkili İletişimin Önündeki Engeller
3 Empati, Tutumlar, Sosyal Etki ve Duygusal Zeka
4 Sözsüz İletişim Becerileri
5 Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Sesin Oluşumu
6 Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Sesleri Doğru Algılayabilmek ve Söyleyebilmek
7 İyi Bir Konuşma Sesinin Özellikleri
8 Ünlülerin Söylenişleri/Alıştırmalar/Tekerlemeler-1
9 Ünlülerin Söylenişleri/Alıştırmalar/Tekerlemeler-2
10 Vurgu ve Ulama
11 Tonlama ve Anlatım
12 Ses Olayları ve Anlatım Bozuklukları
13 Konuşma Ve Yazı Dilimize Yerleşmiş Batılı Sözcükler Ve Etkili Konuşma Rehberi
14 Genel tekrar

1. Sırrı ER, “Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı”, Hayat Yayıncılık, İstanbul. 2. Prof. Dr. Nilüfer SEZER, Prof. Dr. S. Ece KARADOĞAN DORUK “Etkili İletişim Becerileri”, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını 3. Prof. Dr. Nilüfer SEZER, “Fonetik ve Diksiyon”, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 75
Okuma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 8 1 8
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 8 1 8
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 5 3 3 4 3 5 3
ÖÇ 2 3 5 3 5
ÖÇ 3 3 5 5 3
ÖÇ 4 3 5 4 4 4 3 3 5 3 3
ÖÇ 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek