GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CMR702 MARKA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin ele alınması ve bu konuların güncel örnekler üzerinden incelemeler yapılarak öğrencilere aktarılmasıdır.



1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini belirtir.
2 Marka iletişim süreci ile ilgili pratikleri öğrenir.
3 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.
4 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında analiz yapar.
5 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejilerini tanır.
6 Güncel uygulamalara ilişkin örnekler verir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Marka, marka değeri, marka farkındalığı, marka imajı, marka kimliği, marka yönetimi stratejileri, marka değerini oluşturma, ölçme ve yönetme ile ilgili temel kavramlar ele alınacak.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Marka, Markalama ve Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar Sözlü anlatım, sunum.
2 Marka Yönetimi ve Markalama Stratejileri Sözlü anlatım, sunum.
3 Markalama Stratejileri Sözlü anlatım, sunum.
4 Marka Kimliği ve Marka Kişiliği Tartışmalı ders.
5 Markanın Konumlandırılması Sözlü anlatım, sunum.
6 Marka Farkındalığı Grup çalışması.
7 Marka ve Algılanan Kalite Sözlü anlatım, sunum.
8 Marka Sadakati Sözlü anlatım, sunum.
9 Marka Çağrışımları Tartışmalı ders.
10 Marka Değeri ve Ölçümü Tartışmalı ders.
11 Marka Genişleme Stratejileri Sözlü anlatım, sunum.
12 Marka Genişleme Stratejileri ve Ürün Hattının Genişletilmesi Sözlü anlatım, sunum.
13 Markaların Korunması ve Marka Yönetimi Sözlü anlatım, sunum.
14 Farklı Bölgelerde ve Farklı Pazar Segmentlerinde Markanın Yönetilme Stratejileri Tartışmalı ders.

Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Yayınları. Keller Kevin Lane, (2008), Strategic Brand Management, Pearson. TİLDE Heding, Charlotte F. Knutdzer,Mogens Bijerre, (2009) Brand Management: Research, theory and practice, Routledge. David, A. A. (1996), Building Strong Brands, The Free Press. Işıl Karpat Aktuğlu (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları. Aslı Yüksel, Ülkü Yüksel (2009) Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınları. Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Tartışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 6 6
Bireysel Çalışma 4 1 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 52

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3 4
ÖÇ 2 4 3
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 3 3 4
ÖÇ 5 4 4 5
ÖÇ 6 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek