GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PIT001 PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile, pazarlamada iletişim, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve reklamcılık temelinde ele alınarak; iletişim stratejilerinin diğer stratejilerle olan etkileşiminin analizi amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Tülay ÖZBEK KABADAYI


1 Pazarlama iletişiminin esaslarını öğrenir.
2 İletişim kavramı ve sürecini açıklar.
3 Bütünleşik pazarlama iletişim sürecini kavrar.
4 Tutundurma karması olarak; reklam, halkla ilişkiler ve duyurum, satış tutundurma ve kişisel satışı betimler.
5 Pazarlama karması unsurlarından; ürün, dağıtım ve fiyatın iletişim boyutunu yorumlar.
6 Bütünleşik bir yaklaşımla pazarlama iletişimi planı geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Pazarlamada iletişim süreci, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve reklamcılık, bütünleşik pazarlama iletişimi ve marka iletişimi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama İletişimi Kavramı ve Kapsamı Sözlü anlatım, sunum.
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavram ve İçeriği Sözlü anlatım, sunum.
3 Reklam Etkinlikleri ve Yönetimi Sözlü anlatım, sunum.
4 Halkla İlişkiler ve Duyurum Sözlü anlatım, sunum.
5 Kişisel Satış Stratejileri Sözlü anlatım, sunum.
6 Satış Tutundurma Karması ve Yönetimi Sözlü anlatım, sunum.
7 Doğrudan Pazarlama ve İletişim Stratejileri Sözlü anlatım, sunum.
8 Sponsorluk ve Amaca Yönelik Pazarlama Sözlü anlatım, sunum.
9 Ticari Fuarlar ve Sergiler Sözlü anlatım, sunum.
10 Satış Geliştirme ve Yönetimi Sözlü anlatım, sunum.
11 Marka İletişimi ve Marka Yerleştirme Sözlü anlatım, sunum.
12 Ürün, Fiyat ve Dağıtımın İletişim Boyutu Tartışmalı ders.
13 Pazarlama İletişimde İnternet Kullanımı ve İnteraktif Medya Tartışmalı ders.
14 Pazarlama İletişimi Planlama Süreci Sözlü anlatım, sunum.

“Pazarlama İletişimi”, Mine OYMAN, Zafer ERDOĞAN, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir 2020. “Pazarlama İletişimi”, Tevfik Şükrü YAPRAKLI, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum 2019.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Tartışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 1 10
Bireysel Çalışma 7 1 7
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 70

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 4 2 2 2 4 2 3 2 2 3
ÖÇ 2 3 2 3 3 3 4 2 2 2 4 2 3 2 2 3
ÖÇ 3 4 2 3 3 3 4 2 2 2 4 2 3 2 2 3
ÖÇ 4 4 4 3 3 3 4 2 2 2 4 2 3 2 2 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 4 2 2 2 4 2 3 2 2 3
ÖÇ 6 4 2 3 3 3 4 3 2 3 4 2 3 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek