GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MIY001 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile işletmelerin müşterileriyle uzun süreli sağlıklı iletişim kurmalarının önemini anlamak ve teknolojinin de yardımıyla bu ilişkilerin geliştirilme yollarının aranması amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Tülay ÖZBEK KABADAYI


1 Müşteri ilişkileri yönetimi kavramını tanımlar.
2 Müşterilerle iletişim kurma, müşteri kazanma ve elde tutma çalışmalarını tasarlar.
3 Müşteri ilişkileri yönetimini tasarlar.
4 Müşteri şikayetlerini yönetir.
5 Müşteri ilişkilerini ölçer ve yorumlar.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


MİY kavramı, strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanır. Ders MİY’nin pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetimi (MİY), “müşteri değeri”, “müşteri bağlılığı”, “analitik ve operasyonel CRM” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Tanımı, Gelişimi ve Özellikleri Sözlü anlatım, sunum.
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi Bileşenleri ve Modelleri Sözlü anlatım, sunum.
3 Müşteri İlişkileri Yönetimine Geçiş ve Uygulama Süreci Sözlü anlatım, sunum.
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Unsurları Sözlü anlatım, sunum.
5 Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite Sözlü anlatım, sunum.
6 Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma Sözlü anlatım, sunum.
7 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri Sözlü anlatım, sunum.
8 MİY’de Taraflarla İlişkiler Tartışmalı ders.
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E-Ticaret Sözlü anlatım, sunum.
10 Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi Tartışmalı ders.
11 MİY’de Başarısızlık Nedenleri Tartışmalı ders.
12 Satış Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Tartışmalı ders.
13 Müşteri İlişkileri Yönetimi Sektör Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri Grup çalışması.
14 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Ölçülmesi ve Yatırımın Geri Dönüşü (ROI) Sözlü anlatım, sunum.

1. Dr. Fahrettin Atıl BİLGE, “Müşteri İlişkileri Yönetimi (Meslek Yüksekokulları Serisi)”, Ankara: Gazi Kitabevi 2. Doç. Dr. Bahar Yasin, “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını 3. Prof. Dr. SEVTAP ÜNAL, “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını 4. Prof. Dr. Necdet TİMUR, Prof. Dr. Gülfidan BARIŞ, “Müşteri İlişkiler Yönetimi”, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Tartışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 13 1 13
Rapor Hazırlama 2 6 12
Bireysel Çalışma 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 1 12
Okuma 13 1 13
Rapor 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 4 3 3 4 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek