Tarla bitkileri Ana bilim dalı Doktora Programı, Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Bünyesinde 2020 yılında kurulmuştur.
Tarla Bitkileri Yetiştiriciliği ve Islahı alanında Doktora
Doktora
1. İstenilen alanlardan birinden Tezli Yüksek Lisans mezunu olmak. Son beş yılda yapılmış olan Akademik Personel ve 2. Lisansüstü Eğitim Sınavına (ALES) girmiş olmak ve bu sınavdan Sayısal puan türünden en az 65 puan almış olmak. 3. Tezli Yüksek Lisans mezuniyet not ortalamalarının 4.00 üzerinden 3.00 veya muadili bir puana sahip olmak 4. YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan almış olmak gerekir. 5. ALES puanının %50’si, tezli yüksek lisans mezuniyet notunun %20’si, bilimsel değerlendirme sınav notunun %30’u dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. Bu şekilde hesaplanan başarı notunun en az 70 puan olması ve bilimsel değerlendirme sınav notunun da en az 50 puan olması gerekir.
1. Doktora programları için yüksek lisans yapmış, en az 65 ALES ve 55 Dil puanına sahip olmak gerekir. 2. Lisansüstü programlara öğrenci kabulünde aranacak lisans mezuniyet alanı ve özel şartlar ilgili ana bilim dalı başkanlığının önerisi doğrultusunda üniversite senatosunca belirlenir.
Doktora yeterlik programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur. 2) Doktora programına yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler, yedi dersten az olmamak koşuluyla en az 40 AKTS ders yükünü ve bir adet seminer ile tez çalışmasından oluşan toplam 120 AKTS'yi öngörülen süreler içerisinde başarıyla tamamlamak zorundadır.
Tarla Bitkileri alanında yüksek lisans ve doktora derecelerinin gerektirdiği düzeyde bilgiye sahip, karşılaştığı sorunları kavrayıp tanımlayabilen, araştıran ve sorunlara bilimsel ve pratik çözümler üretip bunları uygulayabilen, tarla bitkileri alanında kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli uzmanlar yetiştirmek ve akademisyen olma potansiyeli taşıyanlara bilimsel çalışma disiplini vererek onları kariyerlerinin başlangıcına hazır hale getirmektir.
1 | Tarım alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel çalışmalar yapabilecek bilgi, beceri teknik bilgiye sahip bilim insanları yetiştirmek |
2 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi üretme, başkalarına aktarma ve bilimsel makale yazma becerilerine sahip bilim insanları yetiştirmek. |
3 | Çalışmalarında insan ve çevre sağlığına, etik değerlere ve kültürel unsurlara saygılı bilim insanları yetiştirmek. |
4 | Başkalarının hakkına saygı duyan, kendini özgürce ifade edebilen, emeğe saygılı, nitelikli ve güvenilir bilim insanları yetiştirmek. |
5 | Öğrencilerin hayat boyu öğrenme ilke ve azmine sahip olmalarını, en az bir yabancı dilde etkili bir şeklide okuyup yazabilmelerini sağlamak |
Üniversitelerin ziraat fakültelerinde akademisyen, Tarım Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğüne bağlı Araştırma Enstitülerinde araştırıcı olarak çalışabilecekleri gibi, kamu ve özel sektörün tarım, gıda, çevre ile ilgili dallarında Dr. olarak çalışabilirler.
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar , aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu notun 100.0 üzerinden en az 70.0 olması gerekir. 2) Örgün lisansüstü öğretimde teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik ve uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, o ders ya da derslerin yarıyıl sonu genel sınavlarına alınmaz
Herhangi bir lisansüstü programı başarıyla tamamlayan öğrencinin bu Yönetmeliğin bütün gereklerini ve diğer koşulları da sağlaması kaydıyla, mezun olabilmesi için; 1) İlgili anabilim dalı doktora tez savunma sınavı jüri raporları ve tutanaklarının, 2) Enstitü tez yazım kurallarına uygun olarak hazırlanan tezin, dönem projesinin ya da sanatta yeterlik eserinin basılmış ve ciltlenmiş üç kopyasının, 3) Tezin, dönem projesinin ya da sanatta yeterlik çalışmasının elektronik ortamda kaydedilmiş kopyasının, 4) Yükseköğretim Kurulunca istenen belgelerin, enstitü müdürlüğüne eksiksiz teslim edilmiş olması gerekir
Tam Zamanlı
Erdoğan Akdağ Kampüsü Atatürk Yolu 7. Km 66900 Yozgat. Tel: (0 354) 242 10 32-33 lee@bozok.edu.tr
Tarla Bitkileri Bölümü bünyesindeki laboratuvar, sera, arazi ve teknik imkanlar.
1 | Yüksek Lisans seviyesinde kazandığı yeterliliklere ek olarak, Tarla Bitkileri alanında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahiptir. |
2 | Kamu ve Özel Sektörün ihtiyaçlarına göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilir. Proje önerisi sunabilir, çalışmaları tasarlar, yürütür ve elde edilen verileri değerlendirerek yorumlar. |
3 | Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilir, bağımsız araştırma yapabilir, bilimsel olayları derinlemesine irdeleyerek yorumlayabilir |
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde disiplinler arası çalışabilir |
5 | Farklı bilgileri bir arada değerlendirerek, karmaşık sorunların analizini ve sentezini yapabilir, bunların çözümüne katkıda bulunabilir. |
6 | Tarla Bitkileri alanında çalışanlarla, alanı dışındaki bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
7 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri takip eder ve kendisini sürekli yeniler. Bu gelişmeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir |
8 | Tarım alanındaki sorunları neden sonuç ilişkisi içinde, edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir |
10 | Araştırmayı bilimsel etik çerçevesinde sürdürme ve uygun istatistiksel yöntemleri seçerek değerlendirme; sonuçları rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilme becerisi kazanır |
11 | Bilimsel çalışmaları bağımsız olarak kurgulayabilir ve gerektiğinde inisiyatif alabilir. |
12 | Disiplin içi ve disiplinler arası düzeyde ekip çalışması kültürü edinir |
13 | İklim ve çevrede meydana gelen değişmelerin etkilerini değerlendirerek mücadele için fikirler üretir |
14 | Tarımsal girdilerin etkin ve sürdürülebilir kullanımı alanında fikirler edinir. |
15 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR601 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TARDRSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR600 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TARBDR602 | Türkçe | AKADEMİK OKUR YAZARLIK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TARDRSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 2 | 0 | 20 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR633 | Türkçe | YETERLİK ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR697 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR697 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR697 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR697 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARBDR697 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TARBDR698 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
TARDRSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARDR603 | Türkçe | TOHUMLUK ÜRETİMİNDE FİZYOLOJİK ESASLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR604 | Türkçe | TOHUMLUK ÜRETİM TEKNİKLERİ VE MEVZUATI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR605 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ YETİŞTİRİCLİĞİNDE FİZYOLOJİK ESASLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR606 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ YETİŞTİRİCLİĞİNDE EKOLOJİK ESASLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR607 | Türkçe | YAPAY MERA TESİSİ VE YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR608 | Türkçe | KABA YEM DEPOLAMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR609 | Türkçe | YEŞİL ALAN TESİSİNİN TEMEL İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR610 | Türkçe | MERA KULLANIM HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR611 | Türkçe | MERA ISLAHINDA HAYVAN YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR612 | Türkçe | YEM BİTKİLERİ ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR613 | Türkçe | İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE TARIMSAL PLANLAMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR614 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİNDE DAYANIKLILIK ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR615 | Türkçe | BİTKİ MUTASYON ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR616 | Türkçe | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERİN ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR617 | Türkçe | ENDÜSTRİYEL BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR618 | Türkçe | ENDÜSTRİ BİTKİLERİNİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE ADAPTASYON FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR619 | Türkçe | BİTKİ SEKONDER METABOLİTLERİNİN STRES FAKTÖRLERİNE TEPKİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR620 | Türkçe | YUMRULU BİTKİLER FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR621 | Türkçe | SANAYİYE UYGUN ENDÜSTRİ BİTKİLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR622 | Türkçe | UÇUCU YAĞ BİTKİLERİNİN BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR623 | Türkçe | TIBBİ BİTKİLERDE ETKEN MADDE ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR624 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR625 | Türkçe | YEŞİL KİMYA VE MÜHENDİSLİKTE KENEVİR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR626 | Türkçe | YAĞ BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ VE ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR627 | Türkçe | LİF BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ VE ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR628 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ LİFLERİNİN ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR629 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ LİFLERİNİN KARAKTERİZASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR630 | Türkçe | KENEVİR KİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR631 | Türkçe | PCR TEMELLİ GENETİK ANALİZ YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR632 | Türkçe | KENEVİR ISLAHI VE TOHUMCULUĞU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR633 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİNDE BİYOTEKNOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDRSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TARDR603 | Türkçe | TOHUMLUK ÜRETİMİNDE FİZYOLOJİK ESASLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR604 | Türkçe | TOHUMLUK ÜRETİM TEKNİKLERİ VE MEVZUATI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR605 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ YETİŞTİRİCLİĞİNDE FİZYOLOJİK ESASLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR606 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ YETİŞTİRİCLİĞİNDE EKOLOJİK ESASLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR607 | Türkçe | YAPAY MERA TESİSİ VE YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR608 | Türkçe | KABA YEM DEPOLAMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR609 | Türkçe | YEŞİL ALAN TESİSİNİN TEMEL İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR610 | Türkçe | MERA KULLANIM HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR611 | Türkçe | MERA ISLAHINDA HAYVAN YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR612 | Türkçe | YEM BİTKİLERİ ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR613 | Türkçe | İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE TARIMSAL PLANLAMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR614 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİNDE DAYANIKLILIK ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR615 | Türkçe | BİTKİ MUTASYON ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR616 | Türkçe | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERİN ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR617 | Türkçe | ENDÜSTRİYEL BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR618 | Türkçe | ENDÜSTRİ BİTKİLERİNİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE ADAPTASYON FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR619 | Türkçe | BİTKİ SEKONDER METABOLİTLERİNİN STRES FAKTÖRLERİNE TEPKİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR620 | Türkçe | YUMRULU BİTKİLER FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR621 | Türkçe | SANAYİYE UYGUN ENDÜSTRİ BİTKİLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR622 | Türkçe | UÇUCU YAĞ BİTKİLERİNİN BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR623 | Türkçe | TIBBİ BİTKİLERDE ETKEN MADDE ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR624 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR625 | Türkçe | YEŞİL KİMYA VE MÜHENDİSLİKTE KENEVİR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR626 | Türkçe | YAĞ BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ VE ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR627 | Türkçe | LİF BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ VE ISLAHI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR628 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ LİFLERİNİN ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR629 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİ LİFLERİNİN KARAKTERİZASYONU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR630 | Türkçe | KENEVİR KİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR631 | Türkçe | PCR TEMELLİ GENETİK ANALİZ YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR632 | Türkçe | KENEVİR ISLAHI VE TOHUMCULUĞU | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TARDR633 | Türkçe | TARLA BİTKİLERİNDE BİYOTEKNOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |