Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARDR607 | YAPAY MERA TESİSİ VE YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Yapay mera kurma ve işletme tekniklerinin öğrenilmesi
Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ
1 | Mera hakkında genel bilgi sahibi olur |
2 | Yapay mera kurulmasını gereken durumları öğrenir. |
3 | Yapay mera kurulmasında seçilecek olan bitkiler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Yapay mera kurmada; tohum yatağı hazırlama, ekim, gübreleme, hasat, harman gibi işlemler hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Yapay meraların sürdürülebilirliği için gerekli tedbirler ve uygulamaları öğrenirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yapay mera tesisi ve sürdürülebilirliği
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | sunum ve tartışma tekniği | HAYIR |
2 | Meranın tanımlanması ve meraların genel durumu | sunum ve tartışma tekniği | HAYIR |
3 | Yapay meraların önemi ve hayvancılıktaki yeri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
4 | Marjinal alanlar ve önemi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
5 | Yapay meraların ekolojik istekleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
6 | Yapay meraların ekolojik istekleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
7 | Karışımların hazırlanması, karışım örnekleri ve ekim hazırlığı işlemleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
8 | Karışımların hazırlanması, karışım örnekleri ve ekim hazırlığı işlemleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
9 | Tohum yatağı hazırlığı, ekim yöntemleri ve karşılaştırılması | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
10 | Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
11 | Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
12 | Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
13 | Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
14 | Yapay meralarda sürdürülebilirlik | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
1. Altın, M., Gökkuş, A ve A.Koç. 2005. Çayır ve Mera ıslahı. Tarım ve Köy işleri Bakanlığı. Ankara. 2. Öğretim elemanına ait ders notları 3. Güncel çalışma ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |