Bölümümüz ilk öğrencilerini 2022-2023 eğitim öğretim yılında kabul etmiştir.
Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği, Tezsiz Yüksek Lisans Derecesi
Yüksek Lisans Düzeyi
ürk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıDaha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.
Yeterlilik Koşulları ve KurallarıÖğrencinin toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders ve dönem projesini başarmış olması ve aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
Eğitim Yönetimi ve Denetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programıyla; başta okul yöneticileri ve öğretmenler olmak üzere program öğrencilerinin eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine uygun şekilde yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır. Bu kapsamda program dahilinde sunulan Eğitim Örgütlerinde Liderlik, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Eğitimde Örgütsel Yenileşme, Eğitimde Denetim ve Değerlendirme, Eğitimin Sosyal Temelleri, Öğretim Programlarının Yönetimi, Eğitim Ekonomisi ve Finansmanı, İnsan Kaynakları Yönetimi, Okul Kültürü ve İklimi, Kuram ve Uygulamada Okul Yönetimi vb. dersler program öğrencilerinin uygulama temelli çok yönlü gelişimlerini desteklemek üzere hazırlanmıştır.
1 | Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programının amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. |
2 | Alana özgü sorunları/konuları ayrıntılı ve dikkatli bir biçimde izleyen, alanın sorunlarını çözme amacıyla yeni ve özgün yollar önerebilen, alanın konu ve sorunlarını farklı, olasılıkçı ve derin bir bakış açısıyla ele alıp tartışabilen, eğitim sisteminin toplumsal kurumlar, gruplar ve bireyler üzerindeki etkilerini çözümleyebilen, özgün bir bilimsel araştırma planlayarak sonuçlandırabilen, bilimsel ve mesleki etik sahibi alan uzmanlarını yetiştirmektir. |
3 | Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programının temel amacı, öğrencilere ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim yönetimi alanındaki yenilik ve gelişmeler konusunda belirli bir kavramsal temel ve bilimsel bakış açısı ile mevcut sorunları bu çerçevede tartışabilme ve çözüm üretebilme yeterlikleri kazandırmaktır. |
4 | Öğrencilerin ders ve özellikle tez aşamasındadanışmanın rehberliğinde bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerine uygun olarak çalışma becerilerini kazanma ve kullanmaları amaçlanmaktadır. |
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi yüksek lisans programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.
Tezsiz Yüksek Lisans programlarına ait diploma ile doktora programlarına başvuru yapılamamaktadır.
Eğitim Yönetimi tezsiz yüksek lisans programlarında yer alan derslerin ölçme ve değerlendirme işlemleri ürüne ve sürece yönelik biçimde düzenlenmektedir. Ürüne yönelik değerlendirme kapsamında ara sınav ve final sınavları, sürece yönelik değerlendirme kapsamında ise dönem içerisinde yapılan ödev ve projeler ile bunların sunumları değerlendirme kapsamına alınmaktadır. Sınavlarının yüzdelik değerleri dersten derse değişiklik gösterebilmektedir. Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Öğrencinin başarısı, dönem içi notlarıyla dönem sınavı notunun birlikte değerlendirmesi ile belirlenir.
Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders, “Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik” dersi ve dönem projesi dersi alınması ve başarı ile teslim edilip savunulması gerekir. Öğrencilerin tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir.
E-Öğrenme
Medrese Mahallesi, Adnan Menderes Bulvarı Atatürk Yolu 7. Km D:118, 66200 Azizli/Yozgat Merkez/Yozgat
Anabilim dalımız, Eğitim Fakültesi dersliklerini kullanmaktadır.
1 | Alanla ilgili temel ve güncel bilgileri bilme. |
2 | Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilme. |
3 | Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilme. |
4 | Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturabilme. |
5 | Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilme. |
6 | Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranabilme. |
7 | Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri arasındaki ilişkileri kavrayıp disiplinler arası çalışmalar yürütebilme. |
8 | Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanabilme. |
9 | Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını yorumlar. |
10 | Bireysel ya da grupla çalışarak alan bilgilerine ulaşır. |
11 | Bir yabancı dili kullanarak alanla ilgili bilgilere ulaşır. |
12 | İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlar ve kullanır. |
13 | Alana uygun olarak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
14 | Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür. |
15 | Alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBUTS501 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBUTSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 5 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBUTS500 | Türkçe | DÖNEM PROJESİ | Zorunlu | - | 1 | - | 10 | |
EBUTSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 3 | 1 | 0 | 10 | ||||
EBUTSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBUTS502 | Türkçe | YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS503 | Türkçe | EĞİTİMSEL LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS504 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS505 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS506 | Türkçe | YÖNETİM KURAMLARI VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS507 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMLARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS508 | Türkçe | OKUL YÖNETİMİ VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS509 | Türkçe | TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS510 | Türkçe | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS511 | Türkçe | DENETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS512 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS513 | Türkçe | ÖRGÜTSEL İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS514 | Türkçe | EĞİTİMDE POLİTİKA ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS515 | Türkçe | OKUL KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS516 | Türkçe | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS517 | Türkçe | YÖNETİM BİLİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS518 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS519 | Türkçe | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÖNETİM VE DENETİM SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS520 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS521 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİNİN SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBUTS502 | Türkçe | YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS503 | Türkçe | EĞİTİMSEL LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS504 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS505 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS506 | Türkçe | YÖNETİM KURAMLARI VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS507 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMLARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS508 | Türkçe | OKUL YÖNETİMİ VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS509 | Türkçe | TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS510 | Türkçe | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS511 | Türkçe | DENETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS512 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS513 | Türkçe | ÖRGÜTSEL İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS514 | Türkçe | EĞİTİMDE POLİTİKA ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS515 | Türkçe | OKUL KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS516 | Türkçe | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS517 | Türkçe | YÖNETİM BİLİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS518 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS519 | Türkçe | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÖNETİM VE DENETİM SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS520 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBUTS521 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİNİN SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |