GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBUTS507 EĞİTİM PROGRAMLARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Program geliştirmedeki güncel yaklaşımların incelenmesidir.


Prof. Dr. Hasan Güner BERKANT


1 Program geliştirmedeki güncel yaklaşımları tartışır.
2 Eğitim felsefesinin program geliştirmedeki rolünü değerlendirir.
3 Düşünme becerilerinin eğitim programlarındaki rolünü ve önemini açıklar.
4 Eğitim programının uygulayıcısı olarak öğretmenlerin taşıması gereken özellikleri değerlendirir.
5 Eğitim programlarında hedeflenen davranışları sınıflandırır.

Uzaktan Eğitim


Yok


Yok


Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, eğitim felsefesi, okulların sahip olması gereken özellikler, öğretmenlerin özellikleri, yaratıcılık, öğrencilerin düşünme becerileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim programlarında felsefe. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Önerilen kaynaklardan okuma
2 Eğitim programında amaçlar ve hedefler. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Önerilen kaynaklardan okuma
3 Okulların misyonu. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
4 Eğitim programlarında sanat ve hayal gücü. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
5 Eğitim programları ve öğrencilerin hazırbulunuşluğu. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
6 Eğitim programlarında yer alması gereken temalar. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
7 Öğretmenlerin duyuşsal özellikleri. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
8 Öğretimde hassas konular Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
9 Öğretmenlerin üretkenliklerini etkileyen faktörler. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
10 Öğretmenlerin öğretim tarzları. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
11 Eğitim programları aracılığıyla yaratıcı zihinlerin geliştirilmesi. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
12 Eğitim programları ve okul öncesi eğitim. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
13 Demografi ve eğitim programları. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma
14 Yenilik ve yaratıcılıkta sınıfta kalmak. Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap Önerilen kaynaklardan okuma

Ornstein, A. C., Pajak, E. F. ve Ornstein, S. B. (Eds). (2016). Eğitim programlarında güncel sorunlar (Ed.). Ankara: PegemA.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek