Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBUTS502 | YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı birey, lisansüstü öğrencilerin Eğitim yönetimindeki çağdaş yaklaşımlar hakkında derinlemesine bilgi edinmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Nezahat GÜÇLÜ
1 | Yönetim düşüncesinin gelişim süreçlerini kavrar. |
2 | Yönetimdeki yeni yaklaşımları anlar. |
3 | Yeni yaklaşımların örgütsel değişkenler üzerindeki etkisini inceler. |
4 | Yönetimin etik kavramı hakkında teorik ve pratik bilgiye sahip olur. |
5 | Eğitim yönetiminde etkili olan yönetim uygulamalarında yönetim süreçlerinin nasıl yürütüleceğini bilir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Eğitim yönetimindeki çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve bunların Türk eğitim yönetimine olan etkileri hakkında değerlendirmeler yapma. Yönetimde paradigma değişimi, stratejik yönetim, yönetişim, yönetimde yaratıcılık, bilgi yönetimi, örgütsel öğrenme kriz yönetimi, kaos yönetimi, imaj yönetimi gibi yeni yaklaşımları irdeleyerek eğitim sisteminde yansımalarını görebilme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders İzlence Tanıtımı | ||
2 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi | ||
3 | Yönetimde Yenileşme | ||
4 | Yönetimde paradigma Değişimi | ||
5 | Örgütsel Öğrenme | ||
6 | Yönetimde Yaratıcılık | ||
7 | Kaos Yönetimi | ||
8 | Süreç Yönetimi | ||
9 | Yönetişim | ||
10 | Yönetimde Yerelleşme | ||
11 | Farklılıkların Yönetimi | ||
12 | Kriz Yönetimi | ||
13 | İmaj Yönetimi | ||
14 | Stratejik Yönetim |
Aslanargun, E. (2007). Modern eğitim yönetimi anlayışına yönelik eleştiriler ve postmodern eğitim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 50(50), 195-212. Balcı, A. (2011). Eğitim yönetiminin değişen bağlamı ve eğitim yönetimi programlarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 36(162). Balcı, A. (2008). Türkiye’de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14(2), 181-209. Bates, R. J. (2001). Eleştirel Teori Açısından Eğitim Yönetimi (Çev. S. Turan & M. Şişman). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 28(28), 557-571. Bolman, L.G.ve Terrence, E.D. (2013). Organizasyonları Yeniden Yapılandırmak. (Çev.Ahmet Aypay ve Abdurrahman Tanrıöğen). Seçkin Yayıncılık. Drucker, Peter F. (2000). 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları. (Çev.: İrfan Bahçıvangil ve Gülenay Gorbon). İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Drucker, Peter F. (2003). Geleceğin Toplumunda Yönetim. (Çev.: Mehmet Zaman). İstanbul: Hayat Yayıncılık. Drucker, Peter F. (2011). Büyük Değişimler Çağında Yönetim. İstanbul: Optimist Yayın Dağıtım. Hoy, Wayne K. & Miskel, G. Miskel. Eğitim Yönetimi (Çeviri Ed.: Selahattin Turan). Elma, C., & Demir, K. (2012). Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar Uygulamalar ve Sorunlar. Anı Yayıncılık Gürsel, M. (2014). Yönetime Çağdaş yaklaşımlar. Çizgi Kitabevi yayınları İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. Mintzberg, H. (2014). Örgütler ve Yapıları. (Çev. Ahmet Aypay). Nobel Akademik YayıncılıkMemduhoğlu, H. B. & Yilmaz, K. (2010). Yönetimde yeni yaklaşımlar. Pegem A
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |