GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBUTS508 OKUL YÖNETİMİ VE LİDERLİK Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere liderlik kavramına ilişkin tanım, teori ve yaklaşımlar, okul yöneticilerinin liderlik yeterlikleri, eğitim yöneticileri için liderlik standartları, örgütler açısından liderliğin önemi, yönetici ve liderin karşılaştırılması, eğitim ve okul yönetiminde liderlik, öğretmen liderliği, öğretim liderliği, dönüşümcü liderlik, okul müdürünün eğitim ve öğretim liderliği davranışları, eğitim ve müfredat liderliği ile ilgili araştırmalar ve güncel liderlik yaklaşımları hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiler vermektir.



1 Liderlik tanım, teori ve yaklaşımlarını açıklar.
2 Okul yöneticilerinin liderlik yeterlik ve standartlarını bilir.
3 Örgütler açısından liderliğin önemini kavrar.
4 Yönetici ve lider kavramlarını karşılaştırır.
5 Eğitim, öğretim ve müfredat liderliğini okul açısından tartışır.
6 Öğretim liderliği ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar.
7 Güncel liderlik yaklaşımlarını okul bağlamında analiz eder.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu dersin içeriği, öğrencilere liderlik kavramına ilişkin tanım, teori ve yaklaşımlar, okul yöneticilerinin liderlik yeterlikleri, eğitim yöneticileri için liderlik standartları, örgütler açısından liderliğin önemi, yönetici ve liderin karşılaştırılması, eğitim ve okul yönetiminde liderlik, öğretmen liderliği, öğretim liderliği, dönüşümcü liderlik, okul müdürünün eğitim ve öğretim liderliği davranışları, eğitim ve müfredat liderliği ile ilgili araştırmalar ve güncel liderlik yaklaşımları hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiler vermeye yöneliktir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Liderlik ve yönetim
2 Liderlik kuram ve yaklaşımları
3 Güncel liderlik kavram ve yaklaşımları
4 Liderlik yeterlik ve standartları
5 Kültürlerarası farklılaşma ve liderlik
6 Liderlik kapasitesi
7 Eğitim ve okul yönetiminde liderlik, güç ve etkileme
8 Etkili okullar
9 Öğretim liderliği
10 Okul yöneticilerinin liderlik rol ve davranışları
11 Eğitim, öğretim ve müfredat liderliği araştırmaları
12 Öğretim liderliğinin örgütsel çıktıları
13 Lider öğretmenlerin yetiştirilmesi
14 Öğretmen liderliği

Beycioğlu, K., & Pashiardis, P. (2014). Multidimensional perspectives on principhal leadership effectiveness. Hershey, PA: IGI Global. Çelik, V. (2012). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem Akademi. Lambert, L. (2003). Leadership capacity for lasting school improvement. Alexandria: ASCD. Şişman, M. (2012). Öğretim liderliği. Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Makale Kritik Etme 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 2
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 2 3
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 3
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek