Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBUTS507 | EĞİTİM PROGRAMLARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Program geliştirmedeki güncel yaklaşımların incelenmesidir.
Prof. Dr. Hasan Güner BERKANT
1 | Program geliştirmedeki güncel yaklaşımları tartışır. |
2 | Eğitim felsefesinin program geliştirmedeki rolünü değerlendirir. |
3 | Düşünme becerilerinin eğitim programlarındaki rolünü ve önemini açıklar. |
4 | Eğitim programının uygulayıcısı olarak öğretmenlerin taşıması gereken özellikleri değerlendirir. |
5 | Eğitim programlarında hedeflenen davranışları sınıflandırır. |
Uzaktan Eğitim
Yok
Yok
Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, eğitim felsefesi, okulların sahip olması gereken özellikler, öğretmenlerin özellikleri, yaratıcılık, öğrencilerin düşünme becerileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programlarında felsefe. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, | Önerilen kaynaklardan okuma |
2 | Eğitim programında amaçlar ve hedefler. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, | Önerilen kaynaklardan okuma |
3 | Okulların misyonu. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
4 | Eğitim programlarında sanat ve hayal gücü. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
5 | Eğitim programları ve öğrencilerin hazırbulunuşluğu. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
6 | Eğitim programlarında yer alması gereken temalar. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
7 | Öğretmenlerin duyuşsal özellikleri. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
8 | Öğretimde hassas konular | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
9 | Öğretmenlerin üretkenliklerini etkileyen faktörler. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
10 | Öğretmenlerin öğretim tarzları. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
11 | Eğitim programları aracılığıyla yaratıcı zihinlerin geliştirilmesi. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
12 | Eğitim programları ve okul öncesi eğitim. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
13 | Demografi ve eğitim programları. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
14 | Yenilik ve yaratıcılıkta sınıfta kalmak. | Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap | Önerilen kaynaklardan okuma |
Ornstein, A. C., Pajak, E. F. ve Ornstein, S. B. (Eds). (2016). Eğitim programlarında güncel sorunlar (Ed.). Ankara: PegemA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 15 | 1 | 15 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |