Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBUTS504 | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı lisansüstü düzeyde öğrencilere veri türlerini ve bunlara uygun ölçme araçlarını tanımalarını; ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini (geçerlik-güvenirlik) ve ölçme aracı geliştirme- uygulama basamaklarını bilmelerini sağlamaktır. Ayrıca ölçme aracı ile toplanan bir verinin betimsel istatistiklerini hesaplayabilme, veriyi görselleştirebilme; verinin türüne ve araştırma sorusuna uygun istatistiksel tekniği seçerek analiz edebilme becerilerinin sağlanmasıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Gözde Sırgancı
1 | İstatistiksel kavramları tanımlar. |
2 | Eğitim verileri üzerinde temel istatistik hesaplarını yapar. |
3 | Öğrendiklerini bilimsel araştırmalarda uygular. |
4 | İstatistik analizi sonuçlarını yorumlar ve raporlar |
5 | Bilgisayar programı yardımıyla yürütülen istatistiki verilerin grafiklerini yorumlar. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
-Ölçme ve Değerlendirme: Temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri -Ölçme aracı geliştirme-uyarlama -Veri düzenleme ve görselleştirme -Betimsel İstatistikler -Hipotez testleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve İstatistikte Temel Kavramlar-1 | ||
2 | Ölçme ve İstatistikte Temel Kavramlar-2 | ||
3 | Veri türleri ve verilerin düzenlenmesi | ||
4 | Betimsel İstatistikler | ||
5 | Veri Görselleştirme | ||
6 | Hipotez testlerine giriş | ||
7 | Parametrik Testler : T testi | ||
8 | Parametrik testler : Varyans Analizi (Tek Yönlü ANOVA-İki Yönlü ANOVA) | ||
9 | Parametrik testler : Varyans Analizi (Tekrarlı Ölçümlerde ANOVA) | ||
10 | Parametrik Olmayan Testler : Mann Whitney U-Wilcaxon İşaretli Sıralar | ||
11 | Korelasyon | ||
12 | Regresyon | ||
13 | Geçerlik ve Güvenirlik | ||
14 | Faktör Analizi |
1. Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri analizi el kitabı. 2. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Köklü N. (2019). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: Pegem Akademi. 22. Baskı 3. Field, A. (2009). Discoverıng Statistics Using Spss. Third Edition. 4. Kabacoff, R. Data Visualization in R (https://rkabacoff.github.io/datavis/) 5. Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest sontest kontrol gruplu desen. Ankara: Pegem Yayınları. 6. Büyüköztürk, Ş. (1997). İki faktörlü varyans analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (1), 141-58. 7. Büyüköztürk, Ş. (1998). Kovaryans analizi: Varyans analizi ile karşılaştırmalı bir inceleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1), 91-105. 8. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi. 9. Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (2006). Multivariate data analysis (6th ed.). Uppersaddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall. 10. Kline, R. B. (2005). Principles and Practice of Structural Equation Modeling (2nd ed.). New York: Guilford. 11. Mertler, C.A. and Vannatta, R.A. (2005). Advanced and Multivariate Statistical Methods Practical Application and Interpretation. 3rd Edition, Pyrczak, Los Angeles. 12. Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi. 13. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 14. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996). Using Multivariate Statistics (3rd ed.). New York Harper Collins. 15. Tatlıdil, H. (1992). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik. Ankara: Akademi Matbaası.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 12 | 2 | 30 |
Makale Kritik Etme | 8 | 5 | 40 |
Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 |