GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBUTS504 EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı lisansüstü düzeyde öğrencilere veri türlerini ve bunlara uygun ölçme araçlarını tanımalarını; ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini (geçerlik-güvenirlik) ve ölçme aracı geliştirme- uygulama basamaklarını bilmelerini sağlamaktır. Ayrıca ölçme aracı ile toplanan bir verinin betimsel istatistiklerini hesaplayabilme, veriyi görselleştirebilme; verinin türüne ve araştırma sorusuna uygun istatistiksel tekniği seçerek analiz edebilme becerilerinin sağlanmasıdır.


Dr. Öğr. Üyesi Gözde Sırgancı


1 İstatistiksel kavramları tanımlar.
2 Eğitim verileri üzerinde temel istatistik hesaplarını yapar.
3 Öğrendiklerini bilimsel araştırmalarda uygular.
4 İstatistik analizi sonuçlarını yorumlar ve raporlar
5 Bilgisayar programı yardımıyla yürütülen istatistiki verilerin grafiklerini yorumlar.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


-Ölçme ve Değerlendirme: Temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri -Ölçme aracı geliştirme-uyarlama -Veri düzenleme ve görselleştirme -Betimsel İstatistikler -Hipotez testleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ölçme ve İstatistikte Temel Kavramlar-1
2 Ölçme ve İstatistikte Temel Kavramlar-2
3 Veri türleri ve verilerin düzenlenmesi
4 Betimsel İstatistikler
5 Veri Görselleştirme
6 Hipotez testlerine giriş
7 Parametrik Testler : T testi
8 Parametrik testler : Varyans Analizi (Tek Yönlü ANOVA-İki Yönlü ANOVA)
9 Parametrik testler : Varyans Analizi (Tekrarlı Ölçümlerde ANOVA)
10 Parametrik Olmayan Testler : Mann Whitney U-Wilcaxon İşaretli Sıralar
11 Korelasyon
12 Regresyon
13 Geçerlik ve Güvenirlik
14 Faktör Analizi

1. Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri analizi el kitabı. 2. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Köklü N. (2019). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: Pegem Akademi. 22. Baskı 3. Field, A. (2009). Discoverıng Statistics Using Spss. Third Edition. 4. Kabacoff, R. Data Visualization in R (https://rkabacoff.github.io/datavis/) 5. Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest sontest kontrol gruplu desen. Ankara: Pegem Yayınları. 6. Büyüköztürk, Ş. (1997). İki faktörlü varyans analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (1), 141-58. 7. Büyüköztürk, Ş. (1998). Kovaryans analizi: Varyans analizi ile karşılaştırmalı bir inceleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1), 91-105. 8. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi. 9. Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (2006). Multivariate data analysis (6th ed.). Uppersaddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall. 10. Kline, R. B. (2005). Principles and Practice of Structural Equation Modeling (2nd ed.). New York: Guilford. 11. Mertler, C.A. and Vannatta, R.A. (2005). Advanced and Multivariate Statistical Methods Practical Application and Interpretation. 3rd Edition, Pyrczak, Los Angeles. 12. Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi. 13. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 14. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996). Using Multivariate Statistics (3rd ed.). New York Harper Collins. 15. Tatlıdil, H. (1992). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik. Ankara: Akademi Matbaası.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 25
Rapor Hazırlama 1 25
Makale Kritik Etme 1 25
Bireysel Çalışma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Rapor Hazırlama 12 2 30
Makale Kritik Etme 8 5 40
Bireysel Çalışma 4 10 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 2 3 2 3 2 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 2 3 2 3 3 2
ÖÇ 5 3 2 3 1 3 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek