Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBUTS508 | OKUL YÖNETİMİ VE LİDERLİK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere liderlik kavramına ilişkin tanım, teori ve yaklaşımlar, okul yöneticilerinin liderlik yeterlikleri, eğitim yöneticileri için liderlik standartları, örgütler açısından liderliğin önemi, yönetici ve liderin karşılaştırılması, eğitim ve okul yönetiminde liderlik, öğretmen liderliği, öğretim liderliği, dönüşümcü liderlik, okul müdürünün eğitim ve öğretim liderliği davranışları, eğitim ve müfredat liderliği ile ilgili araştırmalar ve güncel liderlik yaklaşımları hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiler vermektir.
1 | Liderlik tanım, teori ve yaklaşımlarını açıklar. |
2 | Okul yöneticilerinin liderlik yeterlik ve standartlarını bilir. |
3 | Örgütler açısından liderliğin önemini kavrar. |
4 | Yönetici ve lider kavramlarını karşılaştırır. |
5 | Eğitim, öğretim ve müfredat liderliğini okul açısından tartışır. |
6 | Öğretim liderliği ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar. |
7 | Güncel liderlik yaklaşımlarını okul bağlamında analiz eder. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu dersin içeriği, öğrencilere liderlik kavramına ilişkin tanım, teori ve yaklaşımlar, okul yöneticilerinin liderlik yeterlikleri, eğitim yöneticileri için liderlik standartları, örgütler açısından liderliğin önemi, yönetici ve liderin karşılaştırılması, eğitim ve okul yönetiminde liderlik, öğretmen liderliği, öğretim liderliği, dönüşümcü liderlik, okul müdürünün eğitim ve öğretim liderliği davranışları, eğitim ve müfredat liderliği ile ilgili araştırmalar ve güncel liderlik yaklaşımları hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiler vermeye yöneliktir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Liderlik ve yönetim | ||
2 | Liderlik kuram ve yaklaşımları | ||
3 | Güncel liderlik kavram ve yaklaşımları | ||
4 | Liderlik yeterlik ve standartları | ||
5 | Kültürlerarası farklılaşma ve liderlik | ||
6 | Liderlik kapasitesi | ||
7 | Eğitim ve okul yönetiminde liderlik, güç ve etkileme | ||
8 | Etkili okullar | ||
9 | Öğretim liderliği | ||
10 | Okul yöneticilerinin liderlik rol ve davranışları | ||
11 | Eğitim, öğretim ve müfredat liderliği araştırmaları | ||
12 | Öğretim liderliğinin örgütsel çıktıları | ||
13 | Lider öğretmenlerin yetiştirilmesi | ||
14 | Öğretmen liderliği |
Beycioğlu, K., & Pashiardis, P. (2014). Multidimensional perspectives on principhal leadership effectiveness. Hershey, PA: IGI Global. Çelik, V. (2012). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem Akademi. Lambert, L. (2003). Leadership capacity for lasting school improvement. Alexandria: ASCD. Şişman, M. (2012). Öğretim liderliği. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |