Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBUTS511 | DENETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı eğitimde denetim kavramı, denetim ve değerlendirme yaklaşımları, temel kavram ve uygulamalar, bilimsel denetim, klinik denetim, sanatsat denetim, sınıf içi gözlem teknikleri, öğretmenin mesleki gelişmesine yardım gibi konularda bilgi, beceri ve tutumlar kazandırmaktır.
1 | Kontrol, İnceleme ve Geliştirme olarak denetim kavramlarının anlamlarını açıklar. |
2 | Eğitim Denetiminin Dünyada gelişimini tanımlar. |
3 | Denetimde farklı tanımlamalar olduğunu bilir |
4 | Denetimin yönetsel-program-öğretim boyutuna giren işlevleri sıralar. |
5 | Çağdaş denetim modellerini bilir. |
6 | Sınıf değerlendirme tekniklerini bilir. |
Uzaktan Eğitim
YOK
YOK
Bu ders kapsamında çağdaş denetimin boyutları ve denetim kavramının gelişimi, denetim modelleri, denetimde gözlem, sınıf içi gözlem teknikleri ve yöntemleri, denetimde değerlendirme ve geliştirme konuları yer almaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kontrol, inceleme ve geliştirme olarak denetim Denetimde durum saptama, değerlendirme, geliştirme döngüsü | ||
2 | Eğitim denetiminin dünyada gelişimi. Denetimde farklı tanımlar | ||
3 | Denetimin yönetsel boyutu Denetimin program boyutu Denetimin öğretim boyutu | ||
4 | Denetimin öğretim boyutu. Bilimsel denetim | ||
5 | Sanatsal denetim. Öğretimsel denetim | ||
6 | Klinik denetim.Gelişimsel denetim | ||
7 | Farklılaştırılmış denetim. Gözlem kavramı ve gözlem türleri | ||
8 | Sınıf içi gözlemin amaçları. Sınıf içi gözlemde toplanacak veri türleri. Sınıf içi gözlem teknikleri | ||
9 | Gözlem sonuçlarının raporlaştırılması. Gözlem sonrası görüşme yaklaşımları | ||
10 | Değerlendirme türleri: Formatif ve summatif değerlendirme. Performans değerlendirme | ||
11 | Çoklu değerlendirme 360 derece değerlendirme | ||
12 | Sınıf değerlendirme teknikleri. Öğretmen portfolio değerlendirmesi | ||
13 | Öğretmeni iş başında geliştirme yaklaşımları: Koçluk- Mentorluk Hizmet içi eğitim yaklaşımları | ||
14 | Bireysel ve grup temelli geliştirme: Mikro öğretim, meslektaş yardımlaşması. Eylem araştırması yöntem |
Aydın, İ. (2012). Öğretimde denetim (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Başar, H. (1998). Eğitim Denetçisi.Ankara: Pegem A Yayıncılık. Taymaz, H. (2000). Teftiş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Başar, H. (1995). Öğretmenlerin Değerlendirilmesi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |