GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBUTS509 TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARİ VE UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste politika ve eğitim, eğitim politikasında belirli temalar, eğitim politikasının etkileri, eğitim politikasında güç-çıkar-çatışma, eğitim politikalarının yasal temelleri, geçmişten günümüze Türkiye?de eğitim politikaları ve uluslararası kurumlar ve eğitim politikaları konularında öğrencilerin gerekli bilgi, beceri ve yeterlikleri kazanması amaçlanmaktadır.



1 Eğitim politikasının ne anlam ifade ettiğini ve eğitim politikasıyla ilgili kavramları bilir
2 Eğitim politikalarını beşeri sermaye, vatandaşlık, sosyal adalet, strateji ve liderlik bağlamında tartılır
3 Geçmişten günümüze Türkiye'nin eğitim politikaları hakkında bilgisini geliştirir
4 Türk Eğitim Sistemi’nde eğitim yöneticisi ve öğretmen yetiştirme politikalarını çözümleyebilecektir.
5 Türk Eğitim Sistemi’nin geleceğine yön verecek eğitim politikalarına ilişkin kestirimlerde bulunabileceklerdir.
6 Ulusal ve uluslararası belgelerden hareketle eğitim politikalarını okur.

Uzaktan Eğitim


YOK


YOK


Eğitimde politika, beşeri sermaye, vatandaşlık, sosyal adalet, strateji, liderlik, eğitimde politika geliştirme, kalkınma planları, eğitimle ilgili politika belgeleri, uluslararası kurumların eğitimle ilgili politikaları, eğitim politikalarının yasal temelleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitimde Politika: Tanım, Kapsam ve İlgili Kavramlar
2 Eğitim politikası ve beşeri sermaye
3 Eğitim politikası, vatandaşlık ve sosyal adalet
4 Eğitim politikası, hesap verebilirlik ve özerklik
5 Politika, Strateji ve Liderlik
6 Eğitimde politika geliştirme
7 Eğitim politikalarını belirleyen kurumlar
8 Kalkınma Planları ve Milli Eğitim Bakanlığı Stratejik Planlarında eğitim politikaları
9 Milli Eğitim Şuralarında eğitim politikaları
10 Uluslararası Kurumlar (Avrupa Birliği, UNESCO, OECD ve Dünya Bankası) ve Eğitim Politikası
11 Uluslararası Kurumlar (Avrupa Birliği, UNESCO, OECD ve Dünya Bankası) ve Eğitim Politikası
12 Hükümet Programlarında Eğitim Politikaları
13 Eğitim politikalarının yasal temelleri
14 Eğitim Politikalarının Okullardaki Yansıması

Aypay, A. (2015). Eğitim politikası. Ankara: Pegem Akademi Bell, L., & Stevenson, H. (2006). Education policy: Process, themes and impact. Routledge. Lingard, B., & Ozga, J. (Eds.). (2007). The RoutledgePalmer reader in education policy and politics. Routledge. Educational Policy Dergisi Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Rapor 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 6 5 4 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek