GERİ DÖN

Doktora Programları


LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - TARİH (DOKTORA) - - DOKTORA



Program Tanıtımı

2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında ise Doktora Programı açılmıştır. Eğitim dili Türkçedir.

Tarih Doktora Mezunu

Tarih alanında doktora mezunu

Tarih Anabilim Dalı Doktora programına öğrenci kabul koşulları her yıl güz dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur. Başvuracak adayların, tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla ilgili senato kararı ile belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Doktora programına aday öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması zorunludur.

Doktora programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur. Doktora programına yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler, ders döneminde sekiz dersten az olmamak koşuluyla en az 60 en fazla 90 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az bir semineri; lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler ise 15 dersten az olmamak koşuluyla en az 120 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az iki semineri öngörülen süreler içerisinde başarıyla tamamlamak zorundadır. Kredili derslerini başarıyla bitiren, öğrenci doktora yeterlik sınavına alınır .Bu şekilde tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla yönetmeliğin gereklerini yerine getiren öğrencilere Tarih alanında doktora diploması verilir.

Tarih programının amacı öğrencilerin analitik düşünce yeteneklerini geliştirmek; sorgulayıcı, irdeleyici ve bütünleştirici bakış açılarına sahip öğrenciler yetiştirmektir.

1 Tarih metodu, tarihsel düşünce ve yöntem alanlarında akademik bilgi ve beceriler kazandırmak
2 Edindiği bilimsel bilgiyi akademik etik kurallara uygun biçimde kullanabilmeyi sağlamak
3 Alanıyla ilgili bilimsel verilere ve akademik kültürün gelişmesine katkı sağlamak
4 Türk tarihini bölgesel ve küresel ölçekte değerlendirip sentezleyebilme becerisi edindirmek
5 Tarihsel vesikaları okuyup anlamasına kaynaklık edecek filolojik yetkinlik kazandırmak

Tarih doktora mezunu olan öğrenciler, kamuda kariyer meslek gruplarında iş bulma şansına sahiptirler.

Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır. Başarı notunun hesaplanması aşağıdaki esaslara göre yapılır. a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir. Ders dönemini başarıyla bitiren öğrenciler doktora yeterlik sınavına girerler. Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Öğrenci, derslerini ve seminerini başarıyla tamamladığı yarıyılı takip eden yarıyıl içerisinde doktora yeterlik sınavına alınır. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer. Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir. Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Yeterlik sınavından bir öğrencinin başarılı sayılabilmesi için yapılan yazılı ve sözlü sınavların her biri için ayrı ayrı en az yetmiş beş puan almış olması gerekir.

Öğrencinin mezun olabilmesi için tezini danışmanıyla birlikte hazırlaması ve doktora tez savunmasına girebilmesi için doktora tez çalışmasından üretilmek şartıyla en az bir adet bilimsel çalışmaya sahip olması gerekir.

Tam Zamanlı

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Yunus ÖZGER Yozgat Bozok Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, 66900, Merkez Yozgat E-Mail: yunus.ozger@bozok.edu.tr

Bölümümüzde eğitim-öğrenim olanaklarının geliştirilmesinin yanı sıra öğrencilere yönelik yansı, slayt ve video gibi görsel ve işitsel öğrenim imkanları sağlanmaktadır. İlaveten, bünyesinde 5.000 civarında kitap bulunduran bölüm kütüphanemiz mevcuttur. Bölümümüzde 4 profesör, 2 doçent, 8 doktor öğretim üyesi, 2 araştırma görevlisi görev yapmaktadır


Program Çıktıları

1 Tarih metodolojisi ve felsefesi hakkındaki bilgileri geliştirebilme
2 Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanabilme
3 Türk ve dünya tarihine ilişkin konularda karşılaştırma yapabilme
4 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanabilme
5 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanabilme
6 Alanıyla ilgili bağımsız araştırma yapabilme ve yeni yaklaşımları ortaya koyabilme
7 Akademik etik ilkelerini kavrama ve bunları mesleki hayata uyarlayabilme
8 Uzmanlık sahasındaki yeni fikirlere açık olma ve bunları akademik çalışmalara uyarlayabilme
9 Alanı ile ilgili arşiv kaynaklarını çözümleyebilme, analiz etme ve yeni çıkarımlar yapabilme
10 Kamu kurumlarında ve özel kurumlarda uzmanlık alanıyla ilgili bilgileri uygulayabilme becerisi kazanabilme
11 Uzmanlık alanı ile ilgili akademik süreçleri takip ederek, verileri analiz ederek yayına dönüştürebilme
12 Araştırma süreçlerinde ve mesleki çalışmalarda ekip halinde çalışabilme becerisini kazanabilme
13 Akademik verileri ve sosyal normları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olabilme
14 Bir yabancı dili akademik düzeyde kullanabilme becerisini kazanabilme
15 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ulusal ve uluslararası platformlarda sunma ve tanıtabilme becerisini kazanabilme

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR601 Türkçe BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Zorunlu 3 - - 5
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDRSDG-I Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU I Seçmeli 3 - - -
Toplam 14 0 0 15
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR600 Türkçe SEMİNER Zorunlu - 2 - 5
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDRSDG-II Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU II Seçmeli 3 - - -
Toplam 11 2 0 15
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDR653 Türkçe YETERLİK ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDR607 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDR607 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDR607 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDR607 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR605 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TDR607 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
TDRSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR603 Türkçe ARŞİV KAYNAKLARI VE DEĞERLENDİRMESİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR604 Türkçe ARŞİV KAYNAKLARI VE DEĞERLENDİRMESİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR611 Türkçe BALKAN TARİHİ (XV-XVI. YÜZYIL) I Seçmeli 3 - - 5
TDR612 Türkçe BALKAN TARİHİ (XVIII-XX.YÜZYIL) II Seçmeli 3 - - 5
TDR613 Türkçe OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARıHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR614 Türkçe OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARıHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR615 Türkçe OSMANLI TARİHİ METİNLER I Seçmeli 3 - - 5
TDR616 Türkçe OSMANLI TARİHİ METİNLER II Seçmeli 3 - - 5
TDR619 Türkçe OSMANLI KURUMLARI TARıHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR620 Türkçe OSMANLI KURUMLARI TARıHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR621 Türkçe OSMANLI DÜŞÜNCE TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR622 Türkçe OSMANLI DÜŞÜNCE TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR631 Türkçe TÜRK PARLAMENTO TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR632 Türkçe TÜRK PARLAMENTO TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR633 Türkçe TÜRK MİLLİ MÜCADELE TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR634 Türkçe TÜRK MİLLİ MÜCADELE TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR635 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SİYASAL PARTİLER VE KURUMLAR I Seçmeli 3 - - 5
TDR636 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SİYASAL PARTİLER VE KURUMLAR II Seçmeli 3 - - 5
TDR637 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SOSYO-EKONOMİK GELİŞMELER I Seçmeli 3 - - 5
TDR638 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SOSYO-EKONOMİK GELİŞMELER II Seçmeli 3 - - 5
TDR639 Türkçe TÜRK DIŞ POLİTİKASI I Seçmeli 3 - - 5
TDR640 Türkçe TÜRK DIŞ POLİTİKASI II Seçmeli 3 - - 5
TDR641 Türkçe 20. YÜZYILDA TÜRKİYE VE TÜRK DÜNYASI I Seçmeli 3 - - 5
TDR642 Türkçe 20. YÜZYILDA TÜRKİYE VE TÜRK DÜNYASI II Seçmeli 3 - - 5
TDR643 Türkçe TÜRK İNKILABI VE DAYANDIĞI TEMELLER I Seçmeli 3 - - 5
TDR644 Türkçe TÜRK İNKILABI VE DAYANDIĞI TEMELLER II Seçmeli 3 - - 5
TDR645 Türkçe TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR646 Türkçe TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR647 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK BASINI I Seçmeli 3 - - 5
TDR648 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK BASINI II Seçmeli 3 - - 5
TDR649 Türkçe ÇARLIK DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN I Seçmeli 3 - - 5
TDR650 Türkçe ÇARLIK DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN II Seçmeli 3 - - 5
TDR651 Türkçe SOVYET DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN I Seçmeli 3 - - 5
TDR652 Türkçe SOVYET DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN II Seçmeli 3 - - 5
TDRSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TDR603 Türkçe ARŞİV KAYNAKLARI VE DEĞERLENDİRMESİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR604 Türkçe ARŞİV KAYNAKLARI VE DEĞERLENDİRMESİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR611 Türkçe BALKAN TARİHİ (XV-XVI. YÜZYIL) I Seçmeli 3 - - 5
TDR612 Türkçe BALKAN TARİHİ (XVIII-XX.YÜZYIL) II Seçmeli 3 - - 5
TDR613 Türkçe OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARıHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR614 Türkçe OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARıHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR615 Türkçe OSMANLI TARİHİ METİNLER I Seçmeli 3 - - 5
TDR616 Türkçe OSMANLI TARİHİ METİNLER II Seçmeli 3 - - 5
TDR619 Türkçe OSMANLI KURUMLARI TARıHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR620 Türkçe OSMANLI KURUMLARI TARıHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR621 Türkçe OSMANLI DÜŞÜNCE TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR622 Türkçe OSMANLI DÜŞÜNCE TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR631 Türkçe TÜRK PARLAMENTO TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR632 Türkçe TÜRK PARLAMENTO TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR633 Türkçe TÜRK MİLLİ MÜCADELE TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR634 Türkçe TÜRK MİLLİ MÜCADELE TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR635 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SİYASAL PARTİLER VE KURUMLAR I Seçmeli 3 - - 5
TDR636 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SİYASAL PARTİLER VE KURUMLAR II Seçmeli 3 - - 5
TDR637 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SOSYO-EKONOMİK GELİŞMELER I Seçmeli 3 - - 5
TDR638 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ SOSYO-EKONOMİK GELİŞMELER II Seçmeli 3 - - 5
TDR639 Türkçe TÜRK DIŞ POLİTİKASI I Seçmeli 3 - - 5
TDR640 Türkçe TÜRK DIŞ POLİTİKASI II Seçmeli 3 - - 5
TDR641 Türkçe 20. YÜZYILDA TÜRKİYE VE TÜRK DÜNYASI I Seçmeli 3 - - 5
TDR642 Türkçe 20. YÜZYILDA TÜRKİYE VE TÜRK DÜNYASI II Seçmeli 3 - - 5
TDR643 Türkçe TÜRK İNKILABI VE DAYANDIĞI TEMELLER I Seçmeli 3 - - 5
TDR644 Türkçe TÜRK İNKILABI VE DAYANDIĞI TEMELLER II Seçmeli 3 - - 5
TDR645 Türkçe TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ I Seçmeli 3 - - 5
TDR646 Türkçe TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ II Seçmeli 3 - - 5
TDR647 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK BASINI I Seçmeli 3 - - 5
TDR648 Türkçe CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK BASINI II Seçmeli 3 - - 5
TDR649 Türkçe ÇARLIK DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN I Seçmeli 3 - - 5
TDR650 Türkçe ÇARLIK DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN II Seçmeli 3 - - 5
TDR651 Türkçe SOVYET DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN I Seçmeli 3 - - 5
TDR652 Türkçe SOVYET DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN II Seçmeli 3 - - 5