GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDR650 ÇARLIK DÖNEMİNDE TÜRKİSTAN II Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora



Bu dersin amacı XV. yy sonrası Türkistan tarihi konusundaki olgu ve olayların kaynaklar ve araştırma eserler çerçevesinde değerlendirme yeteneğini kazandırmaktır.


Doç. Dr. Ebubekir GÜNGÖR


1 Kronolojik olarak 15.-21. yüzyıllar arasındaki Türkistan tarihinin önemli olaylarını öğrenir.
2 Türkistan tarihinin ana kaynaklarını inceler
3 Türkistan tarihi konusunda yazılmış tetkik eserleri mukayese ederek eleştirir.
4 Türkistan halkları ile Sovyet yönetimi arasındaki ilişkiyi karşılaştırır
5 Türkistan hakkında Rus, Türk ve Batılı tarih yazımı öğreneklerini anlar ve karşılaştırır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


XV. asır sonrası Türkistan tarihinin temel kaynakların ve Türkistan tarihi konusunda yazılmış temel literatürün incelenmesi bu dersin konusunu oluşturmaktadır. Türkistan tarihi konusunda Türkiye, Rusya ve Batı tarih yazımı mukayese edilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Rus çarlığı'nın kazak Cüzleri Bölgesinde kurduğu siyasi ve toplumsal idare
2 Rus Çarlığı'nın Fergana ve Hokand Hanlığı Bölgesinde Kurduğu Siyasi idare
3 Rus Çarlığı'nın vassal Buhara ve Hive Hanlıklarını kontrol mekanizmaları
4 Rus Çarlığı'nın Harezm (Türkmen) Bölgesinde kurduğu kültürel ve Siyasi idare mekanizmaları
5 Rus Çarlığı Döneminde Türkistan'da eğitim ve toplumsal hayata etkileri
6 Rus Çarlık idaresinin Türkistan'da Kültürel ve Toplumsal hayata etkileri
7 Rus Çarlığı'nın Bozkır Askeri Valiliğin'de uyguladığı ekonomi politikaları
8 Ara Sınav
9 Rus Çarlığı'nın Türkistan Askeri Valiliğin'de uyguladığı ekonomi politikaları
10 Türkistan'da Yeni Eğitim Sistemi (Ceditçilik)
11 Türkistan'da Rus Okulları ve Etkileri
12 Türkistan Konusunda Sovyet Tarih Yazımının Değerlendirilmesi
13 Türkistan Konusunda Çarlık Tarih Yazımının Değerlendirilmesi
14 Bağımsızlık Sonrası Türk Cumhuriyetleri’ndeki Tarih Yazımının Değerlendirilmesi

Adeeb Khalid, The Politics of Muslim Cultural Reform: Jadidism in Central Asia, Berkeley 1998, Nadir Devlet, Rusya Türklerinin Milli Mücadele Tarihi, Ankara 1999, Ali Bademci, 1917-1934 Türkistan Milli İstiklal Hareketi ve Enver Paşa, İstanbul 1975. Zeki Velidi Togan, Bugünkü Türkili Türkistan ve Yakın Tarihi, İstanbul 1982, Baymirza Hayit, Türkistan Devletleri Milli Mücadele Tarihi, Ankara 1994, Oliver Roy, Yeni Orta Asya Ya da Ulusların İmal Edilişi, İstanbul 2000, Ahad Andican, Cedidizm’den Bağımsızlığa Hariçte Türkistan Mücadelesi, İstanbul 2003, Mehmet Alpargu, 16. Yüzyılda Özbek Hanlıkları, Ankara 1995



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 2 18
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 5 2 3 1 3 4 5 4 5 5
ÖÇ 2 2 5 3 4 3 5 2 3 4 3 1
ÖÇ 3 2 3 3 4 5 3 1 3 4 3 3 1 3 1
ÖÇ 4 5 1 3 2 3 4 5 4 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5 3 5 4 1 2 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek