Anabilim dalımız, 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenci kabulüne başlamıştır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim alanında Doktora derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir.
Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve doktora programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce doktora seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir.
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı ile 180 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez önerisi, uzmanlık alan dersi, tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler 120 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı ile 180 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 180 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez önerisi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir
Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin eğitim bilimleri alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, öğrenme-öğretme süreçleri, öğretme modelleri, yaşam boyu öğrenme, uzaktan eğitim ve bilimsel araştırma becerilerinin kazandırılmasını öngören derslerle öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık kazandırılması amaçlanmaktadır. Anabilim dalında üç profesör, 1 doçent ve bir yardımcı doçent görev yapmaktadır.
1 | Yüksek lisans programı ile Eğitimde Program Geliştirme alanında kazanılan bilgi, beceri ve yetkinliklerin genişletilerek uygulamaya dönük kapsamlı araştırmalar yapılabilmesi ve alanda gerçekleştiren uygulamaların değerlendirilebilmesi için bireylere gerekli olacak donanımı sağlamaktır. |
2 | Eğitimde Program Geliştirme alanında sahip olunan bilgi, beceri ve yetkinliklerini derinleştirmek isteyen bireylere araştırma temelli bir eğitim-öğretim sunarak hem bireylerin araştırma yapma becerilerini geliştirmek hem de alanın gelişimine katkı sağlamak hedeflenmektedir. |
3 | Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda görev yapan öğretmenlerin, program geliştirmeye ilişkin bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmek ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak da amaçlamaktadır. |
4 | Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ile özel kurum ve kuruluşların eğitimle ilgili birimlerinde görev yapacak Program Geliştirme Uzmanları ve Eğitim Fakültelerine bilim insanları yetiştirmektir. |
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken doktora programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.
Programda yer alan derslerin ölçme ve değerlendirme işlemleri ürüne ve sürece yönelik biçimde düzenlenmektedir. Ürüne yönelik değerlendirme kapsamında ara sınav ve final sınavları, sürece yönelik değerlendirme kapsamında ise dönem içerisinde yapılan ödev ve projeler ile bunların sunumları değerlendirme kapsamına alınmaktadır. Sınavlarının yüzdelik değerleri dersten derse değişiklik gösterebilmektedir. Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Öğrencinin başarısı, dönem içi notlarıyla dönem sınavı notunun birlikte değerlendirmesi ile belirlenir.
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı ile 180 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez önerisi, uzmanlık alan dersi, tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler 120 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı ile 180 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 180 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez önerisi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken doktora programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.
1 | Program geliştirme modeli kullanarak bir eğitim programı geliştirir. |
2 | Program değerlendirme modeli kullanarak bir eğitim programını değerlendirir. |
3 | Eğitim teknolojilerini program geliştirme sürecinde kullanır. |
4 | Öğretmen eğitiminde kullanılan programları eleştirir. |
5 | Uygun öğretim yöntem ve teknikleri kullanarak bir öğretim tasarımı yapar. |
6 | Program geliştirmede eğitim kuramlarının etkisini değerlendirir. |
7 | Bilimsel araştırma yöntemlerine ve etik ilkelere uygun bir akademik çalışma yapar. |
8 | Program geliştirmede kullanılan eğitim felsefelerini tartışır. |
9 | Program geliştirme ile değerlendirme arasındaki ilişkiyi tartışır. |
10 | Uygun yaklaşım ve teknikler kullanarak bir ihtiyaç analizi yapar. |
11 | Bilimsel ve güvenilir kaynaklardan yararlanarak bir alanyazın taraması yapar. |
12 | Hazırladığı billimsel bir çalışmayı akademik bir dinleyici grubuna sunar. |
13 | Farklı ülkelere ait eğitim sistemlerinin özelliklerini karşılaştırır. |
14 | Türk eğitim sisteminin özelliklerini, sorunlarını ve çözüm önerilerini tartışır. |
15 | Farklı eğitim kademelerine yönelik programlar geliştirir ve değerlendirir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR601 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDRSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDR614 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
EBDRSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDRSDG-III | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU III | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | 10 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDR623 | Türkçe | YETERLİK ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDR619 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDR619 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDR619 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR613 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EBDR619 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
EBDRSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR600 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR602 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMLARININ FELSEFİ VE SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR603 | Türkçe | ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR604 | Türkçe | EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR605 | Türkçe | DÜŞÜNME EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR606 | Türkçe | PROGRAM DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR607 | Türkçe | ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR608 | Türkçe | PROGRAM GELİŞTİRME VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR609 | Türkçe | ÖĞRETİM TASARIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR611 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMI KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR615 | Türkçe | EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDRSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR600 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR602 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMLARININ FELSEFİ VE SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR603 | Türkçe | ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR604 | Türkçe | EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR605 | Türkçe | DÜŞÜNME EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR606 | Türkçe | PROGRAM DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR607 | Türkçe | ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR608 | Türkçe | PROGRAM GELİŞTİRME VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR609 | Türkçe | ÖĞRETİM TASARIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR611 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMI KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR615 | Türkçe | EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDRSDG-III - SEÇMELİ DERS GRUBU III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EBDR600 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR602 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMLARININ FELSEFİ VE SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR603 | Türkçe | ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR604 | Türkçe | EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR605 | Türkçe | DÜŞÜNME EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR606 | Türkçe | PROGRAM DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR607 | Türkçe | ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR608 | Türkçe | PROGRAM GELİŞTİRME VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR609 | Türkçe | ÖĞRETİM TASARIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR611 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMI KURAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBDR615 | Türkçe | EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |