GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBDR607 ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ VE UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora



Öğrencilerin, öğrenme öğretme kuramlarını, modellerini, öğrenme ve öğretme sürecini etkileyen değişkenleri kavramalarını ve uygulamaya kullanmalarına rehberlik etmek, etkili öğrenme ve öğretme süreçleri tasarlama becerileri geliştirmelerini sağlamak.


Prof. Dr. Canan Koç


1 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Öğrenme öğretme sürecini etkileyen strateji, yöntem, teknik, materyalleri programa uygun olarak kullanır.
3 Öğrenci özellikleri, gereksinimleri ve kazanımların yapısını göz önüne alarak uygun öğrenme ortamını planlar.
4 Öğrenme öğretme sürecini etkileyen değişkenleri öğretimin niteliğini artıracak biçimde düzenler.
5 Öğrenme öğretme sürecini daha nitelikli hale getirmek için yapması gerekenleri bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar ve yapılandırmacı yaklaşım kapsamında yer alan öğrenme öğretme kuram, model ve yaklaşımları, öğretimin ilkeleri, yöntem, teknik ve stratejiler, materyaller, öğretim programı, öğrenci nitelikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, uyarıcı, tepki, motivasyon, transfer, bellek, strateji, model, yaklaşım, ilke) Anlatım, soru cevap
2 Davranışçı kuramlar ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları Tartışma, soru cevap, anlatım
3 Bilişsel kuramlar ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
4 Bilişsel kuramlar (Bilgi İşleme Kuramı) ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili makalelerin okunması
5 Yapılandırmacılık ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili makalelerin okunması
6 Hümanist öğrenme kuramları (C.Rogers, A.Maslow, T.Gordon), temel varsayımları ve uygulamaya yansımaları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümleri okuma
7 Motivasyon kuramları ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümleri okuma
8 Özdüzenleme, kuramsal temelleri ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili makalelerin okunması
9 Öğretim programlarında öğrenme öğretme süreçleri Anlatım, soru cevap
10 Güncel öğrenme öğretme yaklaşımları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili makalelerin okunması
11 Güncel öğrenme öğretme yaklaşımları: Aktif öğrenme Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili makalelerin okunması
12 Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi Anlatım, soru cevap
13 Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi Tartışma, Anlatım, soru cevap İlgili makalelerin okunması
14 Öğrenme öğretme süreçlerine yönelik çalışmaların incelenmesi Tartışma, Anlatım, soru cevap İlgili makalelerin okunması

1. Schunk, D (2014). Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin. Ankara. Nobel Yayıncılık 2. Senemoğlu, N. (2009) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara. Pegem Akademi 3.Babadoğan, C. (1996). Modern öğretim stratejilerinin öğretim-öğrenim süreçlerine yansıması.Yayımlanmış doktora tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 4. Babadoğan, C. ve Gürkan, T. (2002). Sorgulayıcı öğretme stratejisinin akademik başarıya etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2),147-160. 5. Demirezen, S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 6. Snowman, Jack. (1986). Learning tactics and strategies. Cognitive Classroom Learning: Understanding, Teaching and Problem Solving, Edited by G. D. Phye and T. Andre New York: Academic Press, Inc, 243-271. 7. Somuncuoğlu, Y. ve Yıldırım, A. (2000). Öğrenme stratejileri kullanımının çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Eğitim ve Bilim. 25(115), 57-64. 8. Sakız, G. (2014). Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler. Ankara: Nobel Yayıncılık 9. Slavin, R. E. (2013). Eğitim Psikolojisi. G. Yüksel (Çev. Edit.). Ankara: Nobel Yayıncılık 10. Açıkgöz, K. Ü. (2011). Aktif öğrenme. (12. Baskı), Biliş Yayınları, İzmir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Soru-Yanıt 14 10
Gözlem 4 20
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 20
Makale Kritik Etme 10 20
Bireysel Çalışma 10 10
Okuma 10 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Makale Yazma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 1 13 13
Rapor Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 10 2 20
Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek