Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBDR607 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Öğrencilerin, öğrenme öğretme kuramlarını, modellerini, öğrenme ve öğretme sürecini etkileyen değişkenleri kavramalarını ve uygulamaya kullanmalarına rehberlik etmek, etkili öğrenme ve öğretme süreçleri tasarlama becerileri geliştirmelerini sağlamak.
Prof. Dr. Canan Koç
1 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Öğrenme öğretme sürecini etkileyen strateji, yöntem, teknik, materyalleri programa uygun olarak kullanır. |
3 | Öğrenci özellikleri, gereksinimleri ve kazanımların yapısını göz önüne alarak uygun öğrenme ortamını planlar. |
4 | Öğrenme öğretme sürecini etkileyen değişkenleri öğretimin niteliğini artıracak biçimde düzenler. |
5 | Öğrenme öğretme sürecini daha nitelikli hale getirmek için yapması gerekenleri bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar ve yapılandırmacı yaklaşım kapsamında yer alan öğrenme öğretme kuram, model ve yaklaşımları, öğretimin ilkeleri, yöntem, teknik ve stratejiler, materyaller, öğretim programı, öğrenci nitelikleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, uyarıcı, tepki, motivasyon, transfer, bellek, strateji, model, yaklaşım, ilke) | Anlatım, soru cevap | |
2 | Davranışçı kuramlar ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları | Tartışma, soru cevap, anlatım | |
3 | Bilişsel kuramlar ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
4 | Bilişsel kuramlar (Bilgi İşleme Kuramı) ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili makalelerin okunması |
5 | Yapılandırmacılık ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili makalelerin okunması |
6 | Hümanist öğrenme kuramları (C.Rogers, A.Maslow, T.Gordon), temel varsayımları ve uygulamaya yansımaları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümleri okuma |
7 | Motivasyon kuramları ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümleri okuma |
8 | Özdüzenleme, kuramsal temelleri ve öğrenme öğretme süreçlerine yansımaları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili makalelerin okunması |
9 | Öğretim programlarında öğrenme öğretme süreçleri | Anlatım, soru cevap | |
10 | Güncel öğrenme öğretme yaklaşımları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili makalelerin okunması |
11 | Güncel öğrenme öğretme yaklaşımları: Aktif öğrenme | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili makalelerin okunması |
12 | Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi | Anlatım, soru cevap | |
13 | Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi | Tartışma, Anlatım, soru cevap | İlgili makalelerin okunması |
14 | Öğrenme öğretme süreçlerine yönelik çalışmaların incelenmesi | Tartışma, Anlatım, soru cevap | İlgili makalelerin okunması |
1. Schunk, D (2014). Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin. Ankara. Nobel Yayıncılık 2. Senemoğlu, N. (2009) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara. Pegem Akademi 3.Babadoğan, C. (1996). Modern öğretim stratejilerinin öğretim-öğrenim süreçlerine yansıması.Yayımlanmış doktora tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 4. Babadoğan, C. ve Gürkan, T. (2002). Sorgulayıcı öğretme stratejisinin akademik başarıya etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2),147-160. 5. Demirezen, S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 6. Snowman, Jack. (1986). Learning tactics and strategies. Cognitive Classroom Learning: Understanding, Teaching and Problem Solving, Edited by G. D. Phye and T. Andre New York: Academic Press, Inc, 243-271. 7. Somuncuoğlu, Y. ve Yıldırım, A. (2000). Öğrenme stratejileri kullanımının çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Eğitim ve Bilim. 25(115), 57-64. 8. Sakız, G. (2014). Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler. Ankara: Nobel Yayıncılık 9. Slavin, R. E. (2013). Eğitim Psikolojisi. G. Yüksel (Çev. Edit.). Ankara: Nobel Yayıncılık 10. Açıkgöz, K. Ü. (2011). Aktif öğrenme. (12. Baskı), Biliş Yayınları, İzmir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Soru-Yanıt | 14 | 10 |
Gözlem | 4 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |