Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBDR605 | DÜŞÜNME EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Düşünme eğitimine dayalı öğretim programlarını geliştirme becerisi kazandırmak.
Prof.Dr. Hasan Güner Berkant
1 | Düşünmenin tanımını ve genel özelliklerini açıklar. |
2 | Düşünme eğitiminde program geliştirme sürecini tartışır. |
3 | Düşünme eğitiminde kazanımların önemini yorumlar. |
4 | Düşünme eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerine örnek verir. |
5 | Düşünme eğitiminde kullanılan ölçme araçlarını açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Düşünmenin tanımı, düşünme eğitiminin genel özellikleri, düşünme eğitiminde program geliştirme süreci, düşünme eğitiminde kazanımların önemi, düşünme eğitimini sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri, düşünme eğitiminde kullanılan ölçme araçları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Düşünmenin tanımı ve genel özellikleri. | ||
2 | Düşünme eğitimi dersinin öğretim programlarının incelenmesi. | ||
3 | Eleştirel düşünmenin teorik temelleri. | ||
4 | Eleştirel düşünmeye yönelik program inceleme. | ||
5 | Yaratıcı düşünmenin teorik temelleri | ||
6 | Yaratıcı düşünmeye yönelik program inceleme | ||
7 | Analitik düşünmenin teorik temelleri | ||
8 | Analitik düşünmeye yönelik program inceleme | ||
9 | Mantıksal düşünmenin teorik temelleri | ||
10 | Mantıksal düşünmeye yönelik program inceleme | ||
11 | Sezgisel düşünmenin teorik temelleri | ||
12 | Sezgisel düşünmeye yönelik program inceleme | ||
13 | Nedensel düşünmenin ve anlamlı nedensel düşünmenin teorik temelleri ve farklılıkları | ||
14 | Nedensel ve anlamlı nedensel düşünmeye yönelik program inceleme | ||
15 | Düşünme eğitimine dayalı program geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi |
Berkant, H. G. (Ed.). Düşünme eğitimi. Paradigma Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 15 | 1 | 15 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |