GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBDR607 ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ VE UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora



Öğrencilerin öğrenme ve öğretme sürecini etkileyen değişkenleri bilmelerini ve uygulamalarını sağlayacak becerileri kazanmalarını sağlamak.


Doç. Dr. Dilşat Peker Ünal


1 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Öğrenme öğretme sürecini etkileyen strateji, yöntem, teknik, materyalleri programa uygun olarak kullanır.
3 Öğrenci özellikleri, gereksinimleri ve kazanımların yapısını göz önüne alarak uygun öğrenme ortamını planlar.
4 Öğrenme öğretme sürecini etkileyen değişkenleri öğretimin niteliğini artıracak biçimde düzenler.
5 Öğrenme öğretme sürecini daha nitelikli hale getirmek için yapması gerekenleri bilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar ve yapılandırmacı yaklaşım kapsamında yer alan öğrenme öğretme kuram, model ve yaklaşımları, öğretimin ilkeleri, yöntem, teknik ve stratejiler, materyaller, öğretim programı, öğrenci nitelikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, uyarıcı, tepki, motivasyon, transfer, bellek, strateji, model, yaklaşım, ilke)
2 Davranışçı kuramlar
3 Bilişsel kuramlar
4 Yapılandırmacılık
5 Öğretim yöntem ve teknikleri
6 Öğretim materyalleri, araç ve gereçler
7 Öğretimin ilkeleri
8 Öğretim programlarında öğrenme öğretme süreçleri
9 İlgili tezlerin incelenmesi
10 Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi
11 Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi
12 Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi
13 Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi
14 Örnek öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi

1. Schunk, D (2014). Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin. Ankara. Nobel Yayıncılık 2. Senemoğlu, N. (2009) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara. Pegem Akademi 3.Babadoğan, C. (1996). Modern öğretim stratejilerinin öğretim-öğrenim süreçlerine yansıması.Yayımlanmış doktora tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 4. Babadoğan, C. ve Gürkan, T. (2002). Sorgulayıcı öğretme stratejisinin akademik başarıya etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(2),147-160. 5. Demirezen, S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 6. Snowman, Jack. (1986). Learning tactics and strategies. Cognitive Classroom Learning: Understanding, Teaching and Problem Solving, Edited by G. D. Phye and T. Andre New York: Academic Press, Inc, 243-271. 7. Somuncuoğlu, Y. ve Yıldırım, A. (2000). Öğrenme stratejileri kullanımının çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Eğitim ve Bilim. 25(115), 57-64.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Soru-Yanıt 14 10
Gözlem 4 20
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 20
Makale Kritik Etme 10 20
Bireysel Çalışma 10 10
Okuma 10 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Makale Yazma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 1 13 13
Rapor Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 10 2 20
Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek