Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBDR602 | EĞİTİM PROGRAMLARININ FELSEFİ VE SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Eğitim diğer pek çok alanın bir bileşkesidir. Tarih, kültür, siyaset, ekonomi, din, dil, edebiyat ve hukuk gibi disiplinlerin birikim ve normlarının bireylere aktarıldığı alandır. Dolayısıyla eğitimin ne olduğunu ancak onu oluşturan disiplinleri ve arasındaki ilişkiyi görerek anlamak mümkündür.
Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM
1 | Öğrenciler, eğitimin toplumla ilişkisi ve felsefi alt yapısı hakkında bilgi edineceklerdir |
2 | Öğrenciler, eğitimin tarihsel, sosyolojik ve kültürel temelleri hakkında genel bilgilere sahip olacaklardır |
3 | Öğrenciler, eğitim tarihinin özgün birikimleri hakkında bilgi edineceklerdir |
4 | Öğrenciler, Türk eğitim sisteminde önemli projeler ve uygulamalar hakkında bilgi edineceklerdir |
5 | Öğrenciler, tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri hakkında bilgi edineceklerdir |
Birinci Öğretim
yoktur
yoktur
Eğitimin tarihi, sosyal, felsefi ve kültürel içeriğinin ve temellerinin farklı eserler, programlar ve uygulamalar yoluyla öğrenilmesi. Farklı disiplinler ile eğitim arasındaki ilişkiyi görmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kaynakların ve yardımcı kaynakların tanıtılması ve elde edilmesi | ||
2 | Eğitimin tarihsel temelleri üzerine yerli kaynaklar | ||
3 | Eğitim tarihinin yabancı kaynakları | ||
4 | Eğitimin felsefi temelleri | ||
5 | Eğitimin sosyolojik temelleri | ||
6 | Eğitimin kültürel temelleri | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Türk eğitim sisteminde önemli projeler ve uygulamalar. | ||
9 | Türk eğitim sisteminin özgün mirası | ||
10 | Tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri | ||
11 | Batılılaşma dönemi eğitim, toplum ve devlet | ||
12 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitim, kültür, devlet ve felsefe. | ||
13 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | ||
14 | Final |
Mustafa Gündüz, Osmanlı Mirası, Cumhuriyet’in İnşası, Modernleşme, Eğitim, Kültür ve Aydınlar, Ankara: Lotus Yay.,2010. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara:PegemA Yay., 2011 Gerald Gutek, Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ankara: PegemA Yay., 1998. Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi, İstanbul: Eser Mat., 1977.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 10 |
Performans | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor | 1 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |