GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBDR609 ÖĞRETİM TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora



Bu dersin amacı, öğretim tasarım modellerini analiz ederek metin tabanlı, web tabanlı ya da çoklu ortam tabanlı bir öğretimi tasarlama, geliştirme ve değerlendirmedir (Sürece ve Ürüne dönük değerlendirme).


Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK


1 Öğretim tasarım sürecini tanımlayabilme
2 Öğretim tasarım modellerini benzer ve farklılıklarına göre karşılaştırabilme
3 Öğretim analiz sürecini öğrenme içeriği, öğrenme görevleri ve öğrenene dayalı olarak uygulayabilme
4 Uygun öğrenme koşulları ve öğretim etkinliklerine dayalı olarak öğretim stratejileri geliştirebilme
5 Öğrenme koşullarına dayalı olarak verilen stratejiye uygun materyal seçebilme
6 Uygun değerlendirme tekniklerini kullanarak, öğretimi değerlendirebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Dersin içeriği ? Öğretim Tasarımına Giriş ? İhtiyaç Analizi ? Öğretim Hedeflerini Belirleme ? Öğrenen ve Çevresi ? Ön Koşul Becerilerin Analizi ? Öğretim Hedefleri Yazma ? Öğretim Stratejileri ? Değerlendirme Yaklaşımları ? Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme ? Öğretim Tasarımının Geleceği


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğretim Tasarımına Giriş
2 İhtiyaç analizi
3 İhtiyaç analizi
4 Öğretim Hedeflerini Belirleme
5 Öğrenen ve Çevresi
6 Ön Koşul Becerilerin Analizi
7 Öğretim Hedefleri Yazma
8 Öğretim Stratejileri
9 Öğretim Stratejileri
10 Değerlendirme yaklaşımları
11 Değerlendirme yaklaşımları
12 Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme
13 Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme
14 Öğretim Tasarımının Geleceği

Akkoyunlu, B., Altun, A. ve Yılmaz - Soylu, M. (2008). Öğretim tasarımı. Ankara: Maya Yayıncılık Bean, C. (2014). The Accidental Instructional Designer: Learning Design for the Digital Age. ASTD. Bron, A. & Green, T. D. (2010). The essentials of instructional design: Connecting fundamental principles with process and practice. Pearson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 20
Uygulama/Pratik 1 20
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 5
Proje Hazırlama 1 10
Proje Sunma 1 5
Seminer 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 20
Rapor Hazırlama 13 20
Rapor Sunma 1 10
Proje Hazırlama 13 20
Proje Sunma 1 10
Makale Yazma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 14 14
Uygulama/Pratik 1 14 14
Proje Hazırlama 1 14 14
Proje Sunma 1 1 1
Makale Yazma 1 14 14
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 3 24
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 2 1 5
ÖÇ 2 3 5 4 1 5
ÖÇ 3 3 5 5 1 5
ÖÇ 4 2 5 1 5
ÖÇ 5 2 5 5 1 5
ÖÇ 6 2 5 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek