GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBDR605 DÜŞÜNME EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Doktora


Türkçe


Düşünme eğitimine dayalı öğretim programlarını geliştirme becerisi kazandırmak.


Prof.Dr. Hasan Güner Berkant


1 Düşünmenin tanımını ve genel özelliklerini açıklar.
2 Düşünme eğitiminde program geliştirme sürecini tartışır.
3 Düşünme eğitiminde kazanımların önemini yorumlar.
4 Düşünme eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerine örnek verir.
5 Düşünme eğitiminde kullanılan ölçme araçlarını açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Düşünmenin tanımı, düşünme eğitiminin genel özellikleri, düşünme eğitiminde program geliştirme süreci, düşünme eğitiminde kazanımların önemi, düşünme eğitimini sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri, düşünme eğitiminde kullanılan ölçme araçları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Düşünmenin tanımı ve genel özellikleri.
2 Düşünme eğitimi dersinin öğretim programlarının incelenmesi.
3 Eleştirel düşünmenin teorik temelleri.
4 Eleştirel düşünmeye yönelik program inceleme.
5 Yaratıcı düşünmenin teorik temelleri
6 Yaratıcı düşünmeye yönelik program inceleme
7 Analitik düşünmenin teorik temelleri
8 Analitik düşünmeye yönelik program inceleme
9 Mantıksal düşünmenin teorik temelleri
10 Mantıksal düşünmeye yönelik program inceleme
11 Sezgisel düşünmenin teorik temelleri
12 Sezgisel düşünmeye yönelik program inceleme
13 Nedensel düşünmenin ve anlamlı nedensel düşünmenin teorik temelleri ve farklılıkları
14 Nedensel ve anlamlı nedensel düşünmeye yönelik program inceleme
15 Düşünme eğitimine dayalı program geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi

Berkant, H. G. (Ed.). Düşünme eğitimi. Paradigma Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 15 1 15
Tartışma 15 1 15
Rapor Hazırlama 15 1 15
Rapor Sunma 15 1 15
Okuma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek