| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| EBDR608 | PROGRAM GELİŞTİRME VE UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Öğrencilerin program geliştirme sürecini tanımaları, program geliştirme ile ilgili bilgi, beceri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Dilşat Peker Ünal
| 1 | Program geliştirmenin temel kavramlarını ve kuramsal temellerini bilir. |
| 2 | Program geliştirme sürecinin basamaklarını uygular. |
| 3 | Program değerlendirme bulgularını program geliştirme ile ilişkilendirir. |
| 4 | Program geliştirmenin önemine ve gerekliliğine inanır. |
| 5 | Program geliştirme sürecinde güncel gelişmelerden yararlanır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Program geliştirme sürecinin temel kavramları, kuramsal temelleri, felsefe-program geliştirme ilişkisi, program geliştirmede ihtiyaç belirleme, çalışma planı oluşturma, kullanılacak tasarımlar ve modeller, amaç-içerik-eğitim durumu ve değerlendirme ögelerinin oluşturulması, programın denenmesi, değerlendirilmesi, değerlendirme sonuçlarına göre programın geliştirilmesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, eğitim/öğretim/ders programı, resmi/işlevsel/extra/örtük program, program geliştirme/deneme/değerlendirme) | Anlatım, soru cevap | |
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | Anlatım, soru cevap | |
| 3 | Program geliştirmede tasarım ve modeller | Anlatım, soru cevap | |
| 4 | Program geliştirme çalışma grupları | Anlatım, soru cevap | |
| 5 | Program geliştirmede ihtiyaç analizi | Anlatım, soru cevap | |
| 6 | Program geliştirmede ihtiyaç analizi | Anlatım, soru cevap | |
| 7 | Hedef belirleme | Anlatım, soru cevap | |
| 8 | Hedef belirleme | Anlatım, soru cevap | |
| 9 | İçeriğin düzenlenmesi | Anlatım, soru cevap | |
| 10 | Öğrenme yaşantıları düzenleme | Anlatım, soru cevap | |
| 11 | Değerlendirme ögesini oluşturma | Anlatım, soru cevap | |
| 12 | Programın denenmesi | Anlatım, soru cevap | |
| 13 | Programın değerlendirilmesi | Anlatım, soru cevap | |
| 14 | Uygulama örneklerinin incelenmesi | Anlatım, soru cevap |
1.Varış, F. (1997). Eğitimde Program Geliştirme Teoriler-Teknikler. Ankara. Alkım Yayınları 2. Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara. Anı Yayıncılık. 3. Kısakürek, M.A. (1983). Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. C . 16 , Sayı: 1.s.217-244 . 4. Erden, M. (1998). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Anı Yayıncılık. 5. Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Meteksan A.Ş. 6. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Pegem A Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 40 |
| Alan Çalışması | 1 | 10 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 15 |
| Makale Kritik Etme | 3 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 10 |
| Okuma | 10 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Gözlem | 1 | 2 | 2 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
| Seminer | 10 | 5 | 50 |
| Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
| Okuma | 10 | 2 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 132 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |