Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBDR609 | ÖĞRETİM TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Doktora
Bu dersin amacı, öğretim tasarım modellerini analiz ederek metin tabanlı, web tabanlı ya da çoklu ortam tabanlı bir öğretimi tasarlama, geliştirme ve değerlendirmedir (Sürece ve Ürüne dönük değerlendirme).
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK
1 | Öğretim tasarım sürecini tanımlayabilme |
2 | Öğretim tasarım modellerini benzer ve farklılıklarına göre karşılaştırabilme |
3 | Öğretim analiz sürecini öğrenme içeriği, öğrenme görevleri ve öğrenene dayalı olarak uygulayabilme |
4 | Uygun öğrenme koşulları ve öğretim etkinliklerine dayalı olarak öğretim stratejileri geliştirebilme |
5 | Öğrenme koşullarına dayalı olarak verilen stratejiye uygun materyal seçebilme |
6 | Uygun değerlendirme tekniklerini kullanarak, öğretimi değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Dersin içeriği ? Öğretim Tasarımına Giriş ? İhtiyaç Analizi ? Öğretim Hedeflerini Belirleme ? Öğrenen ve Çevresi ? Ön Koşul Becerilerin Analizi ? Öğretim Hedefleri Yazma ? Öğretim Stratejileri ? Değerlendirme Yaklaşımları ? Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme ? Öğretim Tasarımının Geleceği
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Tasarımına Giriş | ||
2 | İhtiyaç analizi | ||
3 | İhtiyaç analizi | ||
4 | Öğretim Hedeflerini Belirleme | ||
5 | Öğrenen ve Çevresi | ||
6 | Ön Koşul Becerilerin Analizi | ||
7 | Öğretim Hedefleri Yazma | ||
8 | Öğretim Stratejileri | ||
9 | Öğretim Stratejileri | ||
10 | Değerlendirme yaklaşımları | ||
11 | Değerlendirme yaklaşımları | ||
12 | Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme | ||
13 | Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme | ||
14 | Öğretim Tasarımının Geleceği |
Akkoyunlu, B., Altun, A. ve Yılmaz - Soylu, M. (2008). Öğretim tasarımı. Ankara: Maya Yayıncılık Bean, C. (2014). The Accidental Instructional Designer: Learning Design for the Digital Age. ASTD. Bron, A. & Green, T. D. (2010). The essentials of instructional design: Connecting fundamental principles with process and practice. Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 5 |
Seminer | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 13 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 13 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 14 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 5 | 1 | 5 |