Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBDR604 | EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu ders, eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili kavramlar, teoriler, modeller, yaklaşımlar ve araştırma ve uygulamaya genel bir bakış sağlar. Ögrenciler, hizmet öncesi, hizmet içi, lisansüstü eğitimi alan eğitimcilerin gelişiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BIT) kullanımını keşfedeceklerdir. “Eğitiminde teknoloji entegrasyonu” hakkındaki bilginin gelişimi, a)tasarım etkinlikleriyle ögrenme, b) araştırmaları inceleme ve eleştirme fırsatları, c)ögretmen eğitimi için teknolojilerin degerlendirilmesi ve d) uygulama topluluklarına katılma yoluyla desteklenecektir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK
1 | Teknoloji ve eğitiminde teknoloji kullanımı güncel sorunları analiz edebilme |
2 | Öğretmenin etkili teknoloji entegrasyonu bilgisine ilişkin yaklaşımları, modelleri ve teorileri analiz edebilme |
3 | Anket çalışmaları, tasarıma dayalı araştırma, etnografi ve eylem araştırması dahil olmak üzere etkili teknoloji entegrasyonu bilgisini incelemek için kullanılan araştırma yöntemlerini araştırabilme |
4 | Teknolojinin öğretmen eğitimi programlarına entegrasyonundaki zorluklarla başa çıkma kapasitesi geliştirebilme |
5 | Eğitim uygulamalarını teknolojiyle geliştirmeye yönelik projeler üretebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Öğretmen eğitiminde teknoloji
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma | ||
2 | Teknolojinin öğrenme ve öğretmede kullanımı | ||
3 | Öğretim Tasarımı ve Teknoloji Entegrasyonu | ||
4 | Teknoloji entegrasyonu modelleri | ||
5 | Teknoloji entegrasyonu modelleri | ||
6 | Sınıf içi uygulamalrda yeni modeller | ||
7 | Açık ve uzaktan öğrenme | ||
8 | Mobil öğrenme | ||
9 | Tek. Entg. AraştırmasıLiteratür taraması çalışmasının yazılması | ||
10 | Dijital mateyal geliştirme web 2.0 Dijital öyküleme ve haritalama | ||
11 | Sosyal ağlar ve simülasyonlar | ||
12 | Artırılmış gerçeklik Sanal gerçeklik, Oyunlaştırma, Kodlama | ||
13 | Saha çalışması | ||
14 | STEM ve teknoloji entegrasyonu | ||
15 | Proje sunumları |
Orhan,F.,AşkımKurt,A. &Bardakçı, S. (2020). Öğrenme-öğretmen sürecinde teknoloji entegrasyonu üzerine karma yazılar. PegemA Aşkım Kurt, A. (2020).Öğretim teknolojilerinin temelleri. Nobel.Dinçer, S. (2020). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. PegemA yayıncılık. Günüç, S. (2017). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunun kuramsal temelleri. Anı yayın cılık. Dinçer, S. (2020). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. PegemA yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 40 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 35 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 8 | 16 |
Makale Yazma | 2 | 8 | 16 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 131 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |