GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBDR615 EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİK Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Öğrencilere çok değişkenli istatistiksel yöntemleri tanıtmak, uygun paket programda istatistiksel uygulamalar yapmak ve farklı araştırma kurguları için kendi analizlerini yapabilir duruma getirmek.


Dr. Öğretim ÜyesiFulya BARIŞ PEKMEZCİ


1 Öğrenci ileri istatistik kavramları tanımlar.
2 Öğrenci eğitim verileri üzerinde ileri istatistik hesaplarını yapar.
3 Öğrenci öğrendiklerini bilimsel araştırmalarda uygular.
4 Araştırma yöntemine uygun analizi belirler.
5 İstatiksel yazımları analizlerde kullanır.
6 Öğrenciler ileri ve çok değişkenli istatistik analizi sonuçlarını raporlar ve yorumlar

Birinci Öğretim


yok


-


Çok değişkenli istatistiğe giriş, Varyans ve covaryans analizi: ANOVA ve ANCOVA, Karışık ANOVA, MANOVA ve MANCOVA, Lojistik Regresyon, Kümeleme analizi, Discriminant analizi, Güvenirlik ve Geçerlilik analizi, Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İstatistik ve Araştırmaya İlişkin Temel Kavramlar
2 İki Ortalamanın Karşılaştırılması
3 İkiden Fazla Ortalamanın Karşılaştırılması
4 ANOVA Desenleri-1
5 Anova Desenleri-2
6 Anova Desenleri-3
7 Korelasyon Analizi /Kanonik Korelasyon
8 Regresyon Analizi
9 Lojistik Regresyon
10 Kümeleme-Diskriminant Analizi
11 Geçerlik ve Güvenirlik Kavramları
12 Faktör Analizi -AFA
13 Faktör Analizi- DFA
14 Yapısal Eşitlik Modelleri

1. Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri analizi el kitabı. 2. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Köklü N. (2019). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: Pegem Akademi. 22. baskı 3. Field, A. (2009). Discoverıng Statistics Using Spss. Third Edition. 4. Kabacoff, R. Data Visualization in R (https://rkabacoff.github.io/datavis/) 5. Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest sontest kontrol gruplu desen. Ankara: Pegem Yayınları. 6. Büyüköztürk, Ş. (1997). İki faktörlü varyans analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (1), 141-58. 7. Büyüköztürk, Ş. (1998). Kovaryans analizi: Varyans analizi ile karşılaştırmalı bir inceleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1), 91-105. 8. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi. 9. Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (2006). Multivariate data analysis (6th ed.). Uppersaddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall. 10. Kline, R. B. (2005). Principles and Practice of Structural Equation Modeling (2nd ed.). New York: Guilford. 11. Mertler, C.A. and Vannatta, R.A. (2005). Advanced and Multivariate Statistical Methods Practical Application and Interpretation. 3rd Edition, Pyrczak, Los Angeles. 12. Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi. 13. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 14. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996). Using Multivariate Statistics (3rd ed.). New



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 10
Quiz 10 90
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 4 4
Quiz 10 1 10
Uygulama/Pratik 10 2 20
Rapor Hazırlama 10 2 20
Makale Kritik Etme 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 13 1 13
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 4 2 2 2 4 5
ÖÇ 2 2 4 3 3 3 4 5
ÖÇ 3 3 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 4 4 3 3 4 2 3 2
ÖÇ 5 4 3 3 3 2 2 4
ÖÇ 6 3 4 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek