GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBDR606 PROGRAM DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Öğrencilerin program değerlendirme modellerini karşılaştırabilmelerini, bir programa uygun tür ve modelde değerlendirme tasarısı hazırlama ve uygulamalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Canan KOÇ


1 Programın 4 ögesi arasındaki ilişkileri açıklar.
2 Program değerlendirme ile program geliştirme arasındaki ilişkileri tartışır.
3 Program değerlendirme modellerini karşılaştırır.
4 Programa uygun değerlendirme modeli kullanarak program değerlendirir.
5 Program değerlendirmeyle ilgili alanyazını inceler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Program değerlendirme, program değerlendirme ve geliştirme arasındaki ilişki, program değerlendirme modelleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Program değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
2 Program geliştirme ve değerlendirme ilişkisi, program değerlendirmenin önemi Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
3 Program değerlendirme süreci/program değerlendirmede kullanılan araştırma yaklaşımları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
4 Hedeflere dayalı program değerlendirme yaklaşımı Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
5 Yönetim yönelimli değerlendirme yaklaşımları Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
6 Uzmanlık yönelimli değerlendirme yaklaşımı Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
7 Katılımcı yönelimli değerlendirme Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
8 Tüketici program değerlendirme modeli Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
9 Program değerlendirme yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
10 Program değerlendirmede politik, kişilerarası ve etik unsurlar Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
11 Program değerlendirme sürecinde kullanılan temel ilkeler Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
12 Yaygın eğitimde kullanılan program değerlendirme modelleri Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
13 Program değerlendirme alanında yapılmış çalışmaların incelenmesi Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması
14 Program değerlendirme alanında yapılmış çalışmaların incelenmesi Tartışma, soru cevap, anlatım İlgili bölümlerin okunması

Alacapınar. F. G. ve Sönmez, V. Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B. R. (2019). Program Değerlendirme: Alternatif Yaklaşımlar ve Uygulama Rehberi. Ankara: Pegem Yayıncılık Oral, B. (2017). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Uşun, S. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Proje Sunma 1 20
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek