Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBDR606 | PROGRAM DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin program değerlendirme modellerini karşılaştırabilmelerini, bir programa uygun tür ve modelde değerlendirme tasarısı hazırlama ve uygulamalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Canan KOÇ
1 | Programın 4 ögesi arasındaki ilişkileri açıklar. |
2 | Program değerlendirme ile program geliştirme arasındaki ilişkileri tartışır. |
3 | Program değerlendirme modellerini karşılaştırır. |
4 | Programa uygun değerlendirme modeli kullanarak program değerlendirir. |
5 | Program değerlendirmeyle ilgili alanyazını inceler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Program değerlendirme, program değerlendirme ve geliştirme arasındaki ilişki, program değerlendirme modelleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Program değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
2 | Program geliştirme ve değerlendirme ilişkisi, program değerlendirmenin önemi | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
3 | Program değerlendirme süreci/program değerlendirmede kullanılan araştırma yaklaşımları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
4 | Hedeflere dayalı program değerlendirme yaklaşımı | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
5 | Yönetim yönelimli değerlendirme yaklaşımları | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
6 | Uzmanlık yönelimli değerlendirme yaklaşımı | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
7 | Katılımcı yönelimli değerlendirme | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
8 | Tüketici program değerlendirme modeli | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
9 | Program değerlendirme yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
10 | Program değerlendirmede politik, kişilerarası ve etik unsurlar | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
11 | Program değerlendirme sürecinde kullanılan temel ilkeler | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
12 | Yaygın eğitimde kullanılan program değerlendirme modelleri | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
13 | Program değerlendirme alanında yapılmış çalışmaların incelenmesi | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
14 | Program değerlendirme alanında yapılmış çalışmaların incelenmesi | Tartışma, soru cevap, anlatım | İlgili bölümlerin okunması |
Alacapınar. F. G. ve Sönmez, V. Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B. R. (2019). Program Değerlendirme: Alternatif Yaklaşımlar ve Uygulama Rehberi. Ankara: Pegem Yayıncılık Oral, B. (2017). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Uşun, S. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |