Program 2022 yılı güz döneminde öğrenci almaya başlamıştır.
Programdan mezun olan öğrenciler yüksek lisans derecesi alır
Yüksek lisans
1. Eğitim dalı yönünden Hemşirelik Anabilim Dalı’nca uygun görülecek bir hemşirelik lisans diplomasına sahip olması 2. Başvurduğu program için istenilen ALES puan türünden en az 60puan almış ve lisans mezuniyet not ortalamalarının dört üzerinden en az 2,50 veya eşdeğer bir puana sahip olmaları, 3. Yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından lisans mezunu Türkiye Cumhuriyeti uyruklu adayların ise YÖK’ten alacakları denklik belgesine sahip olmaları gerekir.
Önceki öğrenmelerin tanınmasında Lisans-ön lisans eğitim öğretim yönetmeliği Yatay geçişle öğrenci kabulü maddeleri esas alınır.
Program toplam 120 AKTS az olmamak koşuluyla seçmeli ve zorunlu derslerin alınması ve tez çalışmasından oluşur. Öğrencinin ders ve tez başarısının belirlenmesinde Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği yüksek lisans programı, Hemşirelik Anabilim Dalı bünyesinde 2022 yılında kuruldu. Program, ilk iki yarıyıl boyunca teorik ve uygulamalı derslerle başlar ve ardından iki yarıyıl boyunca tez çalışmalarını içeren toplamda 4 yarıyıldan oluşur. Tez çalışmasına başlamadan önce, en az 60 AKTS'lik dersin tamamlanmış olması gerekmektedir. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği yüksek lisans derecesini alabilmek için toplamda 120 AKTS tamamlanmalıdır. Yüksek lisans tezi başarıyla tamamlayan öğrenciler, programdan uzman hemşire olarak mezun olurlar. Programın dili Türkçedir. Kontenjan belirlenirken, Lisansüstü Eğitim-Öğretim Programı Açılması ve Yürütülmesine Dair İlkelerde belirtilen öğretim üyesi başına düşen tez danışmanlığı sayıları dikkate alınır.
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında yeni bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgiye ulaşma ve bilgileri değerlendirme yeteneğine sahip hemşireler yetiştirmek |
2 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında hasta bakımında bütüncül yaklaşımı uygulayabilen ve etik değerlere bağlı hemşireler yetiştirmek |
3 | Hemşirelik uygulamalarında güncel araştırmaları takip edebilen ve uygulayabilen nitelikli hemşireler yetiştirmek. |
4 | Toplum sağlığını artırmak için çocuk sağlığı hizmetlerinde etkili bir rol oynamak için hazırlıklı hemşireler yetiştirmek. |
Yüksek lisans programını tamamlayan mezunlarımız, hastanelerde uzman hemşire, yönetici hemşire ve eğitim hemşiresi olarak çalışma imkanına sahiptirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilirler.
Mezunlar Doktora programına başvuru yapabilirler.
Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi veya üyeleri tarafından belirlenir ve Ders Bilgi Paketi'nde yer alan Ders Öğretim Planı'nda tanımlanır. Sınavlar ve ders notları, YOBÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddelerine göre düzenlenir.
Program toplam 120 AKTS'den az olmamak koşuluyla seçmeli ve zorunlu derslerin alınması ve tez çalışmasından oluşur. Öğrencinin ders ve tez başarısının belirlenmesinde YOBÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.
Tam Zamanlı
Doç. Dr. Ayşe ŞENER TAPLAK Yozgat Bozok Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Anabilim Dalı Başkanı ayse.taplak@bozok.edu.tr
Öğrenci bu programda, gerekli görüldüğünde veya talebi olduğu takdirde asgarî kredinin üzerinde ders alabilir. Mezuniyet için asgarî 120 AKTS tamamlanmalıdır
1 | Çocuk Sağlığı Hemşireliğinin felsefesini ve standartlarını açıklayabilir |
2 | Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilir |
3 | Araştırma metodoloji ve temel istatistiksel testlere ilişkin sahip olduğu bilgiyi planlanan araştırmalarda/projelerde kullanabilir |
4 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir |
5 | Ekip ve aile ile iletişimi sürdürmede liderlik eder |
6 | Bakım verdiği çocuklarda tanılama yaparak sağlıktan sapma durumlarında kanıta dayalı olarak çözüm üretebilir |
7 | Hemşirelik ve diğer disiplinlere ait kavram ve teorileri sentezleyerek, uygulama alanında kullanabilir |
8 | Çocuk hemşireliği alanında yapılan araştırmaları inceleyerek, yenilikleri ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri hemşirelik uygulamalarına entegre edebilir |
9 | Çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik uygulamalarında, çocuk haklarına, etik ve yasal sorumluluklara uygun davranabilir |
10 | Sağlıklı ve hasta çocukların bakım ihtiyaçlarına uygun olarak bakım sürecini planlayabilir, yönetebilir ve hemşirelik uygulamalarının etkinliğini değerlendirebilir |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ÇOSAYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ÇOSAYL507 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
ÇOSAYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ÇOSAYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ÇOSAYL513 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
ÇOSAYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 8 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ÇOSAYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ÇOSAYL501 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ÇOSAYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
ÇOSAYL501 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
ÇOSAYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ÇOSAYL502 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ÇOSAYL503 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 8 | - | 8 | |
ÇOSAYL504 | Türkçe | TEMEL FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL505 | Türkçe | YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL506 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞINDA KAVRAMSAL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL508 | Türkçe | İLERİ DÜZEY ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ÇOSAYL509 | Türkçe | İLERİ DÜZEY ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 8 | - | 8 | |
ÇOSAYL510 | Türkçe | İLERİ DÜZEY FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL511 | Türkçe | PEDİATRİDE SEMPTOM YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL512 | Türkçe | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL515 | Türkçe | ÇOCUK ACİL VE YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL516 | Türkçe | PEDİATRİK ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL517 | Türkçe | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL518 | Türkçe | ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL519 | Türkçe | ÇOCUKTA BULAŞICI HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL520 | Türkçe | ÇOCUKLARDA BÜYÜME VE GELİŞME | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL521 | Türkçe | ÇOCUK VE KÜLTÜR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ÇOSAYL502 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ÇOSAYL503 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 8 | - | 8 | |
ÇOSAYL504 | Türkçe | TEMEL FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL505 | Türkçe | YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL506 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞINDA KAVRAMSAL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL508 | Türkçe | İLERİ DÜZEY ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
ÇOSAYL509 | Türkçe | İLERİ DÜZEY ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 8 | - | 8 | |
ÇOSAYL510 | Türkçe | İLERİ DÜZEY FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL511 | Türkçe | PEDİATRİDE SEMPTOM YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL512 | Türkçe | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL515 | Türkçe | ÇOCUK ACİL VE YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL516 | Türkçe | PEDİATRİK ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL517 | Türkçe | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL518 | Türkçe | ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL519 | Türkçe | ÇOCUKTA BULAŞICI HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL520 | Türkçe | ÇOCUKLARDA BÜYÜME VE GELİŞME | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ÇOSAYL521 | Türkçe | ÇOCUK VE KÜLTÜR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |