GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇOSAYL515 ÇOCUK ACİL VE YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders süresince; acil ve yoğun bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesinin gereksinimlerinin tanılanması, tedavisi ve aile merkezli hemşirelik bakımı konularında güncel bilgileri sunmaktır


DR.ÖĞR.ÜYESİ SELDA YÜZER ALSAÇ


1 Acil ve yoğun bakımda karşılaşılan yasal ve etik sorunları, uygun yasal ve etik yaklaşımları tanımlayabilir
2 Triyajı tanımlar, acil durumlarda çocuklardaki en önemli öncelikleri sıralar ve uygun transportu bilir
3 Acil ve yoğun bakım gereksinimi çocuğun gelişimsel farklılıklarını ve uygun hemşirelik yaklaşımlarını tanımlayabilir
4 Yoğun bakım gereksinimi olan çocuğun solunum, kardiyovasküler, nörolojik, gastrointestinal, genitoüriner ve endokrin sistemlere ilişkin sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir
5 Yoğun bakım gereksinimi olan çocuğun solunum, kardiyovasküler, nörolojik, gastrointestinal, genitoüriner ve endokrin sistemlere ilişkin hemşirelik yaklaşımlarını açıklar

Birinci Öğretim


-


-


Derse giriş Pediatrik acil ve yoğun bakımda etik ve yasal konular Acil ve yoğun bakımdaki çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımı (stres yanıtı, baş etme, psikososyal gereksinimler, ölüm-kayıp) Sağlık öyküsü ve fiziksel tanılama Triyaj ve transport I. Ara Sınav Solunum ve kardiyovasküler acil sorunlar Nörolojik acil sorunlar Gastrointestinal ve genitoüriner acil sorunlar Yoğun bakımda yatan çocuğun solunum sistemi ile ilgili sorunları ve hemşirelik bakımı Yoğun bakımda yatan çocuğun kardiyovasküler sistem sorunları ve hemşirelik bakımı II. Ara Sınav Yoğun bakımda yatan çocuğun nörolojik sistem sorunları ve hemşirelik bakımı Yoğun bakımda yatan çocuğun renal ve endokrin sistem sorunları ve hemşirelik bakımı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pediatrik acil ve yoğun bakımda etik ve yasal konular
2 Acil ve yoğun bakımdaki çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımı (stres yanıtı, baş etme, psikososyal gereksinimler, ölüm-kayıp)
3 Sağlık öyküsü ve fiziksel tanılama
4 Solunum ve kardiyovasküler acil sorunlar Nörolojik acil sorunlar Gastrointestinal ve genitoüriner acil sorunlar
5 Yoğun bakımda yatan çocuğun solunum sistemi ile ilgili sorunları ve hemşirelik bakımı
6 Yoğun bakımda yatan çocuğun renal ve endokrin sistem sorunları ve hemşirelik bakımı
7 Yoğun bakımda yatan çocuğun nörolojik sistem sorunları ve hemşirelik bakımı
8 Yoğun bakımda yatan çocuğun kardiyovasküler sistem sorunları ve hemşirelik bakımı

Sever L, Taştan Y. (2001). Pediatrik Aciller. İstanbul Üniv. Sürekli Tıp Eğitim Etkinlikleri Sempozyum Dizisi, No:26, İstanbul. Türkçe Karaböcüoğlu M, Uzel N, Yılmaz L (2004). Çocuk Acil Tıp Kitabı. Çapa Tıp Kitabevi, İstanbul. Türkçe Curley MAQ, Moloney-Harmon PA. (2001) Critical Care Nursing, 2nd Edition, Saunders, Philadelphia. Türkçe McKinney ES, James SR, Murray SS, Ashwill JW. (2009). Maternal-Child Nursing. Saunders, Philadelphia. Türkçe Fleisher GR, Ludwig S, Henretig FM. Textbook of Pediatric Emergency Medicine. Lippincott, 4th ed., Philadelphia, 1999.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 63

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 3 4 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 5 2 4 4 4 3 5 5 4
ÖÇ 3 4 5 1 4 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 1 4 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 1 4 4 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek