Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOSAYL515 | ÇOCUK ACİL VE YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders süresince; acil ve yoğun bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesinin gereksinimlerinin tanılanması, tedavisi ve aile merkezli hemşirelik bakımı konularında güncel bilgileri sunmaktır
DR.ÖĞR.ÜYESİ SELDA YÜZER ALSAÇ
1 | Acil ve yoğun bakımda karşılaşılan yasal ve etik sorunları, uygun yasal ve etik yaklaşımları tanımlayabilir |
2 | Triyajı tanımlar, acil durumlarda çocuklardaki en önemli öncelikleri sıralar ve uygun transportu bilir |
3 | Acil ve yoğun bakım gereksinimi çocuğun gelişimsel farklılıklarını ve uygun hemşirelik yaklaşımlarını tanımlayabilir |
4 | Yoğun bakım gereksinimi olan çocuğun solunum, kardiyovasküler, nörolojik, gastrointestinal, genitoüriner ve endokrin sistemlere ilişkin sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir |
5 | Yoğun bakım gereksinimi olan çocuğun solunum, kardiyovasküler, nörolojik, gastrointestinal, genitoüriner ve endokrin sistemlere ilişkin hemşirelik yaklaşımlarını açıklar |
Birinci Öğretim
-
-
Derse giriş Pediatrik acil ve yoğun bakımda etik ve yasal konular Acil ve yoğun bakımdaki çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımı (stres yanıtı, baş etme, psikososyal gereksinimler, ölüm-kayıp) Sağlık öyküsü ve fiziksel tanılama Triyaj ve transport I. Ara Sınav Solunum ve kardiyovasküler acil sorunlar Nörolojik acil sorunlar Gastrointestinal ve genitoüriner acil sorunlar Yoğun bakımda yatan çocuğun solunum sistemi ile ilgili sorunları ve hemşirelik bakımı Yoğun bakımda yatan çocuğun kardiyovasküler sistem sorunları ve hemşirelik bakımı II. Ara Sınav Yoğun bakımda yatan çocuğun nörolojik sistem sorunları ve hemşirelik bakımı Yoğun bakımda yatan çocuğun renal ve endokrin sistem sorunları ve hemşirelik bakımı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Pediatrik acil ve yoğun bakımda etik ve yasal konular | ||
2 | Acil ve yoğun bakımdaki çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımı (stres yanıtı, baş etme, psikososyal gereksinimler, ölüm-kayıp) | ||
3 | Sağlık öyküsü ve fiziksel tanılama | ||
4 | Solunum ve kardiyovasküler acil sorunlar Nörolojik acil sorunlar Gastrointestinal ve genitoüriner acil sorunlar | ||
5 | Yoğun bakımda yatan çocuğun solunum sistemi ile ilgili sorunları ve hemşirelik bakımı | ||
6 | Yoğun bakımda yatan çocuğun renal ve endokrin sistem sorunları ve hemşirelik bakımı | ||
7 | Yoğun bakımda yatan çocuğun nörolojik sistem sorunları ve hemşirelik bakımı | ||
8 | Yoğun bakımda yatan çocuğun kardiyovasküler sistem sorunları ve hemşirelik bakımı |
Sever L, Taştan Y. (2001). Pediatrik Aciller. İstanbul Üniv. Sürekli Tıp Eğitim Etkinlikleri Sempozyum Dizisi, No:26, İstanbul. Türkçe Karaböcüoğlu M, Uzel N, Yılmaz L (2004). Çocuk Acil Tıp Kitabı. Çapa Tıp Kitabevi, İstanbul. Türkçe Curley MAQ, Moloney-Harmon PA. (2001) Critical Care Nursing, 2nd Edition, Saunders, Philadelphia. Türkçe McKinney ES, James SR, Murray SS, Ashwill JW. (2009). Maternal-Child Nursing. Saunders, Philadelphia. Türkçe Fleisher GR, Ludwig S, Henretig FM. Textbook of Pediatric Emergency Medicine. Lippincott, 4th ed., Philadelphia, 1999.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 63 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |