GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇOSAYL517 ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çocuk ve annede beslenmenin önemi, beslenmenin etkinliğini arttırma yöntemleri, hastalığa yönelik beslenme uygulamalarının öğretilmesi


DR.ÖĞR.ÜYESİ SELDA YÜZER ALSAÇ


1 Bebek formülaları doğru ve gerektiği yerde ve de tedavi edici olarak kullanılabilir
2 Toplumun birinci ve ikinci risk gruplarının, özellikle yaşamdan başlayarak her yaş grubu çocukların beslenme ilkeleri doğrultusunda beslenme eğitimleri verir
3 Gebe ve emzikli kadınların sağlıklarını devam ettirebilmeleri için yeterli ve dengeli beslenme eğitimleri hakkında bilgi alır
4 Çocuk ve Adolesan dönem obezitesi beslenme tedavisini bilir
5 Çocuk ve Adolesan dönem beslenme sorunlarını bilir

Birinci Öğretim


-


-


Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Beslenmesi’nin Önemi • Gebelik Fizyolojisi, Sorunları, Gereksinmesi ve Beslenmesi • Emziklilik Fizyolojisi, Sorunları, Gereksinimleri • Beslenme ve Mental Gelişim • 0-1 Yaş Grubu Çocukların Özellikleri, Gereksinimleri, Anne sütünün önemi • Prematüre Bebek Beslenmesi • Çocuk Mamaları ve Özellikleri • Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocuğunun Beslenmesi • Adolesan Çağı Beslenmesi • Çocukluk ve Adolesan Çağı Şişmanlığı, Sorunları ve Diyet Tedavisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dünya'da ve Türkiye'de Çocuk VE Anne Beslenmesinin Önemi
2 Gebelik Fizyolojisi, Sorunları, Gereksinmesi ve Beslenmesi
3 Emziklilik Fizyolojisi, Sorunları, Gereksinimleri
4 Beslenme ve Mental Gelişim
5 0-1 Yaş Grubu Çocukların Enerji ve Besin Öğeleri İhtiyaçları ve Beslenmesi
6 Anne Sütü Emzirme
7 Tamamlayıcı Beslenme
8 Prematüre Bebek Beslenmesi
9 Bebek Mamaları ve Özellikleri
10 Okul Öncesi Çocuğun Beslenmesi Okul Çağı Beslenmesi Adolesan Çağı Beslenmesi
11 Çocukluk ve Adolesan Çağı Şişmanlığı, Sorunları ve Diyet Tedavisi

Fomon SJ. Nutrition of Normal Infants. Mosby, St. Louis, 1993. 2. Thomas B. Manual of Dietetic Practice, Third Edition, 2001. 3. McLaren DS, Burman D, Belton NR. Textbook of Paediatric Nutrition, Edinburg, 1991. 4. Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2001. 5. Köksal G., Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. Hatiboğlu yayınevi, 2000.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Derse Katılım 1 20
Tartışma 1 10
Takım/Grup Çalışması 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 3 2 6
Beyin Fırtınası 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Ev Ödevi 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 74

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 4 5 4 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 3 5 4 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 3 4 4 5 5 4 5 4 5 5
ÖÇ 4 3 5 4 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 5 3 4 5 4 5 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek