GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇOSAYL506 ÇOCUK SAĞLIĞINDA KAVRAMSAL YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans



Güz döneminde Programa başlayacak öğrencilerin farklı disiplinlerden gelmesi durumunda, bu öğrencilere Bilimsel Hazırlık Programı uygulanacaktır. Bu kapsamda bu dersin amacı; kavram bilgisini uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme ve uygulamalara yansıtabilme becerilerini geliştirmeyi hedefler.


PROF.DR.SEVİNÇ POLAT


1 Çocuk hemşireliğindeki temel kavramları tanımlayabilir
2 insan çevre hemşire sağlık hastalık kavramlarını açıklayabilir
3 Bu kavramlar doğrultusunda çocuğu değerlendirebilir
4 Çocuk hemşireliğindeki temel kavramların uygulama alanında nasıl kullanılacağını açıklayabilir
5 Kavramların uygulamada kullanımı tartışılır

Birinci Öğretim



Konular slaytlarla anlatılacak, örnekler ve makaleler üzerinde tartışılacak, ayrıca çeşitli sunumlarla ve ödevlerle pekiştirilecektir.


Temel çocuk kavramlarını inceler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İnsan kavramı Sunum Okyuma
2 Sağlık kavramı Sunum Okuma
3 Hastalık kavramı Sunum Okuma
4 Çevre kavramı Sunum Okuma
5 hemşire kavramı
6 Kayıp, ölüm ve yas süreci Sunum Okuma
7 Spiritualite, Manevi Bakım Sunum Okuma
8 Anksiyete Sunum Okuma
9 Benlik kavramı-benlik saygısı Sunum Okuma
10 Yoksunluk Sunum Okuma
11 Beden imajı Sunum Okuma
12 Güç-güçsüzlük Sunum Okuma
13 Ağrı Kavramı Sunum Okuma
14 Umut-Umutsuzluk Sunum Okuma

1. Çavuşoğlu H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Hürbilek Matbaası. 2. Dağoğlu T, Görak G.. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel Tıp Kitapevi. 3. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B (2014). Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi 4. Törüner E, Büyükgönenç L (2013). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık 5. Ruth C. Mcgillis Bindler Jane W. Ball Çocuk hemşireliği klinik uygulama becerileri kitabı. 2014. Nobel Akademik Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Rapor Hazırlama 1 40
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 2 4 8
Beyin Fırtınası 1 10 10
Rapor Hazırlama 2 5 10
Rapor Sunma 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 1 1 1
Ev Ödevi 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 86

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 5
ÖÇ 2 3 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 3 4 4 3
ÖÇ 4 4 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 5 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek