GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇOSAYL518 ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında güncel yaklaşımları tanıtmak, bilimsel gelişmeler ışığında çocuk bakımı ve tedavi süreçlerine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Öğrencilerin çocuk sağlığı alanında yaşanan değişimlere uyum sağlaması, kanıta dayalı uygulamalara hakim olmaları ve çocuk hastalarla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, çocukların fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirmeye yönelik farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.


Doç.Dr. Sevim ÇİMKE


1 Kanıt temelli araştırma ve araştırma sonuçlarını kullanır
2 Teknolojinin fiziksel ve psikolojik etkilerini bilir ve çocuğu koruma önlemleri alır
3 Yaygın görülen çocuk hastalıklarını bilir, araştırır erken tanı ve koruma eğitimi yapar
4 Pediatrik araştırmalarda etik ilkeleri bilir ve uygular
5 Çocuk hemşireliğinde yenilikleri izler

Birinci Öğretim


-


-


Çocuk Hemşireliğinde Güncel Yaklaşımlar" dersi, pediatri hemşireliği alanında modern ve bütüncül bir bakış açısı kazandırmayı hedefleyen kapsamlı bir eğitim sunmaktadır. Ders, öncelikle çocuk sağlığında temel kavramları, büyüme ve gelişme süreçlerini ele alarak başlar; sosyo-ekonomik ve çevresel faktörlerin çocuk sağlığı üzerindeki etkilerini inceleyerek öğrencilere geniş bir perspektif kazandırır. Kanıta dayalı pediatri uygulamalarına vurgu yapılarak, güncel rehberlerin hasta bakım süreçlerine nasıl entegre edileceği üzerinde durulur. Bu bağlamda, hem akut hem de kronik hastalıklara yönelik hemşirelik yaklaşımlarını irdeleyen ders, öğrencilere çocuklarda yaygın hastalıkların yönetiminde gereken bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk Hemşireliğine Giriş ve Temel Kavramlar Sunum Okuma
2 Çocuk Sağlığını Etkileyen Sosyo-Ekonomik ve Çevresel Faktörler Sunum Okuma
3 Büyüme ve Gelişme Süreçleri: Normal Gelişim ve Gelişimsel Gecikmeler Sunum Okuma
4 Çocuklarda Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları Sunum Okuma
5 kut Hastalıklarda Hemşirelik Yaklaşımları Sunum Okuma
6 Kronik Hastalıklarda Hemşirelik Yaklaşımları Sunum Okuma
7 Çocuklarda Acil Durumlar ve İlk Yardım Sunum Okuma
8 Kronik Hastalığı Olan Çocuklar ve Engelli Çocukların Bakımı Sunum Okuma
9 Aile Merkezli Bakım Yaklaşımları Sunum Okuma
10 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Sunum Okuma
11 Çocuk Hakları ve Etik İlkeler Sunum Okuma
12 Teknolojik Gelişmelerin Çocuk Sağlığına Etkisi Sunum Okuma
13 Dijital Ebeveynlik ve Dijital Ekran Maruziyeti Sunum Okuma
14 Pediatri Hemşireliğinde Güncel Araştırmalar ve Gelecek Eğilimleri Sunum Okuma

Potts NL, Mandleco BL.Pediatric Nursing.Caring for children and their families. 3rd edition. 2012, Delmar, USA. Coyne I, Neill F, Timmins F. Clinical Skills in Children’s Nursing. Oxford University Press. New York.2010. James SR, Ashwill JW. Nursing Care of Children.3rd edition.Saunders,Elsevier Inc.Canada,2007. Hockenberry MJ, Wilson D. Wong’s Nursing Care of Infants and Children.8rd edition.Mosby Elsevier 2007. Wilson WH, Lowdermilk P. Maternal Child Nursing Care.3rd edition.Mosby INC. 2006



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Derse Katılım 1 30
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 40
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Makale Yazma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 5 3
ÖÇ 4 3 4 3
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek