Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOSAYL518 | ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında güncel yaklaşımları tanıtmak, bilimsel gelişmeler ışığında çocuk bakımı ve tedavi süreçlerine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Öğrencilerin çocuk sağlığı alanında yaşanan değişimlere uyum sağlaması, kanıta dayalı uygulamalara hakim olmaları ve çocuk hastalarla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, çocukların fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirmeye yönelik farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.
Doç.Dr. Sevim ÇİMKE
1 | Kanıt temelli araştırma ve araştırma sonuçlarını kullanır |
2 | Teknolojinin fiziksel ve psikolojik etkilerini bilir ve çocuğu koruma önlemleri alır |
3 | Yaygın görülen çocuk hastalıklarını bilir, araştırır erken tanı ve koruma eğitimi yapar |
4 | Pediatrik araştırmalarda etik ilkeleri bilir ve uygular |
5 | Çocuk hemşireliğinde yenilikleri izler |
Birinci Öğretim
-
-
Çocuk Hemşireliğinde Güncel Yaklaşımlar" dersi, pediatri hemşireliği alanında modern ve bütüncül bir bakış açısı kazandırmayı hedefleyen kapsamlı bir eğitim sunmaktadır. Ders, öncelikle çocuk sağlığında temel kavramları, büyüme ve gelişme süreçlerini ele alarak başlar; sosyo-ekonomik ve çevresel faktörlerin çocuk sağlığı üzerindeki etkilerini inceleyerek öğrencilere geniş bir perspektif kazandırır. Kanıta dayalı pediatri uygulamalarına vurgu yapılarak, güncel rehberlerin hasta bakım süreçlerine nasıl entegre edileceği üzerinde durulur. Bu bağlamda, hem akut hem de kronik hastalıklara yönelik hemşirelik yaklaşımlarını irdeleyen ders, öğrencilere çocuklarda yaygın hastalıkların yönetiminde gereken bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Hemşireliğine Giriş ve Temel Kavramlar | Sunum | Okuma |
2 | Çocuk Sağlığını Etkileyen Sosyo-Ekonomik ve Çevresel Faktörler | Sunum | Okuma |
3 | Büyüme ve Gelişme Süreçleri: Normal Gelişim ve Gelişimsel Gecikmeler | Sunum | Okuma |
4 | Çocuklarda Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları | Sunum | Okuma |
5 | kut Hastalıklarda Hemşirelik Yaklaşımları | Sunum | Okuma |
6 | Kronik Hastalıklarda Hemşirelik Yaklaşımları | Sunum | Okuma |
7 | Çocuklarda Acil Durumlar ve İlk Yardım | Sunum | Okuma |
8 | Kronik Hastalığı Olan Çocuklar ve Engelli Çocukların Bakımı | Sunum | Okuma |
9 | Aile Merkezli Bakım Yaklaşımları | Sunum | Okuma |
10 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı | Sunum | Okuma |
11 | Çocuk Hakları ve Etik İlkeler | Sunum | Okuma |
12 | Teknolojik Gelişmelerin Çocuk Sağlığına Etkisi | Sunum | Okuma |
13 | Dijital Ebeveynlik ve Dijital Ekran Maruziyeti | Sunum | Okuma |
14 | Pediatri Hemşireliğinde Güncel Araştırmalar ve Gelecek Eğilimleri | Sunum | Okuma |
Potts NL, Mandleco BL.Pediatric Nursing.Caring for children and their families. 3rd edition. 2012, Delmar, USA. Coyne I, Neill F, Timmins F. Clinical Skills in Children’s Nursing. Oxford University Press. New York.2010. James SR, Ashwill JW. Nursing Care of Children.3rd edition.Saunders,Elsevier Inc.Canada,2007. Hockenberry MJ, Wilson D. Wong’s Nursing Care of Infants and Children.8rd edition.Mosby Elsevier 2007. Wilson WH, Lowdermilk P. Maternal Child Nursing Care.3rd edition.Mosby INC. 2006
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |