Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOSAYL502 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dünyada ve ülkemizde 0-18 yaş çocuğun sağlığının durumu, temel sağlık hizmetleri, çocuğun büyüme ve gelişme süreci ve aile dinamiği konularında bilgi vermeyi ve bütüncül çocuk hemşireliği görüşünü ve çocukta sağlık-hastalık kavramları ile çocuk hastalıklarına yönelik hemşirelik yaklaşımlarını kazandırmayı amaçlar.
DR.ÖĞR.ÜYESİ SELDA YÜZER ALSAÇ
1 | 1. Öğrenci, çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını bilir. |
2 | 2. Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörlere karşı sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik yaklaşımlarını bilir. |
3 | Öğrenci, çocuğun büyüme gelişme özelliklerini bilir. |
4 | Öğrenci, topladığı verileri analiz ederek hemşirelik tanıları ve kollobratif problemlerin farkını bilir |
5 | Öğrenci, çocuk ve aileden fonksiyonel sağlık örüntülerini kullanarak sistematik veri toplama basamaklarını uygular |
Birinci Öğretim
yok
-
Pediatri Hemşireliği (Tanımı, tarihsel gelişimi, felsefesi, standartları ve rolleri) Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde bakım yaklaşımları-Aile merkezli bakım, atravmatik bakım, primer hemşirelik bakımı Anne ve bebek bağlanması, Anne-Bebek Bağlanmasında Kanıta Dayalı Uygulamalar Çocuk ve Ailesi ile İletişim, Terapötik iletişim Sağlam çocuk izlemi, Çocuklarda fiziksel değerlendirme Risk altında ve farklı ortamlarda büyüyen çocukların durumu Çocuk ihmali ve istismarı, Çocuk İzlem Merkezi Medya ve çocuk, Dijital Ortamda Çocuğun Karşılaştığı Riskler ve Korunma Yolları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Sağlığı Sorunları ve Çözüm Önerileri | ANLATIM SUNUM | - |
2 | Pediatri Hemşireliği (Tanımı, tarihsel gelişimi, felsefesi, standartları ve rolleri) | ANLATIM SUNUM | - |
3 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde bakım yaklaşımları-Aile merkezli bakım, atravmatik bakım, primer hemşirelik bakımı | ANLATIM SUNUM | YOK |
4 | Anne ve bebek bağlanması, Anne-Bebek Bağlanmasında Kanıta Dayalı Uygulamalar | ANLATIM SUNUM | YOK |
5 | Çocuk ve Ailesi ile İletişim, Terapötik iletişim | ANLATIM SUNUM | YOK |
6 | Sağlam çocuk izlemi, Çocuklarda fiziksel değerlendirme | ANLATIM SUNUM | YOK |
7 | Risk altında ve farklı ortamlarda büyüyen çocukların durumu | ANLATIM SUNUM | YOK |
8 | Çocuk ihmali ve istismarı, Çocuk İzlem Merkezi | YOK | |
9 | Medya ve çocuk, Dijital Ortamda Çocuğun Karşılaştığı Riskler ve Korunma Yolları | ANLATIM SUNUM | YOK |
10 | Pediatride bağışıklama ve aşılamadaki gelişmeler | ANLATIM SUNUM | YOK |
11 | Dersin değerlendirilmesi | TARTIŞMA VE SORU-CEVAP YÖNTEMİ | YOK |
12 | KONU İLE İLGİLİ MAKALE DEĞERLENDİRME | TARTIŞMA VE SORU-CEVAP YÖNTEMİ | YOK |
13 | konu ile ilgi makale değerlendirmesi | TARTIŞMA VE SORU-CEVAP YÖNTEMİ | yok |
14 | konu ile ilgi makale değerlendirmesi | tartışma soru cevap yöntemi | yok |
1. Çavuşoğlu H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Hürbilek Matbaası. 2. Dağoğlu T, Görak G.. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel Tıp Kitapevi. 3. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B (2014). Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi 4. Törüner E, Büyükgönenç L (2013). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık 5. Ruth C. Mcgillis Bindler Jane W. Ball Çocuk hemşireliği klinik uygulama becerileri kitabı. 2014. Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
evet
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |