GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇOSAYL502 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dünyada ve ülkemizde 0-18 yaş çocuğun sağlığının durumu, temel sağlık hizmetleri, çocuğun büyüme ve gelişme süreci ve aile dinamiği konularında bilgi vermeyi ve bütüncül çocuk hemşireliği görüşünü ve çocukta sağlık-hastalık kavramları ile çocuk hastalıklarına yönelik hemşirelik yaklaşımlarını kazandırmayı amaçlar.


DR.ÖĞR.ÜYESİ SELDA YÜZER ALSAÇ


1 1. Öğrenci, çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını bilir.
2 2. Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörlere karşı sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik yaklaşımlarını bilir.
3 Öğrenci, çocuğun büyüme gelişme özelliklerini bilir.
4 Öğrenci, topladığı verileri analiz ederek hemşirelik tanıları ve kollobratif problemlerin farkını bilir
5 Öğrenci, çocuk ve aileden fonksiyonel sağlık örüntülerini kullanarak sistematik veri toplama basamaklarını uygular

Birinci Öğretim


yok


-


Pediatri Hemşireliği (Tanımı, tarihsel gelişimi, felsefesi, standartları ve rolleri) Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde bakım yaklaşımları-Aile merkezli bakım, atravmatik bakım, primer hemşirelik bakımı Anne ve bebek bağlanması, Anne-Bebek Bağlanmasında Kanıta Dayalı Uygulamalar Çocuk ve Ailesi ile İletişim, Terapötik iletişim Sağlam çocuk izlemi, Çocuklarda fiziksel değerlendirme Risk altında ve farklı ortamlarda büyüyen çocukların durumu Çocuk ihmali ve istismarı, Çocuk İzlem Merkezi Medya ve çocuk, Dijital Ortamda Çocuğun Karşılaştığı Riskler ve Korunma Yolları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk Sağlığı Sorunları ve Çözüm Önerileri ANLATIM SUNUM -
2 Pediatri Hemşireliği (Tanımı, tarihsel gelişimi, felsefesi, standartları ve rolleri) ANLATIM SUNUM -
3 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde bakım yaklaşımları-Aile merkezli bakım, atravmatik bakım, primer hemşirelik bakımı ANLATIM SUNUM YOK
4 Anne ve bebek bağlanması, Anne-Bebek Bağlanmasında Kanıta Dayalı Uygulamalar ANLATIM SUNUM YOK
5 Çocuk ve Ailesi ile İletişim, Terapötik iletişim ANLATIM SUNUM YOK
6 Sağlam çocuk izlemi, Çocuklarda fiziksel değerlendirme ANLATIM SUNUM YOK
7 Risk altında ve farklı ortamlarda büyüyen çocukların durumu ANLATIM SUNUM YOK
8 Çocuk ihmali ve istismarı, Çocuk İzlem Merkezi YOK
9 Medya ve çocuk, Dijital Ortamda Çocuğun Karşılaştığı Riskler ve Korunma Yolları ANLATIM SUNUM YOK
10 Pediatride bağışıklama ve aşılamadaki gelişmeler ANLATIM SUNUM YOK
11 Dersin değerlendirilmesi TARTIŞMA VE SORU-CEVAP YÖNTEMİ YOK
12 KONU İLE İLGİLİ MAKALE DEĞERLENDİRME TARTIŞMA VE SORU-CEVAP YÖNTEMİ YOK
13 konu ile ilgi makale değerlendirmesi TARTIŞMA VE SORU-CEVAP YÖNTEMİ yok
14 konu ile ilgi makale değerlendirmesi tartışma soru cevap yöntemi yok

1. Çavuşoğlu H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Hürbilek Matbaası. 2. Dağoğlu T, Görak G.. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel Tıp Kitapevi. 3. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B (2014). Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi 4. Törüner E, Büyükgönenç L (2013). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık 5. Ruth C. Mcgillis Bindler Jane W. Ball Çocuk hemşireliği klinik uygulama becerileri kitabı. 2014. Nobel Akademik Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Seminer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

evet


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Seminer 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 3 5 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 5 5 3 3 5 5 4 5
ÖÇ 3 4 5 5 5 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 4 4 5 5 5 3 4 5 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek