GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇOSAYL521 ÇOCUK VE KÜLTÜR Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı çocukluk anlayışının geçmişini ve bugününü tanınmasını sağlama, kültürel öğelerle çocukların buluşturulmasına yönelik eğitim çalışmalarını hazırlama , çocuğun gelişimini etkileyen okul dışı çevresel faktörlerin değerlendirilip, düzenlenerek eğitim ortamlarına aktarılması ve uygulanmasını içeren planlamalar yapılmasını sağlamaktır.


DR.ÖĞR.ÜYESİ SELDA YÜZER ALSAÇ


1 Çocuk kültürü ve kavramını açıklar.
2 Tüm dönemlere ait çocukluk anlayışını açıklar.
3 Çocuk oyunları ve oyuncakların tarihini açıklar.
4 Çocuk haklarını bilir
5 Kültürel farklılıkların Hemşirelik Bakımına etkisini sıralar

Birinci Öğretim


-


-


Çocuk kültürü kavramı ve türleri, Çocukluk kavramının tarihsel gelişimi, 21. Yüzyıl çocuk anlayışı, müzeler ve müze eğitim uygulamaları, Geleneksel kültür öğelerine dayalı çocuk oyunları ve oyuncakları, Çocukla ilgili diğer kültür öğelerini (resimler, fotoğraflar gibi) tanıma ve bunlara dayalı eğitim uygulamaları oluşturma , Dünyada uygulanan çocuk mimarisine dayalı eğitim programları, Dünyada uygulanan farklılıklara (kültür ve bireysel özelliklere) dayalı eğitim programları ve uygulamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk kültürü ve ilgili kavramlar
2 Çocuk Hakları
3 Farklılıklara Saygı Eğitim Programları
4 Çocuk ve Mimarlık
5 Müze Eğitimi
6 Dijital Ortam ve Çocuk
7 Medya ve Çocuk

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Bireysel Çalışma 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 8 8
Seminer 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 64

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 2 3 3 2 2 3 4 2
ÖÇ 2 2 3 2 3 3 1 2 3 4 2
ÖÇ 3 3 3 1 3 3 1 2 3 4 2
ÖÇ 4 3 3 1 3 3 1 2 4 4 2
ÖÇ 5 3 3 1 3 3 1 2 4 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek