Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOSAYL505 | YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Dünya’da ve ülkemizde yenidoğan sağlığının durumu ile ilgili bilgi edindirmek, öğrencinin aile merkezli, bütüncül yaklaşımla yaklaşımla yeni doğanın izleminin ve bakımını yapabilmesini sağlamak, öğrencinin yeni doğanın ve ailesinin haklarını ve memnuniyetlerini savunabilecek eğitim ve uygulama bilgi becerisine sahip olmasını, yeni doğan yoğun bakım ünitesinde ekip anlayışı içinde bebek ve aile merkezli profesyonel bakımın parametreleri ile ilgili bilgi edinmesini sağlamaktır.
DOÇ. DR. AYŞE ŞENER TAPLAK
1 | Yenidoğan hemşirelik bakımı ile ilgili sorunları saptar |
2 | Yenidoğanın hemşirelik bakımı ile ilgili konularda araştırma yapar |
3 | Yenidoğanın evdeki bakımını planlar |
4 | Normal ve riskli yenidoğanın bakımını bilir |
5 | Yenidoğanda sık görülen hastalıkları bilir |
Birinci Öğretim
yok
-
Yenidoğan Hemşireliğine Giriş Doğum Odasında ve Sonrasında Değerlendirme Yenidoğanda Gelişimsel Bakım Yenidoğan Bakımı Yenidoğanda Solunum Sistemine İlişkin Görülebilecek Sorunlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yenidoğan hemşireliği nedir? Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu | ||
2 | Doğum Odası İzlem ve Bakım • Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon ( Doğum Odasında İlk Yardım ) • Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım | ||
3 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi • Postnatal Adaptasyon • Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi • Yenidoğanda Isı Ortamı | ||
4 | Bireyselleştirilmiş gelişimsel bakım | ||
5 | Yenidoğanda farmakolojik ilkeler ve ilaç uygulamaları | ||
6 | Yenidoğanın beslenme ve metabolik fonksiyonu | ||
7 | Riskli yenidoğan ve bakımı | ||
8 | Yenidoğan hemşireliğinde etik | ||
9 | Yenidoğan ailesine psikososyal yaklaşım | ||
10 | Yenidoğan Ailesinin Rol ve İlişkileri | ||
11 | Yenidoğanda ağrı ve yönetimi | ||
12 | Yenidoğanın Bilişsel-Algısal Fonksiyonu | ||
13 | Yenidoğan YBÜ organizasyonu ve standartları | ||
14 | Taburculuğu, transportu, evde bakımı ve izlemi |
1. Dağoğlu T., Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Yenilenmiş ikinci baskı, Nobel tıp kitabevleri. 2. Yurdakök M. (2012). Yenidoğan Hemşireliği. İkinci baskı. Rotatıp.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |