Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Doktora programı 2023-2024 eğitim öğretim yılında öğrenci kabulüne başlamıştır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Eğitim Yönetimi Doktora Diploması verilir ve Doktor ünvanı alırlar.
Doktora
Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı Doktora Programına başvurmak isteyen adayların programa başvuru ve kabul şartları aşağıda belirtilmiştir. (1) Doktora programına başvurabilmek için adayların; a) Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi) alanında tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak, b) Tezli yüksek lisans diploması ile başvuruda bulunan adayların yüksek lisans mezuniyet not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 2,50 veya 100 üzerinden eşdeğeri bir puan olması ve ALES puanının eşit ağırlık türünde en az 55 olması veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen ve 52. Maddenin birinci fıkrasının (Ankara) bendinde yer alan uluslararası bir sınavdan eşdeğeri bir puana sahip olması, c) Doktora programına öğrenci kabulünde anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puanın muadili bir puan almak, d) Doktora programına başvuracak olanların programa kabulünde, yazılı olarak yapılacak bilim sınavına katılma ve bu sınav sonucunun %30’u, ALES puanının %50’si ve lisans mezuniyet ortalamasının %20’si alınarak elde edilecek değerlendirme puanının en az 70 olması.
Eğitim Yönetimi Doktora programında öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, programda verilen dersin içeriğine uygun olması ve Enstitü Müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, program derslerinden uygun olan(lar)ına eşdeğer tutulabilir. Başka bir üniversiteye bağlı enstitülerin birinden Üniversitenin bir enstitüsüne benzer nitelikte olan ve eşdeğerliği ilgili kurul tarafından onaylanan programlardan yatay geçiş yapan öğrenciler, eşdeğer programlardan almış ve başarmış oldukları derslerden, Enstitü Yönetim Kurulunun kararıyla eşdeğer tutulabilirler.
Programda mevcut olan zorunlu ve seçmeli dersleri tamamlamak. Doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak.
Eğitim kurumlarının yönetim, denetim, planlama ve ekonomi alanlarında mevcut sorunlarının farkına varmak ve bu sorunlara alternatif çözüm önerileri geliştirmek Alanla ilgili bilimsel bilgi üreterek ülkenin sosyal, politik, kültürel, ekonomik koşulları bağlamında özgün eğitim politikalarının oluşturulmasını sağlamak
1 | Doktora düzeyinde eğitim vermek |
2 | Eğitim alanında araştırmalar yapmaktır. |
3 | Programın iki temel görevi doktora düzeyinde eğitim vermek ve eğitim alanında araştırmalar yapmaktır. Bu doğrultuda anabilim dalının temel amacı, 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip, teori ile uygulamayı birleştirerek eğitim yönetimi alanının bilgi birikimine katkıda bulunabilen eğitim liderleri yetiştirmektir. |
4 | Ayrıca, temel ve uygulamalı araştırmalar yürüterek Türk Eğitim Sisteminin gelişimine katkıda bulunmak hedeflenmektedir. Demokratik ve disiplinli bir eğitim ortamında, 21. yüzyılın eğitim liderlerini yetiştiren ve nitelikli eğitim araştırmaları yürüten bir bölüm olarak tanınmak. |
5 | Eğitim Yönetimi Doktora Programının amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. |
Eğitim Yönetimi Doktora programını tamamlayan öğrenciler üniversitelerin eğitim fakültelerinde öğretim elemanı, çeşitli kamu ve özel kuruluşlarının eğitim dairelerinde eğitim uzmanı/yardımcısı uzmanı olarak istihdam edilebilir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet koşulları Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde yer almaktadır.
Tam Zamanlı
Eğitim Bilimleri ABD Yozgat Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ Kampüsü Eğitim Fakültesi Binası Atatürk Yolu 7. Km 66900 Yozgat Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM Eğitim Bilimleri ABD Başkanı
Anabilim dalımız, Eğitim Fakültesi dersliklerini kullanmaktadır.
1 | Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili yaklaşımlarını bilir. |
2 | Türkiye'de uygulanan yönetim ve denetim uygulamalarını bilir, değerlendirir ve analiz eder. |
3 | Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olur ve grubun diğer paydaşlarını geliştirme amacı taşır. |
4 | Dünyada ve Türkiye'deki okul yönetimi kuramsal çerçevesine hâkim olur. Ulusal ve uluslararası gelişme ve değişmeleri takip eder. Mevcut okul yönetimi uygulamalarını değerlendirir ve etkili okul yönetimi yaklaşımını önerir. |
5 | Eğitim liderliği yaklaşımlarını bilir. Ulusal ve uluslararası mevcut uygulamaları takip eder. Uygulamada kullanılan eğitim liderliği yaklaşımlarının analizini yapar. |
6 | Bilimsel araştırma tekniklerine, yazım ilkelerine ve bilimsel etik değerlere uygun tez, makale yazar. Eğitim yönetimi alanında bilimsel çalışmalar yürütür. |
7 | Eğitimde politika geliştirme sürecinin aşamalarını bilir. Dünyada ve Türkiye’de uygulanan eğitim politikalarının analizini yapar. |
8 | Eğitim örgütlerinde insan kaynakları yönetimi ve geliştirilmesine dair kuramsal çerçeveyi bilir. Güncel uygulamaları bilir. |
9 | Sosyal teori ve eğitim arasındaki ilişkiyi bilir. Klasik ve çağdaş sosyal teori ve eğitimin ilişkisini kavrar. Eğitimin toplumu yeniden kurma girişimlerine karşı bir anlayış geliştirir. Eğitimde yaşanan mevcut sorunları yönelik çağdaş sosyal teori bağlamında değerlendirir. |
10 | Eğitim örgütlerinde değişen ve gelişen yapıyı bilir ve güncel yaklaşımları takip eder. Örgütsel Değişime İlişkin Temel Kavramları açıklar. Örgütsel değişmeye yol açan iç ve dış etkenleri analiz eder. Türk Eğitim Sisteminde Yapılan Belli Başlı reformları bilir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR601 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDRSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDR616 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
EYDRSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDRSDG-III | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU III | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | 10 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDR617 | Türkçe | YETERLİK ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDR618 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDR618 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDR618 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR615 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYDR618 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
EYDRSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR602 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR603 | Türkçe | EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR604 | Türkçe | ÇAĞDAŞ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR605 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR606 | Türkçe | EĞİTİM VE KALKINMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR607 | Türkçe | YÜKSEKÖĞRETİMİN YÖNETİMİ VE FİNANSMANI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR608 | Türkçe | İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR609 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR610 | Türkçe | YÖNETİM VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR611 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM VE YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR612 | Türkçe | EĞİTİM SORUNLARININ POLİTİK VE KÜLTÜREL ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR613 | Türkçe | EĞİTİM MEVZUATI ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR614 | Türkçe | KURUMSAL İLETİŞİM VE İTİBAR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDRSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR602 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR603 | Türkçe | EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR604 | Türkçe | ÇAĞDAŞ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR605 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR606 | Türkçe | EĞİTİM VE KALKINMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR607 | Türkçe | YÜKSEKÖĞRETİMİN YÖNETİMİ VE FİNANSMANI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR608 | Türkçe | İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR609 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR610 | Türkçe | YÖNETİM VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR611 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM VE YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR612 | Türkçe | EĞİTİM SORUNLARININ POLİTİK VE KÜLTÜREL ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR613 | Türkçe | EĞİTİM MEVZUATI ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR614 | Türkçe | KURUMSAL İLETİŞİM VE İTİBAR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDRSDG-III - SEÇMELİ DERS GRUBU III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYDR602 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR603 | Türkçe | EĞİTİMDE İLERİ İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR604 | Türkçe | ÇAĞDAŞ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR605 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR606 | Türkçe | EĞİTİM VE KALKINMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR607 | Türkçe | YÜKSEKÖĞRETİMİN YÖNETİMİ VE FİNANSMANI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR608 | Türkçe | İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR609 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR610 | Türkçe | YÖNETİM VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR611 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM VE YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR612 | Türkçe | EĞİTİM SORUNLARININ POLİTİK VE KÜLTÜREL ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR613 | Türkçe | EĞİTİM MEVZUATI ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYDR614 | Türkçe | KURUMSAL İLETİŞİM VE İTİBAR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |