| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| EYDR605 | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ ARAŞTIRMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin alanda yapılan araştırmalardan haberdar olmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Emine BABAOĞLAN ÇELİK
| 1 | Bu dersin sonunda öğrenci, doktora ve yüksek lisans tezlerini eleştirebilir, |
| 2 | Öğrenciler eleştiri gerekçelerini belirtebilirler. |
| 3 | Öğrenciler tezlerdeki eksik ve yanlışlıklar için düzeltme ve geliştirme önerileri oluşturabilir, |
| 4 | Öğrenciler öneri gerekçelerini savunabilir. |
| 5 | Bir araştırmayı değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders, eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılan çalışmaları amaç, yöntem ve bulguları açısından ele alır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 2 | Eğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 3 | Eğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 4 | Eğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 5 | Eğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 6 | Eğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 7 | Eğitim yönetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 8 | Eğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 9 | Eğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 10 | Eğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 11 | Eğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 12 | Eğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 13 | Eğitim denetimi araştırmalarının incelenip eleştirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
| 14 | Olası çalışma alanlarının tartışılması | Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası | İlgili okumalar |
Bursalıoğlu, Z. (2003). Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları. Can, N. (2013). Kuram ve Uygulamada eğitim yönetimi, Ankara: Pegem Yayınevi. Hoy, W. K. ve Miskel, C. (2010). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama. (Çeviri Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayınevi. Eğitim yönetimi ve denetimiyle ilgili master ve doktora tezleri, ilgili makaleler. Yök tez veri tabanı
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Rapor Sunma | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
--YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı | 15 | 1 | 15 |
| Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
| Tartışma | 15 | 1 | 15 |
| Rapor Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
| Rapor Sunma | 15 | 1 | 15 |
| Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 |
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |