GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYDR613 EĞİTİM MEVZUATI ANALİZİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Doktora



Dersin amacı; hukukun temel kavramları konusunda bilgilenmenin, eğitim ve hukuk ilişkisinin kurulmasının, eğitim ve okul hukuku ile ilgili yerli ve yabancı literatürün ve mevzuatın incelenmesinin, Türk eğitim mevzuatının analiz edilerek anlaşılmasını sağlamaktır.



1 Eğitim ve hukuk kavramlarını tartışır.
2 Eğitim Hukukunun Hukuk Sistemi İçindeki Yerini bilir ve kapsamına hakimdir.
3 Öğrenci ile ilgili mevzuatın analizini yapar ve tartışır.
4 Eğitim yöneticisi ile ilgili mevzuatın analizini yapar ve tartışır.
5 Eğitim hukukunun Türkiye’deki tarihi ve gelişme perspektifini bilir ve tartışır.

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


1.Hukuk kavramı 2.Hukukun kaynakları 3.Hukukn dalları 4.Eğitim hukuku kavramı 5.Eğitim hukuku eğitiminin gerekliliği 6.Eğitim hakkı ile ilişkili temel kavramlar 7.Öğrencilerin hakları ile ilgili mevzuatın analizi 8.Öğrencilerin sorumlukları ile ilgili mevzuatın analizi 9.Öğretmenlerin hakları ile ilgili mevzuatın analizi 10.Öğretmenlerin sorumlulukları ile ilgili mevzuatın analizi 11.Eğitim yöneticilerinin hakları ile ilgili mevzuatın analizi 12.Eğitim yöneticilerinin sorumlulukları ile ilgili mevzuatın analizi 13.Velilerin hakları ile ilgili mevzuatın analizi 14.Velilerin sorumlulukları ile ilgili mevzuatın analizi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim ve hukuk kavramları ile Eğitim-hukuk ilişkisi
2 Temel hukuk bilgisi
3 Eğitim Hukukunun Hukuk Sistemi İçindeki Yeri, Kapsamı
4 Eğitim hukukunun Türkiye’deki tarihi ve gelişme perspektifi
5 Eğitim hakkının ulusal yasal dayanakları
6 Eğitim hakkının uluslararası yasal dayanakları
7 Eğitim hukuku ve okul hukuku konusundaki yabancı literatürün incelenmesi
8 Öğrenci ile ilgili mevzuatın analizi
9 Öğretmen ile ilgili mevzuatın analizi
10 Eğitim yöneticisi ile ilgili mevzuatın analizi
11 Veli-çevre ile ilgili mevzuatın analizi
12 Teftiş ile ilgili mevzuatın analizi
13 Eğitim mevzuatı (yönetmelik) analizi etkinliği
14 Eğitimle ilgili dava analizi

Karaman-Kepenekci, Y. ve Taşkın, P. (2017) Eğitim Hukuku, Ankara: Siyasal Kitabevi, 264 s. Karaman-Kepenekci, Y. (2014) Eğitimciler İçin İnsan Hakları ve Vatandaşlık (2. Baskı), Ankara: Siyasal Kitabevi, 296 s. Akyüz, E. (2015) Çocuk Hakları. Ankara: Pegem Yayınları. Karaman-Kepenekci, Y. (2011) Educational Administrators’ Education in Law, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(1): 1–16. Karaman-Kepenekci, Y. (1997a) Eğitim İşgörenlerinin Disiplin Sorunları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2): 861–874. Karaman-Kepenekci, Y. (1997b) Teftişin Yasal Dayanakları ve Eğitim Müfettişlerinin Yasal Görevleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28(2): 125–144. Karaman-Kepenekci, Y. (2004b) İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Eğitim Mevzuatına İlişkin Görüşleri, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(6):159–174. Karaman-Kepenekci, Y. (2007) Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Ulusal Hukuksal Dayanakları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(1): 271–285. Karaman-Kepenekci, Y. (2014) Türkiye’deki İlköğretim Okulu Müdürlerinin Hukuk Eğitimi Üzerine Bir Çalışma, Prof. Dr. Haydar Taymaz Armağan Kitabı (Editörler: İ. Aydın ve K. Yılmaz), Ankara: PegemA Akademi Yayınları, 276–294.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 8 8
Makale Kritik Etme 7 4 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Rapor 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 5 4 2
ÖÇ 2 2 3 2
ÖÇ 3 3 3 3
ÖÇ 4 4 2 3 2
ÖÇ 5 3 2 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek