GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYDR609 EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Doktora



Yeni yönetim anlayışların ortaya çıkmasına neden olan küresel ve yerel koşulları tanıma ve analiz etme. Yeni yönetim yaklaşımlarının temel boyutları olan kalite, strateji, sinerji, insan ve bilgi gibi boyutları tanıma, inceleme ve analiz etme.


Prof. Dr. Nezahat GÜÇLÜ


1 • Dünyada meydana gelen ekonomik ve teknolojik değişiklikler hakkında bilgi sahibi olur
2 • Organizasyonların yönetim yapılarını, sistemlerini, süreçlerini, insan ve bilgi kaynaklarını yenilemek ve değiştirmek zorunda bırakan koşulları tanır
3 • Yeni yönetim yaklaşımlarının temel boyutları olan kalite, strateji, sinerji, insan ve bilgi gibi boyutları tanır ve inceler
4 • Yeni yönetim yaklaşımlarının eğitim kurumlarının yönetimine yapacağı etkiler ve yansımalar hakkında bilgi sahibi olur
5 • Eğitim kurumlarının karşılaştığı yeni durum ve sorunlar üzerine araştırma ve incelemeler yapar, çözüm önerileri geliştirir ve bunların raporlarını hazırlar.

Birinci Öğretim


Ön koşul ders bulunmamaktadır.


-


Yönetim Bilimini tanımı, kapsamı, yönetimle ile ilgili kavramlar, yönetim biliminin temel ilkeleri, yönetim süreçleri. Belli başlı yönetim kuramları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yeni Yönetim Felsefesinin Boyutları
2 Yeni Yönetim Felsefesinin Boyutları
3 Değişen Paradigmalar ve Yönetim
4 Değişen Paradigmalar ve Yönetim
5 Yeni Yönetim Yaklaşımları
6 Değişim Yönetimi
7 Toplam Kalite Yönetimi
8 Toplam Kalite Yönetimi
9 Stratejik Planlama ve Yönetim
10 Stratejik Planlama ve Yönetim
11 Sinerjik Yönetim
12 Bilgi ve Teknoloji Yönetimi
13 Bilgi ve Teknoloji Yönetimi
14 Öğrenme Yönetimi

Beatty, Jack. (1998). Peter Drucker’a göre Dünya. İstanbul: Sistem Yayıncılık.Collins, Drucker, Peter F. (1993). Kapitalist Ötesi Toplum. (Çev. Belkıs Çorakçı). İstanbul: İnkilap Kitabevi. Drucker, Peter F. (1995). Yönetim Uygulaması. (Çev. E. Sabri Yarmalı). İstanbul: İnkilap Kitabevi. Drucker, Peter F. (1996). Yeni Gerçekler. (Çev. Birtane Karanakçı). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Drucker, Peter F. (1998). Fırtınalı Dönemlerde Yönetim. İstanbul: İnkılap Yayınevi. Drucker, Peter F. (2001).Sonuç İçin Yönetim. İstanbul: İnkılap Yayınevi Drucker, Peter F. (2000). 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları. (Çev. İrfan Bahçıvangil ve Gülenay Gorbon). İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Düren, Zeynep. (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim. İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtğm Ltd. Şti. İzgören, Ahmet Ş. (2001). Geleceğin Organizasyonunu Yaratmak. Ankara: Academyplus Publishing. Morgan, Gareth. (1998). Yönetim Ve Örgüt Teorilerinde Metafor. (Çev. Gündüz Bulut). İstanbul: MESS. Murphy J. & Forsyth, Patrick B. (1994). Educational Administration. A Decade of Reform. California:Corwin Press, Inc. Odden, A.R. (1991). Education Policy Implementation. New York: State University of New York Press. Özden, Y. (2000). Eğitimde Dönüşüm. Ankara: Pegem Yayınları. Özdemir, S. (2000). Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem Yayınları. Senge, Peter. M. (1996). Beşinci Disiplin: Öğrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması (Çev. Aysegül İldeniz ve Ahmet Doğukan). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ldt. Şti. Toffler, Alvin. (1998). Üçüncü Dalga. Altın Kitaplar Yayınevi Tartışılacak Kitaplar: Collins, James C. & Porray, Jerry İ. (1999). Kalıcı Olmak: Geleceğin Güçlü Kurumlarını Yaratmak. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Drucker, Peter F. (2000). Gelecek İçin Yönetim. 1990’lar ve Sonrası (Çev. Fikret Üçcan). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Fukuyama, Francis. (1999). Tarihin Sonu ve Son İnsan. İstanbul: Gün Yayıncılık. James, J. (1997). Gelecek Zamanda Düşünmek.(Çev. Zülfü Dicleli). İstanbul: Boyner Yayınları. Matheson, David. & Matheson, Jim. (1999). Akıllı Örgüt. (Çev. Meral Tüzel). İstanbul: Boyner Yayınları. Sullivan, Gordon R. & Harper, Michael V. (1997). Umut Bir Yöntem Olamaz. (Çev. Ayşe Bilge Dicleli). İstanbul: Boyner Yayınları. Şimşek, Hasan. (1997). 21. Yüzyılın Eşiğinde Paradigmalar Savaşı. Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Quiz 1 20
Rapor Hazırlama 1 20
Makale Kritik Etme 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 40
Rapor 1 20
Rapor Hazırlama 1 20
Proje Hazırlama 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 4 4
Rapor Hazırlama 14 1 14
Proje Hazırlama 1 9 9
Makale Kritik Etme 14 4 56
Rapor 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 3 5 2 5 3 3 5 2
ÖÇ 2 4 4 3 4 4 4 5 4 2 2
ÖÇ 3 1 2 4 3 4 3 4 2 5 3
ÖÇ 4 2 3 1 4 5 3 4 3 2 5
ÖÇ 5 2 1 5 4 3 4 2 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek