GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYDR614 KURUMSAL İLETİŞİM VE İTİBAR YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı örgütteki iletişimi ve ilişkili olduğu kavramları ve örgütlerin etkili iletişim stratejileri geliştirmeleri için izleyebilecekleri yöntemleri öğrenmektir. Kurumsal itibarın tanımı, kavramları, oluşturulma süreci, bileşenleri ve örgütlere sağladığı yararlar incelenecektir.


Doç.Dr. Filiz AKAR


1 Örgütlerde karşılaşılan iletişim ve imaj-itibar engelleri ve çözüm yollarını tartışır
2 İletişim sürecini ve türlerini, kurumsal itibar ile ilişkisini etkili şekilde analiz eder ve değerlendirir.
3 Etkili iletişimin ve kurumsal itibarın önemini bilir ve değerlendirir
4 İletişim çatışmalarını etkili biçimde kontrol edebilir.
5 İletişim davranışlarının oluşmasında ve kurumsal iletişim-itibar ilişkisinde etkili bilişsel öğeleri, bilişsel süreçleri ve iletişim davranışlarına etkilerini kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Örgütsel iletişimin tanımı, önemi, amacı, süreci, Örgüt kuramlarında iletişim: klasik yaklaşım ve iletişim, Davranışsal yaklaşım ve iletişim, bütünleşik yaklaşım ve iletişim, postmodern yaklaşım ve iletişim,, iletişim şekil İletişim araçları, iletişim türleri, iletişim modelleri, örgütsel iletişim kanalları ve biçimleri, iletişim ve empati, İletişim araçları, örgütsel iletişimin etkin yönetimi, iletişim engelleri ve çözüm yolları.Kurumsal itibar tanım kavram, oluşumu, süreçleri ve kurumsal yararları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 örgütsel iletişimin tanımı, önemi ve amacı
2 İletişim süreci
3 Örgütsel kuramlarda iletişimin yeri: klasik yaklaşım ve iletişim
4 Davranışsal yaklaşım ve iletişim, bütünleşik yaklaşım ve iletişim
5 iletişim türleri
6 iletişim şekilleri ve modelleri
7 iletişim şekilleri ve modelleri
8 örgütsel iletişim kanalları ve biçimleri
9 örgüt kültürü, iletişim ve empati
10 Kurumsal İtibarın tanımı ve İlişkili Olduğu Kavramlar
11 Kurumsal İtibarı Oluşturan Unsurlar ve bileşenler (Kimlik, İmaj, Örgüt Kültürü)
12 Kurumsal İtibarın Oluşturulması (Kurumsal Tasarım, Kurumsal İletişim, Örgütsel Davranış)
13 Kurumsal İtibar Oluşturma Süreci (Kurumsal İtibarın Tanımlanması, oluşum süreci)
14 Kurumsal İtibarın Yönetimi

"Sabuncuoğlu, Z. ve Gümüş, M. (2008). Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları, İstanbul Çiftçioğlu, A. (2009). Kurumsal İtibar Yönetimi. Bursa: Dora Kitabevi, Gürgen, H., (1997), Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul, Peltekoğlu, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir ?, İstanbul: Beta Yayınları. Kadıbeşegil, S. (2022). İtibar Yönetimi, Mediacat Kitapları, Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA'sı İtibar ve Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Er, G. (2008). Sanal Ortamda İtibar Yönetimi, Cinius Yayınları"



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 50
Rapor Hazırlama 1 25
Rapor Sunma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Seminer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 5 1 5
Rapor Hazırlama 3 3 9
Rapor Sunma 1 3 3
Seminer 1 2 2
Makale Kritik Etme 6 3 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 3 9
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 2 3 4 3 3 2 3 3
ÖÇ 2 3 3 2 3 4 3 3 2 3 3
ÖÇ 3 4 4 2 4 4 3 4 2 3 3
ÖÇ 4 3 3 2 3 4 3 3 2 3 3
ÖÇ 5 3 3 2 3 4 3 3 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek