GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYDR607 YÜKSEKÖĞRETİMİN YÖNETİMİ VE FİNANSMANI Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Doktora



Bu dersin amacı ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarının yönetimini ve finansmanını çeşitli boyutlarıyla ele almaktır.



1 Yükseköğretimle ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2 Yükseköğretimin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
3 Yükseköğretim yönetim modellerini açıklayarak tartışabilir.
4 Türkiye'de yükseköğretimi ve yönetsel sorunlarını tartışabilir.
5 Yükseköğretimin finansal sorunlarını ve finansman modellerini tartışabilir.

Birinci Öğretim


YOK


-


Yükseköğretimle ilgili temel kavramlar Yükseköğretimin tarihsel gelişimi Yükseköğretimin yönetimi ve üniversite yönetim modelleri Çeşitli ülkelerde uygulanan üniversite yönetim modelleri. Türkiye'de yükseköğretim ve yönetimi. Yükseköğretimin finansal kaynakları ve yönetimini Yükseköğretimin finansmanı sorunu ve finansman modelleri Türkiye''de yükseköğretimin finansmanı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yükseköğretimde ile ilgili temel kavramlar , yükseköğretimin tarihsel gelişimi
2 Ülkemizde ve çeşitli ülkelerde üniversite yönetim sistemleri
3 Ülkemizde ve çeşitli ülkelerde üniversite yönetim sistemleri
4 Yükseköğretimde çağdaş gelişmeler
5 Devlet anlayışları ve eğitim
6 Devlet finansmanının gerekçeleri, araçları ve etkileri
7 Eğitimin toplumsal kişisel ve karma mal olma özellikleri
8 Devlet yükseköğretim kurumlarının finansmanı (devlet katkısı, öğrenci ücretleri, öz kaynaklar vb)
9 Özel yükseköğretim kurumlarının finansmanı (devlet katkısı, öğrenci ücretleri, öz kaynaklar vb)
10
11 Yükseköğretimim finansmanında öğrencilere sağlanan destek türleri
12 Karşılaştırmalı eğitim finansmanı
13 Yükseköğretimde finansman arayışları
14 Yükseköğretimde finansman arayışları

*Barr, Nicholas and Iain Crawford. Financing Higher Education.London: Routledge, 2005 *Gürüz, Kemal. Dünyada ve Türkiye?de Yükseköğretim. Ankara: ÖSYM, 2003 (İkinci Baskı). *Joseph C. Burke, Achieving Accountability in Higher Education: Balancing Public, Academic, and Market Demands 2004 *Michael B. Paulsen, Kathy Reeves Bracco and John C. Smart (Editors) . Finance of Higher Education: Theory, Research, and Policy, 2001 *Michael D. Parsons (Editor), Edward P. St John, Public Funding of Higher Education: Changing Context and New Rationales 2005 *Nicholas Barr (Editor), Robert Crawford (Editor), Financing Higher Education 2005. *OECD. Education at a Glance OECD Indicators 2004, Paris. *OECD. Financing Higher Education Current Patterns, Paris, 1990. *OECD. University Under Scrutiny, Paris, 1987.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 30
Tartışma 1 10
Rapor Sunma 1 40
Makale Kritik Etme 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 40
Makale Yazma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 4 5 4 4 5 4 5 3 4
ÖÇ 2 4 5 3 4 5 4 5 5 3 4
ÖÇ 3 4 4 4 3 3 3 3 4 4 5
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek