Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYDR607 | YÜKSEKÖĞRETİMİN YÖNETİMİ VE FİNANSMANI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Doktora
Bu dersin amacı ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarının yönetimini ve finansmanını çeşitli boyutlarıyla ele almaktır.
1 | Yükseköğretimle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
2 | Yükseköğretimin tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
3 | Yükseköğretim yönetim modellerini açıklayarak tartışabilir. |
4 | Türkiye'de yükseköğretimi ve yönetsel sorunlarını tartışabilir. |
5 | Yükseköğretimin finansal sorunlarını ve finansman modellerini tartışabilir. |
Birinci Öğretim
YOK
-
Yükseköğretimle ilgili temel kavramlar Yükseköğretimin tarihsel gelişimi Yükseköğretimin yönetimi ve üniversite yönetim modelleri Çeşitli ülkelerde uygulanan üniversite yönetim modelleri. Türkiye'de yükseköğretim ve yönetimi. Yükseköğretimin finansal kaynakları ve yönetimini Yükseköğretimin finansmanı sorunu ve finansman modelleri Türkiye''de yükseköğretimin finansmanı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yükseköğretimde ile ilgili temel kavramlar , yükseköğretimin tarihsel gelişimi | ||
2 | Ülkemizde ve çeşitli ülkelerde üniversite yönetim sistemleri | ||
3 | Ülkemizde ve çeşitli ülkelerde üniversite yönetim sistemleri | ||
4 | Yükseköğretimde çağdaş gelişmeler | ||
5 | Devlet anlayışları ve eğitim | ||
6 | Devlet finansmanının gerekçeleri, araçları ve etkileri | ||
7 | Eğitimin toplumsal kişisel ve karma mal olma özellikleri | ||
8 | Devlet yükseköğretim kurumlarının finansmanı (devlet katkısı, öğrenci ücretleri, öz kaynaklar vb) | ||
9 | Özel yükseköğretim kurumlarının finansmanı (devlet katkısı, öğrenci ücretleri, öz kaynaklar vb) | ||
10 | |||
11 | Yükseköğretimim finansmanında öğrencilere sağlanan destek türleri | ||
12 | Karşılaştırmalı eğitim finansmanı | ||
13 | Yükseköğretimde finansman arayışları | ||
14 | Yükseköğretimde finansman arayışları |
*Barr, Nicholas and Iain Crawford. Financing Higher Education.London: Routledge, 2005 *Gürüz, Kemal. Dünyada ve Türkiye?de Yükseköğretim. Ankara: ÖSYM, 2003 (İkinci Baskı). *Joseph C. Burke, Achieving Accountability in Higher Education: Balancing Public, Academic, and Market Demands 2004 *Michael B. Paulsen, Kathy Reeves Bracco and John C. Smart (Editors) . Finance of Higher Education: Theory, Research, and Policy, 2001 *Michael D. Parsons (Editor), Edward P. St John, Public Funding of Higher Education: Changing Context and New Rationales 2005 *Nicholas Barr (Editor), Robert Crawford (Editor), Financing Higher Education 2005. *OECD. Education at a Glance OECD Indicators 2004, Paris. *OECD. Financing Higher Education Current Patterns, Paris, 1990. *OECD. University Under Scrutiny, Paris, 1987.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 30 |
Tartışma | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |