GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYDR606 EĞİTİM VE KALKINMA Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora



Bu dersin amacı, öğrencinin eğitimin ekonomik ve planlama boyutları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmelerini, eğitimin kalkınmadaki rolünü kavramalarını, eğitim ve kalkınmayla ilişkili araştırmaları / çalışmaları inceleme ve değerlendirmelerini sağlamaktır.



1 Bu dersin sonunda öğrenci: Eğitim, planlama ve kalkınma arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
2 Nüfus ve eğitim planlaması arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
3 Eğitim göstergelerini yorumlayabilir.
4 Eğitimin kalkınma üzerindeki etkilerini fark edebilir ve açıklayabilir.
5 Eğitim planlaması modellerini özetleyebilir ve kendi ifadesiyle söyleyebilir.
6 Eğitimin kalkınma üzerindeki olumlu etkilerini savunabilir.
7 Türkiye kalkınma planlarının eğitim bölümlerini yorumlayıp özetleyebilir.
8 Türkiye'de yürütülen eğitim projelerini eleştirel açıdan ele alabilir.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders, eğitimin planlama ve kalkınmaya olan yansımalarını farklı ülkelerdeki etkilerini göstergeler doğrultusunda ele alır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve giriş Kalkınma-planlama ve eğitim planlaması ilişkileri
2 Kalkınma-planlama ve eğitim planlaması ilişkileri
3 Eğitim planlaması yaklaşımları: Sosyal talep yaklaşımı
4 Eğitim planlaması yaklaşımları: İnsan gücü modeli yaklaşımı
5 Nüfus ve eğitim planlaması
6 Nüfus ve eğitim planlaması
7 Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitim-istihdam ilişkileri
8 Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Yoksulluk ve eğitim
9 Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitimin niteliği ve ekonomik büyüme
10 Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitim harcamaları ve öğrenme başarısı
11 Türkiye Kalkınma Planları'nın insangücü boyutu
12 Türkiye Kalkınma Planları'nın eğitim boyutu
13 Türkiye'de eğitimi geliştirme projeleri
14 Araştırma Raporu Sunumları

1. Adem, Mahmut. Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık, 1997. 2. Becker, G. S. (2002). "The Age of Human Capital". (Ed. E. P. Lazear). Education in the Twenty-First Century. Palo Alto: Hoover Institution Press, pp. 3-8. 3. DPT. Kalkınma Planları (5-6-7-8-9. BYKP). 4. Hanushek, E. A. ve L. Woessman (2007). Education Quality and Economic Growth. The World Bank, Washington DC. 5. Hesapçıoğlu, Muhsin. Türkiye'de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayınları, 2001. 6. International Encyclopedia of Economics of Education. Oxford: Pergamon Press (Çeşitli Yıllar) 7. Kavak, Y. (2010). 2050'ye Doğru Nüfusbilim ve Yönetim: Eğitim Sistemine Bakış.Türk Sanayici ve İş Adamları Derneği - Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu. Yayın No: TÜSİAD-T / 2010 / 11 / 506, İstanbul. 8. Kavak, Yüksel ve Berrin Burgaz (1994). Eğitim Ekonomisi: Seçilmiş Yazılar. (Çeviri). Ankara: PEGEM Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 1 14 14
Rapor Sunma 1 14 14
Makale Yazma 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 4 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 4 4 5 5 4 5 4 5 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 4 4 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 6 5 4 4 4 5 5 4 5 4 4
ÖÇ 7 5 5 4 5 5 4 5 5 4 4
ÖÇ 8 5 5 4 4 5 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek