Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYDR606 | EĞİTİM VE KALKINMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Bu dersin amacı, öğrencinin eğitimin ekonomik ve planlama boyutları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmelerini, eğitimin kalkınmadaki rolünü kavramalarını, eğitim ve kalkınmayla ilişkili araştırmaları / çalışmaları inceleme ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
1 | Bu dersin sonunda öğrenci: Eğitim, planlama ve kalkınma arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
2 | Nüfus ve eğitim planlaması arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
3 | Eğitim göstergelerini yorumlayabilir. |
4 | Eğitimin kalkınma üzerindeki etkilerini fark edebilir ve açıklayabilir. |
5 | Eğitim planlaması modellerini özetleyebilir ve kendi ifadesiyle söyleyebilir. |
6 | Eğitimin kalkınma üzerindeki olumlu etkilerini savunabilir. |
7 | Türkiye kalkınma planlarının eğitim bölümlerini yorumlayıp özetleyebilir. |
8 | Türkiye'de yürütülen eğitim projelerini eleştirel açıdan ele alabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders, eğitimin planlama ve kalkınmaya olan yansımalarını farklı ülkelerdeki etkilerini göstergeler doğrultusunda ele alır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve giriş Kalkınma-planlama ve eğitim planlaması ilişkileri | ||
2 | Kalkınma-planlama ve eğitim planlaması ilişkileri | ||
3 | Eğitim planlaması yaklaşımları: Sosyal talep yaklaşımı | ||
4 | Eğitim planlaması yaklaşımları: İnsan gücü modeli yaklaşımı | ||
5 | Nüfus ve eğitim planlaması | ||
6 | Nüfus ve eğitim planlaması | ||
7 | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitim-istihdam ilişkileri | ||
8 | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Yoksulluk ve eğitim | ||
9 | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitimin niteliği ve ekonomik büyüme | ||
10 | Eğitim ve kalkınma bağlamında özel konular: Eğitim harcamaları ve öğrenme başarısı | ||
11 | Türkiye Kalkınma Planları'nın insangücü boyutu | ||
12 | Türkiye Kalkınma Planları'nın eğitim boyutu | ||
13 | Türkiye'de eğitimi geliştirme projeleri | ||
14 | Araştırma Raporu Sunumları |
1. Adem, Mahmut. Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık, 1997. 2. Becker, G. S. (2002). "The Age of Human Capital". (Ed. E. P. Lazear). Education in the Twenty-First Century. Palo Alto: Hoover Institution Press, pp. 3-8. 3. DPT. Kalkınma Planları (5-6-7-8-9. BYKP). 4. Hanushek, E. A. ve L. Woessman (2007). Education Quality and Economic Growth. The World Bank, Washington DC. 5. Hesapçıoğlu, Muhsin. Türkiye'de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayınları, 2001. 6. International Encyclopedia of Economics of Education. Oxford: Pergamon Press (Çeşitli Yıllar) 7. Kavak, Y. (2010). 2050'ye Doğru Nüfusbilim ve Yönetim: Eğitim Sistemine Bakış.Türk Sanayici ve İş Adamları Derneği - Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu. Yayın No: TÜSİAD-T / 2010 / 11 / 506, İstanbul. 8. Kavak, Yüksel ve Berrin Burgaz (1994). Eğitim Ekonomisi: Seçilmiş Yazılar. (Çeviri). Ankara: PEGEM Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
Makale Yazma | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |