GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYDR608 İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı insan kaynakları yönetimi ve geliştirilmesi ile ilgili kuramsal çerçeve, tarihçe, model ve yaklaşımlar konusundaki bilgileri ve uygulamada insan kaynaklarının geliştirilmesi ile ilgili temel becerileri kazandırmaktır.


Doç. Dr. Filiz AKAR


1 Derse katılanlar insan kaynakları yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
2 İnsan Kaynakları kavramını detaylarıyla tanır ve analiz eder.
3 İnsan Kaynağının Geliştirilmesine ilişkin süreçleri bilir.
4 İnsan kaynaklarının yönetimine ilişkin örnekleri analiz eder.
5 Farklı insan kaynakları uygulamalarından yola çıkarak özgün modeller önerir.

Birinci Öğretim


yok


yok


İnsan kaynakları alanının akademik olarak tarihsel gelişiminin yanı sıra iş analizi, eleman seçme, performans yönetme ve değerlendirme, ödüllendirme, eğitim ve geliştirme, eğitimde insan kaynakları yönetimini kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
2 İş Analizi ve İş Tasarımı
3 İnsan Kaynakları Planlaması ve Yetenek Yönetimi
4 İnsan Kaynakları Tedarik ve Seçimi İK Seçimi ve Önemi; İK Seçiminde Kullanılan Yöntemler
5 Hizmet içi Eğitim, Oryantasyon ve Örgütsel Sosyalizasyon
6 Kariyer planlama ve yönetimi
7 Performans Yönetimi ve ölçme araçları,Değerlendirme
8 İş Değerleme, Ücret Yönetimi ve Ödüllendirme I
9 İş Değerleme, Ücret Yönetimi ve Ödüllendirme II
10 Etkili Kariyer Geliştirme Süreci
11 Etkili Kariyer Geliştirme Süreci
12 İnsan Kaynakları Bilgi Yönetim Sistemleri
13 Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi
14 Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi

1-Çetin, C., Elmalı, E. D. ve Arslan, M. L. (2017). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları 2- Uyargil, C. ve Diğ.(2017). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları 3- Fındıkçı İ. İnsan Kaynakları Yönetimi. Lloyd L. Byars 4- Luis R. Gomez-Mejia, David B. Balkin ve Robert L. Cardy (2011), Managing Human Resources, 7th Student Value Edition, Prentice Hall.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 50
Rapor Hazırlama 1 25
Rapor Sunma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Seminer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 4 8
Rapor Sunma 1 2 2
Seminer 1 3 3
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Okuma 14 2 28
Rapor 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 3 3 4 3 4 5 3 2
ÖÇ 2 2 2 4 3 3 3 4 5 3 3
ÖÇ 3 2 2 4 4 3 3 4 5 3 3
ÖÇ 4 1 1 3 4 3 3 4 5 3 3
ÖÇ 5 2 2 4 4 3 3 4 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek