Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYDR612 | EĞİTİM SORUNLARININ POLİTİK VE KÜLTÜREL ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin eğitim sisteminin bireysel ve toplumsal hedeflerini anlaması, ulusal ve uluslararası yasal ve sivil dayanaklarını bilmesi, eğitim sorunlarını kültürel ve politik bağlamda değerlendirmesi, sorunların çözümüne yönelik politika analizi yapabilme konusunda gelişmesini sağlamak
1 | Öğrencilerin eğitim sisteminin bireysel ve toplumsal hedeflerini anlamalarını sağlayabilir. |
2 | Eğitim problemlerini kültürel ve politik bağlamda değerlendirmek, problemleri çözmek için politika analizi yapabilir. |
3 | Eğitim Sistemi ile ilgili ulusal ve küresel bağlamda eğitim sorunlarını tartışabilir. |
4 | Türkiye eğitim sisteminin toplumsal ve bireysel bağlamdaki yönetsel sorunlarını tartışabilir. |
5 | Eğitim sistemlerinin devlet ve hükümetler bağlamında politik boyutunu tartışabilir. |
Birinci Öğretim
YOK
-
Siyaset, kültür, sosyal paradigmalar, Türk eğitim sistemi, politik ve kültürel yapının eğitime etkisi, eğitimin politik ve kültürel işlevleri, politik ve kültürel bağlamda sorun analizi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim sistemleri ve sosyal paradigmalar | ||
2 | Eğitim sistemleri ve diğer toplumsal sistemlerle ilişkiler | ||
3 | Eğitim sistemlerinin devlet ve hükümetler bağlamında politik boyutu | ||
4 | Türkiye Eğitim sisteminin ulusal bağlamda yasal ve sivil dayanakları | ||
5 | Devlet anlayışları ve eğitim | ||
6 | Türkiye eğitim sisteminin uluslararası bağlamda yasal ve sivil dayanakları | ||
7 | Türkiye eğitim sisteminin toplumsal ve bireysel bağlamdaki hedeflerinin siyasal dönemlere göre analizi | ||
8 | Toplumsal kalkınma, kültürel kalkınma ve siyasal gelişme süreçlerinin toplumlar açısından değeri ve eğitimle ilişkileri | ||
9 | Eğitim Sistemi ile ilgili ulusal ve küresel bağlamda eğitim sorunları | ||
10 | Sorunların nedenler ve sonuçlar bağlamında politik ve kültürel değerlendirilmesi | ||
11 | Sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tartışılması | ||
12 | Dersi alan öğrenci önerileri doğrultusunda seçilmiş konuların tartışılması | ||
13 | Dersi alan öğrenci önerileri doğrultusunda seçilmiş konuların tartışılması | ||
14 | Dersi alan öğrenci önerileri doğrultusunda seçilmiş konuların tartışılması |
Apple, M. W. (1996). Cultural politics and education (Vol. 5). Teachers College Press. Aypay, A. (2015). Eğitim politikası. Pegem Akademi Burrell, G. & Gareth, M. (1979). Sociological paradigms and organizational analysis. Heinemann Educational Books Inc. Çam, E. (2011). Siyaset Bilimine Giriş. Der Yayınları. Featherstone, M., Hepworth, M., & Turner, B. S. (Eds.). (1991). The body: Social process and cultural theory (Vol. 7). Sage. Freire, P. (1985). The politics of education: Culture, power, and liberation. Greenwood Publishing Group. Henry, M., Lingard, B., Rizvi, F., & Taylor, S. (2001). The OECD, globalisation and education policy (p. 90). Oxford: Pergamon. Kışlalı, A.T. (2015). Siyaset Bilimi. İmge Kitabevi Kongar, E. (2016). 21. Yüzyılda Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi Kongar, E. ( 2013).Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi Lingard, B., & Ozga, J. (Eds.). (2007). The RoutledgeFalmer reader in education policy and politics. Routledge. McClelland, J. C. (1979). Autocrats and Academics. Education, Culture, and Society in Tsarist Russia. University of Chicago Press, 5801 S. Ellis Ave., Chicago, IL 60637. Palmer, J. (2002). Environmental education in the 21st century: Theory, practice, progress and promise. Routledge Scribner, J. D., & Layton, D. H. (Eds.). (2003). The Study Of Educational Politics: The 1994 Commemorative Yearbook Of The Politics Of Education Association 1969-1994. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 30 |
Tartışma | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |