Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYDR604 | ÇAĞDAŞ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Doktora
Bu dersin amacı, öğrencilerin, Türk eğitim sistemini tanıma, analiz etme, sorunları fark etme ve sorunlara çözüm yolları geliştirebilme yeterliklerini arttırmaktır.
Dr. Berna YÜNER
1 | Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular. |
2 | Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir. |
3 | Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir. |
4 | Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir. |
5 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır. |
6 | Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır. |
7 | Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir. |
8 | Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir. |
9 | Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler. |
Birinci Öğretim
-
-
Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, eğitim denetimi ve değerlendirme, eğitimde uluslararası boyut.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin ve eğitim yönetiminin genel örgütlenmesi | ||
2 | Okul öncesi eğitim | ||
3 | İlköğretim | ||
4 | İlköğretim | ||
5 | Ortaöğretim | ||
6 | Yükseköğretim | ||
7 | Yetişkin eğitimi | ||
8 | Öğretmenler, okul yöneticileri ve diğer eğitim personeli | ||
9 | Eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi | ||
10 | Eğitimde uluslararası boyut | ||
11 | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm olabilecek yaklaşımların tartışılması | ||
12 | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm olabilecek yaklaşımların tartışılması | ||
13 | Araştırma Raporlarının Sunulması | ||
14 | Araştırma Raporlarının Sunulması |
1. TED (Türk Eğitim Derneği / 2007). Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi: Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri 2. Kavak, Y. (2003). "Türk Eğitim Sisteminin Genel Görünümü", Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu, 21-23 Mayıs 2003, Sivas. 3. Eurydice (2010). Avrupa Eğitim ve Yetiştirme Sistemlerinin Yapısı-Türkiye 2009/10 (Structures of education and training systems in Europe: Turkey 2009/10). 4. Eurydice (2009). Guide to the contents for updating the national dossiers in Eurybase, October 2007. 5. Eurydice (2010). Guide to content for the fifth edition of Structures of Education and Training Systems in Europe. Final Version. May 2009. 6. Eurydice (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi 2008/09 (Organisation of the education system in Turkey 2008/09). Türkçe basılı metin için: Eurydice Türkiye Birimi - MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı).
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |